איך ספורי השתיק אותי שלוש פעמים באותו הערב

עוד באוטו בדרך למשחק, כשחבר הקריא לי את ההרכב, מעט חששתי. ספורי, עאבד, קאיו ושחר הירש בהתקפה, הוא אמר. לא ממש אוהב את ההצבה של ספורי באגף. 4-2-3-1, כשקלאודמיר ולקס בקישור ההגנתי, קאיו כמספר 10 מתחת לחלוצים ועאבד וספורי באגפים.

הפועל תל אביב, ספורי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

מאז אותו משחק מזעזע לצפייה מול רעננה באצטדיון ר"ג (0-0, מחזור 23), ספורי פתח באגף שבע פעמים. במשחק מול רעננה זה נראה רע כמו שנראתה כל הקבוצה, אבל אז הגיע רצף של שלושה משחקים טובים של ספורי באגף מול פ"ת (6-0), בית"ר (1-0) ומול אשדוד (5-1). שני שערים, בישול ואת המסירה לעאבד בגול מול בית"ר שלא נחשב לו כבישול. עוד שלושה משחקים באגף מול הפועל חיפה (0-0), בית"ר (הפסד 2-1) והנצחון 3-0 על סכנין. כשמסתכלים על התמונה הגדולה של שבעת המשחקים האלה של ספורי, סה"כ בסדר יחסית לעונה של הפועל, שלושה משחקים טובים, שלושה לא.

כמה דקות מפתיחת המשחק החששות שלי התבררו כמוצדקים. ספורי לא עזר מספיק לעידן כהן בהגנה והפועל כולה הייתה לא מדויקת. הפועל ויתרה מראש על הכדור ונתנה לסכנין להכתיב את הקצב ובמעט הפעמים שהכדור כן היה בשליטת הפועל, הוא עבר לרוב בין הטריו דגני-גוטליב-לבקוביץ' ומצא את עצמו נבעט לא-הרחק קדימה ע"י לבקוביץ' והזמין התקפות נגד של סכנין וכל הקבוצה נראתה רע במחצית הראשונה.

 

נעזוב לרגע את כוכב המשחק. הבעיה העיקרית של הפועל הייתה בהעברת הכדור מההגנה להתקפה. קלאודמיר – זה שבדרך כלל השחקן האחורי ביותר בקישור של הפועל, לא עזר מספיק בהנעת הכדור כך שגוטליב ודגני התמסרו ביניהם ללא תועלת וניר לקס, שכיסה הרבה קילומטרז' כדרכו (11 ק"מ, שלישי בהפועל ורביעי על המגרש), אבל בלט במגרש בערך כמו שאני בלטתי ביציע. כלומר, כמעט ולא. הפועל הצליחה להגיע לשער רק בהתקפות מתפרצות – כך היה במצב הכפול של הירש ולקס, בדריבל המצוין של הירש והבעיטה לשער וכך גם בגול.

סכנין, שהיו לה יותר מ-60 אחוזי שליטה בכדור, לא תרגמה את השליטה לשערים והגיעה למצב מסוכן אחד מול השער ועוד בעיטה מסוכנת של אוסאמה חלאילה מ25 מטר. אמבולה וכליבאת עשו עבודה טובה בריווח המשחק כל אחד באגפו הוא, וקיבלו מעט מדי כדורים ארוכים מראדי יחסית לכמה שהיו פנויים. אמבולה השתדל להיצמד לקו ולעלות הרבה קדימה, דבר שיעלה לו ביוקר בהמשך. עד כאן – לא טוב ספורי באגף.

ואז הגיע הגול. ניר לקס התחיל בתנועה טובה לתוך הרחבה, קאיו לא ממש ספר אותו ובעט לשער אבל למזלו הרב (וגם למזלי) הכדור הגיע ללקס שהגביה אותו מצוין לצד השני של תיבת החמש ואמבולה של סכנין ששכח לחזור להגנה ראה את הגב של ספורי החופשי מדי נוגח לשער החופשי מדי של קנדיל. ספורי כבש ורץ להודיע לאוהדים שהוא לא ממש סופר את שריקות הבוז שלהם וספג שריקות בוז וקללות צורמים עוד יותר.

הפועל תל אביב, ספורי
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

שריקות הבוז שליוו את הרבע השעה האחרונה של המחצית הראשונה הופנו כלפי כל הקבוצה. ספורי היה קורבן של הנסיבות כשאיבד כמה כדורים אחד אחרי השני וקיבל שריקות בוז חזקות במיוחד בגלל איך שהפועל נראתה ובגלל שהיה הנכשל התורן. מודה, שרקתי בוז. אני אוהד, מותר לי. לספורי אין את הפריביליגה להתנהג כמו שהתנהג, אבל כנראה שקיבל ניעור בחדר ההלבשה מהשחקנים ובעיקר מלקס ודגני, לקח את עצמו בידיים, עלה למחצית השנייה והתנצל בפני הקהל.

חזרה לכדורגל. הגול השני של הפועל הגיע ממהלך קבוצתי מצוין שלא רואים ממנה כל מחזור והיה נדיר מאוד למשחק הזה כי הגיע במשחק מסודר. חילופי מסירות באגף של פירסמן ולקס, כאשר האחרון נתן את הכדור לעאבד שניער מעליו את ג'אבר בקלילות מפתיעה. עאבד נתן כדור מצוין לספורי, שניצל יציאה לסגירה של חילו עשה תנועה מצוינת לשטח ריק בין חילו לבשיר, המחליף של אמבולה, שראה גם הוא את ספורי מכניע את קנדיל בבעיטה מפתיעה לפינה הקרובה. ככה ספורי השתיק אותי בפעם השנייה באותו הערב עם השער השני ורץ לחגוג עם האוהדים שהחזירו לו אהבה והשאיר את סיפור הקהל מאחוריו.

בחילוף הראשון, הפועל עברה למערך 4-3-3 כשבואטנג נכנס במקום קאיו, כשבואטנג מעט יותר אחורי ממה ששיחק קאיו. מספר 8, אם תרצו, עם קישור מרכזי מעובה יותר. למרות זאת, מאזן הכוחות לא השתנה במרכז המגרש וסכנין נשארה עם בערך 60 אחוזי שליטה בכדור. רבע השעה האחרונה התנהלה על מי מנוחות בלי אירועים משמעותיים, עד שספורי השתלט מצוין על כדור ארוך מאוד של לבקוביץ', ניער מעליו את בשיר בפעם השנייה באותו הערב והעביר כדור רוחב להירש החופשי בפינת הרחבה שאף אחד, כולל קנדיל, לא הפריעו לו לתת בעיטה חזקה ושטוחה לפינת השער ולהתכבד בשער השלישי ולכבד את ספורי בערב אדיר עם צמד ובישול ובהשתקה השלישית שלי לאותו ערב. הצמד הזה, אגב, הוא הצמד הראשון של שחקן הפועל מאז הצמד של מוטי ברשצקי בניצחון 3-2 על ק"ש בעונת 16/17 ותודה לעמוד הטוויטר "סטטיסטיקה הפועל תל אביב".

 

ספורי מבחינתי הוא השחקן המשתפר של העונה. מבעיטות חסרות תוחלת מ-30 מטר תוך ריצה אגבית במהירות ממוצעת בתחילת העונה לכובש והמבשל המצטיין בהפועל עם שמונה שערים וחמישה בישולים כשהוא כובש בימין, בשמאל ואפילו שני שערים עם הראש. או במילים אחרות, מבטיח לתת יותר קרדיט לספורי באגף במשחק הבא.

כמה מילים על שחר הירש. שמחתי מאוד שהוא כבש. מעבר לעובדה שאני שמח על כל כדור של הפועל תל אביב שעובר את קו השער של היריבה, לשחר הירש הגיע מאוד, לדעתי, לכבוש. הירש מקבל את הקרדיט אחרי שואלסקיס עובר סדרת חינוך של רפואה ובגלל שבהפועל רוצים להיפטר ממנו, לא כי הרוויח אותו. במשחק מול קריית שמונה הוא הצליח להרוויח את הקרדיט עם שער. הירש עבד קשה מאוד במשחק, עם מקום שלישי בספרינטים בהפועל ורביעי במגרש. עשה עבודה סבירה בלחץ של הפועל ונוסיף את העובדה שהשתלט על כמה כדורים ארוכים ולא היה בנבדל בכלל בשני משחקים המשחקים בהם פתח, שזה תחביב מוכר אצל חלוצי ארצינו. מסתמן כמחליף טוב לואלסקיס הבינוני שהיה חלוץ פיבוט לא רע אבל כן רע בכל שאר הדברים.

הפועל הבטיחה את ההישארות בליגה. כמו שיודע כל אוהד הפועל פסימי, זה לא דבר של מה בכך, בוודאי לאור התוצאות הרעות בכל הסיבוב הראשון של העונה. את שאר הסיכומים ונקודות האור והחושך לעונה הבאה אשאיר לסיכום המחזור האחרון.

קרדיטים על נתונים: דו"ח סיכום משחק מאתר המנהלת ועמוד הטוויטר "סטטיסטיקה הפועל תל אביב".

הפועל תל אביב, שחר הירש
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות

  1. ניתוח מדויק שיורד לפרטים הקטנים. שאפו

  2. טור מצויין! מסכים עם כל מילה.

  3. יופי של כתיבה. מסכים עם כל מילה!!

  4. טור מבריק !!
    נהניתי לקרוא למרות שאיני אוהד הפועל.
    מחכה לקרוא עוד !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח