איך היא חזרה מהפגרה?

אמש התקיים המחזור הראשון של הפלייאוף העליון של ליגת העל. כאוהד מכבי תל אביב, האמת, חששתי. נכון שהקבוצה עשתה תוצאות יפות במשחקי האימון, אבל ביננו, אחרי שלושה חודשים ללא משחקים, זה לא מעיד על כלום.

רצף התוצאות הפחות טובות של היריבה שלנו במאבק האליפות, לא הוסיף לי רוגע. הלחץ אתמול היה נוראי! מהבוקר הייתי בלחץ, הפחד שנזרוק נקודות מול קבוצה שכבר גנבה לנו נקודות השנה, ניקר ושמר על מפלס חרדה גבוה, אה, כן, גם החמישייה של חיפה מול הפועל לפני הקורונה, לא הוסיפה.

בפועל? ראינו שתי קבוצות בתהליך הפוך. מכבי נשארה מכבי של העשור החולף, מאומנת, לוחצת, אגרסיבית, וקבוצה שידעה להתגבר על חסרון של הבלם הטוב שלה ואולי של הליגה. חיפה, לעומת זאת, הגיעה למפגש עם האדומים מתל אביב, חיוורת, לחוצה ואיבדה נקודות קריטיות במאבק האליפות.

מכבי תל אביב מכבי חיפה
קרדיט לצלם דין מיארה

 

איך זה קרה? לטעמי יש שלוש נקודות עיקריות המפרידות בין הקבוצות:

עמדת המאמן והשליטה שלו על הסגל

איביץ' הוכיח שבכל מה שקשור לליגה שלנו הוא משהו אחר. רציני, לא מחויך, לא עושה חשבון לכוכבים. ואלה מצידם, יודעים שאם יפתחו את הפה, הספסל יהפוך לבית השני שלהם. ההסתכלות של איביץ' על המשחק הקרוב כעל יעד וההשפעה שלו על השחקנים שלו הביאה את מכבי ללחוץ מהרגע הראשון ולסיים משחק 22 ללא ספיגה (מתוך 27 מחזורים).

אין הרבה מאמנים שהיו מושיבים את יונתן כהן על הספסל במשחק החזרה מהפגרה, ושהיו יוצאים מזה נקי, איביץ' גם עשה זאת וגם יצא גדול עם משחק מצוין של מתן חוזז. מה היה קורה אם זה לא היה מצליח? יש חמישה חילופים במשחק. מה שמעביר אותי לנקודה הבאה.

 

הסגל העמוק מאוד של מכבי

שימו לב להרכב הבא:

יאניוטיס, קנדיל, ייני, פיבן, דווידזדה, דור פרץ, רוסלן ברסקי, אבי ריקן, אילון אלמוג, מתן חוזז וניק בלקמן.

הרכב ששווה פליאוף עליון? צמרת פלייאוף עליון? אז זוהי נקודות החוזקה השנייה של מכבי, ההרכב הזה שהרגע ראיתם, הוא הרכב המחליפים של מכבי. מה שאומר שעל כל שחקן הרכב, יש מחליף ראוי ביותר. יונתן מזייף באימונים? יש מתן חוזז, גולסה צריך מנוחה? דור פרץ מוכן, נו, הבנתם את המסר. בתצורת הפלייאוף הנוכחית, כשיש משחק כל שלושה-ארבעה ימים, לסגל העמוק הזה יש משמעות מכריעה.

דור העתיד של מכבי (מתוך עמוד של מנהלת הליגות בכדורגל בפייסבוק)
שניים מתוך שלושה שחקנים שלא פותחים בהרכב מכבי (מתוך עמוד של מנהלת הליגות בכדורגל בפייסבוק)

 

תבנית מסודרת ומאורגנת של מועדון

אפשר לקרוא לזה מנטליות, אפשר לקרוא לזה DNA של מועדון (אם כי DNA לא אמור להשתנות), אבל אני לא חושב שהצורה שחיפה התכוננה לפלייאוף הייתה של קבוצה שרוצה אליפות (וצריכה לקחת אותה בכוח מהאלופה הנוכחית). משחקי האימון היו מגומגמים, ניסיונות מוזרים של בלבול להרכבים מוזרים שאפילו אוהדי חיפה לא הבינו. ומכבי שלי? משחקי אימון סגורים לתקשורת וקהל, שקט מוחלט והתנהלות כפי שלמדנו לאהוב מהרגע שג'ורדי הגיע.

הייתי מצפה מחיפה לעלות בבליץ על הפועל, שבפועל אין לה על מה לשחק. כשקיבלנו את ההודעה שהפועל ביתרון מוצדק, בדגש על המילה מוצדק, הבנתי ששוב נדפק שם משהו. ומכבי? לחץ מהדקה הראשונה, מגנים שעולים ויורדים כאילו לא הייתה פגרה, דן גלזר עם חוכמת משחק נהדרת, נכון, פחות מצבים, פחות הזדמנויות, אבל היי, אנחנו הכי טובים בארץ בלשבור משחק תקוע עם גול ממצב נייח.

ביום רביעי תפגוש מכבי את חיפה למשחק שעבורה, אין ממנו דרך חזרה, להרכב שלה יחזרו סאן מנחם ונטע לביא ויהיה מעניין לראות עם איזה אנרגיות היא תגיע לאחר הפתיחה המאכזבת שלה אמש. מכבי? היא תגיע כרגיל כמו מכבי, לחץ על המגרש, הרכב שאף אחד מלבד איביץ' לא יודע מהו, תעבוד כמו מכונה משומנת ובתקווה תסיים לירוקים מהכרמל את הפנטזיות על אליפות.

 

ועוד פסקה אחת קצרה על מילה אחת קטנה – קארמה. תשאלו את דן גלזר שספג צהוב (במתכוון) על מנת להחסיר את המשחק בגביע מול א.א.פאחם, כולנו זוכרים איך הוא נגמר. אז הקארמה שוב באה לבקר והפעם בכרמל, כי הקארמה אף פעם לא מפספסת הזדמנות להגיע, ואם יש לה יכולת להעניש 2 בבת אחת? הרי זה משובח.

 

שרשור מעניין בנושא שהתפתח אצל טמיר בטוויטר:

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח