אימפריות נופלות לאט

מכבי ת״א-51

הפועל ת״א-5

הפועל גלבוע/גליל עליון-2

הפועל חולון-1

מכבי חיפה-1

הפועל ירושלים-1

אלו הן טבלת האליפויות בליגת העל הישראלית בכדורסל. לפי הטבלה ניתן להבחין כי הליגה שלנו היא כמו שאומרים בשכונה "לא כוחות" ושהמצב של הכדורסל הישראלי הוא עגום ואני לא אשקר לעצמי, מכבי ת״א אכן שולטת בליגה והמצב של הכדורסל המקומי אצלנו אכן לא מזהיר בכלל, אבל בכתבה זו אני ארצה לכתוב על השינוי לטובה הליגה שלנו עוברת.

עד שנת 2007 טבלת הזכיות נראיתה כך:

מכבי ת״א – 47 זכיות

הפועל ת״א – 5 זכיות

הפועל גליל עליון – זכיה אחת

עצוב? ללא ספק, אבל לאחר מכן התחיל השינוי. 8 שנים לאחר מכן, אנו מביטים בטבלת הזכיות ורואים שהתווספו עוד 3 אלופות שונות ו4 אלופות שהן לא מכבי ת״א. כדי לעשות סדר, מתוך 8 העונות שלאחר עונת 2006/2007, 4 פעמים (50%) לא הייתה זו מכבי ת״א שהניפה את הצלחת. במכבי ת״א האשימו לא פעם את השיטה שבה נקבעת האלופה ובכך שהיא לא ספורטיבית, אז אני אנתח בקצרה את 4 הזוכות האחרונות ש״לקחו לצהובים״ את הצלחת:

הפועל חולון (2007/2008):

חולון מגיעה לגמר בהיכל נוקיה מלאה בביטחון עצמי אחרי שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ובסיום מותחן זוכה באליפות על חודו של סל. ללא ספק אליפות מוצדקת ששילבה יכולת וווינריות.

הפועל גלבוע/גליל (2009/2010):

סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי אך בשלבים המכריעים רמסה כל יריבה (ניצחון 3:0 בפלייאוף על אשקלון ועל ירושלים בחצי הגמר) והגיעה לגמר מול היריבה מתל אביב (שסיימה את העונה במקום הראשון אך בשלבים המכריעים קרטעה ועלתה לחצי הגמר רק אחרי ניצחון 3:2 בפלייאוף על בני השרון וניצחון די קליל על נתניה בחצי הגמר), האדומים הסתכלו לצהובים בלבן של העיניים, לא פחדו לרגע, ובהתעלות של השיטה של עודד קטש על זו של פיני גרשון, זכו באליפות.

אולי בעונה הסדירה הצהובים התעלו אך בשלבים המכריעים לא הרשימו כלל וזה מה שאולי הכריעה את האליפות שאיפיינה את הווינריות של הצפוניים באותה עונה.

מכבי חיפה (2012/2013):

הרשימה בחלקים גדולים של העונה ובחלקים אחרים גם נפלה, אך גם המכבים מתל אביב לא הרשימו במשך כל העונה הסדירה ובגמר הירוקים התעלו בתצוגת כדורסל נהדרת באולמם הביתי והמפואר וזכו בתואר ראשון אי פעם. פעם נוספת, הווינריות והיכולות העדיפות הכריעו את האליפות.

הפועל ירושלים (2014/2015):

אין לי הרבה מה להרחיב על האליפות הזו, כי אני בטוח שכולכם ראיתם אותה אבל בכל זאת:

מכבי ת״א הובילו על הפועל אילת 2:0 בסדרת חצי הגמר, אך כנראה שהורידו את הרגל מהדוושה ונתנו לאילתים לחזור ובסוף לא הצליחו לעצור את המומנטום האדיר של הדרומיים ונכנעו 3:2 בחצי הגמר. בגמר פגשו האילתים את הפועל ירושלים, שהגיעה אחרי עונה מרשימה ביותר עם ניצחונות גדולים ויציבות ברוב חלקי העונה, ולא הצליחו להוות פקטור משמעותי לאדומים שזכו באליפות ראשונה בתולדותיהם.

אז בכל מקרה, ב-8 השנים האחרונות זכו 5 אלופות שונות וכולן זכו באליפות בזכות יכולת עדיפה הרגעי האמת. אז אולי מצב הכדורסלן הישראלי לא משהו ובאליפויות אירופה אנחנו מתקשים להגיע לשלבים המכריעים, אבל מסתבר שלא הכל רע. יש שינוי לטובה אצלנו בביצה המקומית והאליפות חזרה להיות תואר שאפשר להילחם עליו ולא לנסות ״לגנוב״ אותו.

אז אני אסיים במשפט משיר מוכר שמאוד מתאים לליגה שלנו בשנים האחרונות:

״אימפריות נופלות לאט…״

Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. בתיה קוריס

    שם היכל הספורט ביד אליהו הוא היכל מנורה מבטחים, נא הקפידו על השם הרלוונטי
    תודה.

    • היי בתיה,
      שם היכל הספורט כיום הוא אכן היכל מנורה מבטחים, אך בתקופות שנסקרו בכתבה (עד לשנת 2015) שמו היה היכל נוקיה ולכן צוין בשמו הישן.

  2. בשנת 2010 להיכל מנורה מבטחים קראו "היכל נוקיה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח