אליפות או אלופות?

החשש מפרידה מוקדמת מליגת האלופות נעלם אחרי ניצחון 0-1 של ליברפול על נאפולי והבטחת עלייה שנייה ברציפות לקבוצה של יורגן קלופ לשלב הנוקאאוט במפעל.

הנדרסון, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

רצף קצרצר, בקושי רצפון, אבל משהו שלא עשו בליברפול מאז 2009, ימי רפא בניטז העליזים.

שלא תטעו, בליברפול ישמחו לזכות בליגת האלופות העונה, במיוחד אחרי הטעם החמוץ מהגמר מול ריאל מדריד לפני קצת יותר מחצי שנה, אבל קשה למצוא אוהד של האדומים שיעדיף תואר אירופי על צלחת אליפות.

 

בצורת מתמשכת

האליפות האחרונה של ליברפול הייתה ב-1990. שנות הפרמייר ליג השחונות נהיו קצת יותר עליזות מאז הגעתו של קלופ, שהשנה עושה רושם ירוץ עד הסוף עם הקבוצה שלו, נכון לעכשיו מוליכת הליגה עם 0 הפסדים, טיפה'לה מעל מנצ'סטר סיטי היותר עשירה, יותר עמוקה וכנראה גם יותר טובה.

אם אליפות היא בראש שמחתו של קלופ וכמעט כל אוהד ליברפול בעיר עצמה וברחבי העולם, אז אולי להעפיל לשלב הבא בליגת האלופות ולהגביר את העומס על סגל יותר עמוק משל עונה שעברה, אך עדיין פחות עמוק מזה של סיטי זה לא רעיון כל כך טוב? אולי ההיסטוריה והמספרים יתנו לנו תשובה.

זוכות גביע אלופות

מתוך 15 זוכות בליגת האלופות מאז 2004, 9 מהן זכו באותה עונה גם באליפות המקומית, 60%. 

מתוך 15 הקבוצות שהפסידו בגמרים, 7 מהן זכו באותה עונה גם באליפות המקומית, 46.6%. 

סה"כ, מתוך 30 הפיינליסטיות ב-15 הגמרים האחרונים היו 16 קבוצות שגם לקחו את אליפות הליגה שלהן באותה עונה – 53.3%.

שורה תחתונה: אם את הקבוצה הכי טובה בליגה שלך, ריצה עמוקה בליגת האלופות כנראה לא מהווה בעיה.

מאז 2004, שתי קבוצות זכו באליפות אנגליה בלי להשתתף בליגת האלופות באותה עונה: לסטר בעונת 2015-16 וצ'לסי בעונה אח"כ. העונה, צ'לסי וארסנל הן שתי חברות הצמרת היחידות שלא משתתפות בצ'מפיונס.

 

לסיכום

האם למדנו מכל הספרות האלה משהו? לא יותר מדי. בעיקר את זה – העפלה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות כנראה לא תסתום את הגולל בפעם ה-28 ברציפות על סיכויי האליפות של ליברפול. אחרי התצוגה המלהיבה, אך הבזבזנית, שראינו מול נאפולי, הימור יותר בטוח יהיה על סאדיו מאנה, שאולי ימנע את שבירת הבצורת עם כמה החמצות מסמרות שיער. לא כל פעם אליסון יציל שער בטוח בדקה ה-90.

קלופ, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

4 תגובות

  1. "העונה, ארסנל היא חברת הצמרת היחידה שלא משתתפת במפעל (כן בליגה האירופית)".
    תיקון: גם צלסי.

  2. האמת שהייתי מסתכל על זה מעוד זווית. בעולמי הצר, מה שמעניין אותי זה האם השתתפות בגמר ליגת האלופות מקטינה את הסיכוי לזכות באליפות. העובדה שקבוצות כמו פורטו, באיירן מינכן או ברסה וריאל זכו באליפות המקומית בליגה מאוד לא תחרותית לא באמת מייצגת את המציאות שלנו. לכן אם נסתכל רק על הפיינליסטיות האנגליות (כמובן שהפרמייר ליג עמוסה ותחרותית מכולן) נגלה שמתוך 9 אנגליות שהגיעו לגמר – רק 3 זכו באליפות באותה השנה קרי 33%.
    מה כל המספרים האלה אומרים לנו? כפי שכתבת, לא הרבה. אבל לצערי כנראה שמציגים תמונה מעט עגומה משלך…

    • אפשר לנבור יותר עמוק – ברצלונה זוכה ב-100% מהפעמים שהיא מגיעה לגמר בעידן ליגת האלופות (גם ב-1992 כשהיא זכתה היא גם זכתה בליגה). ריאל מדריד, לעומת זאת, לא זכתה באליפות באף אחת מהפעמים שבהן היא זכתה בליגת האלופות (1998, 2000, 2002 והפעמים שמצוינות למעלה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח