אלוף, ישראל (מבט אל הקרבות המרכזיים של UFC 248)

אז פעם שלישית שישראל הלכה לקלפיות, ופעם שלישית שהגענו להחלטת שופטים חצויה. ב MMA נהוג לומר – אל תשאירו את זה לשופטים.

מזמן לא ניסיתי לשדל אתכם, קוראים יקרים, לצפיה באירוע MMA. הרשו לי אם כן להזמין אתכם פעם נוספת לשזוף את עיניכם\ן באירוע (UFC248), שיבוא עלינו לטובה בלילה שבין שבת לראשון (8 למרץ שעון ארץ הקודש). אני מרשה לעצמי להעריך שלפחות בשני הקרבות המרכזיים, אותם אסקור כאן, ולמעט סיום שערורייתי, לא ישאר ספק מי המנצחים.

אז מה בתפריט הפעם? קרב מרכזי בין אחד הלוחמים הדומיננטיים ב UFC לאתלט מבוגר שמסרב להיגמר, וקרב בין שתי נשים שיודעות להרביץ. חזק.

ישראל (The last Stylebender) אדסניה נגד יואל (Soldier of God) רומרו – קרב על אליפות המשקל הבינוני

Credit: Israel Adesanya official Facebook page

בטור לסיכום 2018 הכתרתי את ישראל אדסניה לתגלית השנה. הוא גם היה קרוב להיות הלוחם של השנה, אלמלא היה שם דניאל קורמייה בשיאו. מאז סוף 2018 קרו כמה וכמה דברים. ישראל נלחם עוד שלוש פעמים (בשבת ישלים שמונה פעמים בשנתיים – ממוצע טוב מאוד בימינו), וניצח בכל הקרבות הללו. רוצים עוד? הוא פתח את 2019 בניצחון סמלי על אנדרסון סילבה, אותו העריץ כאחד האלופים הגדולים בהסטוריה של הספורט. לאחר מכן, עלה לקרב קשוח ומדמם, מול קלווין גאסטלום, קרב בו בנוסף ליכולת הבלתי מעורערת שלו, הוא הראה גם לב שמתאים לאלוף. את השנה הזו הוא סיים בדרך היחידה שהוא מכיר – בסטייל. בקרב אליפות מול רוברט וויטאקר, בו שלט ללא עוררין ואף סיים בנוקאאוט כדי להפוך לאלוף המחלקה.

ישראל הוא דמות צבעונית, כזו שמעוררת מצד אחד השראה, ומצד שני קצת אנטגוניזם. אבל עוד לא נתקלתי בהתכחשות ליכולות שלו. אדסניה, שהגיע ל UFC מעולם הקיק-בוקסינג, פתח בשקט יחסי, וכמובן שרבים מאיתנו אוהדי ה MMA חשדנו שיתקשה מאוד מול לוחמים שיודעים להיאבק. עד כה, יצא לו להילחם עם כמה לוחמים בכלל לא רעים באיזור הזה וניתן היה לראות שהוא בא מוכן לכך. כמובן שהלחם והחמאה שלו הן המכות, ויש לו מגוון רחב של חבטות ובעיטות בארסנל. הוא טכני ברמה הכי גבוהה שרואים בתחום ה MMA, יש לו תנועה מצוינת והבנת טווחים מעולה.

Credit: Yoel Romero Official Facebook Page

מולו יעלה יואל רומרו, לוחם קובני שמחזיק, בין שלל תארים ברמה העולמית, במדלית כסף בהיאבקות בסגנון חופשי (אולימפיאדת סידני – 2000). רומרו, בן ה 42 הוא אתלט מהסוג שלא רואים הרבה ב MMA. המון כוח מתפרץ, ידיים שיכולות להרדים (ואף הרדימו בעבר) יריב, וכאמור היאבקות ברמה הכי גבוהה שיש בספורט הזה. עבור יואל, זהו הנסיון הרביעי לזכות בחגורה, אחרי שנכשל פעמיים מול רוברט וויטאקר – בקרבות לפנתיאון – ואחרי שהביס את לוק רוקהולד בקרב שהיה אמור להיות על חגורה, אבל בעקבות פספוס משקל של רומרו, לא הסתיים עם תואר עבור הקובני. אגב, גם לקרב השני מול וויטאקר הגיע רומרו במשקל עודף וזה בהחלט משהו שיכול לקרות גם לקראת הקרב הזה מול אדסניה.

איך יראה הקרב?

רוב הסיכויים שאדסניה ינהל את הטווח, ינוע הרבה וימשוך את יואל "לרדוף" אחריו ולשלוח מכות – מהן יחמוק באלגנטיות – תוך שהוא מוציא פחות אנרגיה בסיבובים הראשונים. רומרו, למרות היותו מתאבק מעולה, נוטה להחליף מהלומות עם היריב, ואני מעריך שהוא יתחיל כך בניסיון לתפוס את ישראל עם מכה או שתיים שיכולות בהחלט לזעזע אותו. אם לא ילך, אולי ינסה לקחת את הקרב לקרקע. אבל, אדסניה כאמור נע באינטילגנציה רבה, ואני מאמין שהמכות של יואל לא יפגעו – או לא כמו שהוא מתכוון – ואחרי שניים או שלושה סיבובים (מתוך חמישה אפשריים), התנועה של רומרו תהיה יותר איטית וכבדה, והמכות שיזרוק לא יהיו בעוצמה שתרתיע את הניו זילנדי. בסיבוב השלישי, אם רומרו יכשל, אדסניה ילך יותר קדימה וינצל את היתרון העצום שלו בסטרייקינג, כדי לפגוע ברומרו כמעט כרצונו. האס של רומרו היא ההיאבקות, ולמרות שאדסניה, כאמור נתקל בלוחמים שיודעים הטלות, הוא לא נתקל במתאבק אולימפי, אתלט כמו רומרו. אבל… כדי להוריד לוחם אל הקרקע צריך להתקרב אליו, וישראל יודע למלא את הטווח בינו לבין היריב באין ספור סוגי מכות מענישות.

תחזית:

אדסניה בנוקאאוט (טכני או לא) בסיבובים המאוחרים של הקרב.

 

ז'אנג (מאגנום) ויילי נגד יואנה (אלופה, אלימות, תבחרו…) יודצ’ייצ’ק – קרב על אליפות משקל הקש

למרות שיואנה קוראת לעצמה יואנה צ'אמפיון, האלופה המכהנת היא הסינית. קיצור תולדות החגורה: יואנה היתה האלופה השניה של הארגון ושלטה במחלקה ביד רמה. אחרי חמש הגנות רצופות, היא הפסידה את החגורה לרוז נמאיונס, שניצחה אותה שוב בקרב החוזר. רוז הפסידה בקרב הבא לג'סיקה אנדראג' וזו טסה לסין כדי להפסיד את החגורה בקרב ההגנה הראשון שלה, מול ז'אנג וויילי. סיפרתי לכם כאן על יואנה (אם לא שמעתם עליה קודם) אז בואו נתעכב קצת על האלופה האלמונית.

Credit: Weili Zhang Official Facebook Page

ז'אנג וויילי התחילה כמדריכת כושר עם רקע בסאנדה – סאנשו (לוחמה משולבת מבית סין). היא למדה גם ג'יו ג'יטסו ברזילאי ומחזיקה בחגורה סגולה. את קריירת ה MMA שלה התחילה ב 2013 בזירה המקומית (אם אפשר לקרוא למזרח אסיה "מקום") והגיעה ל UFC רק לקראת סוף 2018. ב UFC יש לה רק ארבעה קרבות נכון להיום. שלושה קרבות מול לוחמות מ"אמצע הטבלה" וקרב אליפות אחד. די מטורף. איך קרה הדבר? תזמון מושלם? מזל משוגע? ה UFC רוצים לחזק את עצמם באיזורים מחוץ לאמריקה, וכך הגיעו לשוק עם פוטמציאל עצום – השוק הסיני. הם קבעו אירוע בשנזן ולקרב המרכזי הם הביאו את אלופת משקל הקש החדשה שלהם – ג'סיקה אנדראג'. איך יוצרים עניין באירוע שבראשו קרב נשים, והאלופה היא לא בדיוק מגנט לצופים? כמובן, בוחרים יריבה מקומית – וויילי ז'אנג.

ז'אנג כאמור הגיעה לקרב אחרי שלושה נצחונות, אבל אף לא אחד מהם על יריבה שמעידה בהכרח על מה שעומד לבוא. למה שקרה בקרב הזה ניתן לקרוא פשוט – חיסול ממוקד. אנדראג' פתחה את הקרב באגרסיביות טיפוסית ודחפה את הסינית אחורה, עד שזו תפסה אותה בקאונטר טוב שגרם לברזילאית להסס. מכאן, וויילי משחררת קומבינציה אחרי קומבינציה, דוחפת את אנדראג' אחורה ולמטה, עד עצירת הקרב ע"י השופט, 42 שניות בלבד מתחילת הקרב.

Credit to: joanna jedrzejczyk official Facebook page

כמובן שאי אפשר מבלי להתייחס לנגיף הקורונה, שכן האלופה היא סינית. יואנה אף העלתה פוסט פוגעני, בו יש פוטושופ של הפוסטר לאירוע, עם מסיכת אב"כ על פניה. אם כן, וויילי יצאה מסין זמן קצר מאוד אחרי פרוץ הנגיף ושהתה שבועות ספורים בדובאיי, לפני שעשתה את דרכה ללאס וגאס לקראת הקרב. אין שום דיווח על היותה נגועה בוירוס, ולא נראה שהקרב בסכנה בכלל.

צילום מסך. פוגעני…


איך יראה הקרב?

מדובר על קרב שבאופן מאוד כללי, מציג סטרייקרית טכנית מאוד, בדמות הטוענת לכתר, מול לוחמת מאוד אגרסיבית ומאוד חזקה, חיית קרדיו. הכתוב לעיל לא אומר שליואנה אין כוח, או שלז'אנג אין טכניקה כמובן. פשוט מדגיש את מה שיותר בולט אצל שתיהן. יואנה, מאוד בדומה לאדסניה, יודעת לנהל טווחים, ובמקרה שהקרב מגיע לקלינץ' היא יודעת טוב מאוד איך לגרום נזק ליריב, גם מתוך אחיזות. יש לה הגנה טובה גם על הרגליים וגם מפני הורדה אל הקרקע, והיא יודעת לשמר אנרגיה לכל אורך הקרב. אני מעריך שיואנה תנסה להילחם בסגנון שלה, קרי – ליצור נזק מצטבר מטווח קיקבוקס, ולנסות להעניש כל נסיון כושל של היריבה לתקוף. יש לה נסיון טוב מאוד מול סגנון מאוד אגרסיבי (כפי שהדגימה יפה בקרב שלה מול ג'סיקה אנדראג'). וויילי מצידה, תרצה כנראה להיכנס לטווח איגרוף, על מנת לפגוע חזק, ובקומבינציות ביואנה. אם צריך, היא יודעת גם לבעוט חזק מאוד. היא תסמוך על הכוח שלה, שייצר הרתעה ויגרום ליואנה ללכת אחורה, ותנסה לנצל הזדמנות מסוג זה לבליץ.

תחזית

מול כל לוחמת אגרסיבית אחרת, הייתי בוחר יואנה בלי למצמץ. היא פשוט טובה מאוד, והיכולת שלה לשחק את הקאונטר, ברמה מעל רוב הלוחמות במשקל שלה (אם לא כולן). אבל יש לי הרגשה, שוויילי היא לוחמת מהזן שמוכן ומסוגל לחטוף קאונטרים, כל עוד היא מצליחה לסגור את הטווח לאיזור הנוחות שלה, ולדחוף קדימה עם המון כוח. רוז נמאיונס הצליחה לייצר נוקדאון על יואנה עם אגרוף אחד ממוקם היטב, והיא פחות חזקה פיזית מז'אנג. אז למרות של MMATH אין משמעות, אני הולך על ניצחון של הסינית בנוקאאוט טכני לקראת אמצע הקרב.

אז אלה היו שני הקרבות המרכזיים. ישנם כמובן עוד קרבות עם פוטנציאל גבוה להנאה מ MMA ברמה גבוהה, כולל בקרבות המקדימים. אני מזמין אתכם לצפות, להנות ואולי (אם עדיין לא) להתאהב בספורט הזה. אני כנראה אצייץ הרבה בטוויטר אז דברו איתי ? (@cobainco) – הדיבור ברשת יכלול כמובן #UFC248

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח