מהליגה החמישית לליגת האלופות – עונה 2

העונה הראשונה בבוסטון יונייטד הסתיימה בהצלחה. עליית ליגה ראשונה מבין ארבע עם סגל צעיר ומוכשר שיכול להמשיך איתי קדימה לעבר המטרה המרכזית- הפרמיירליג. את העונה החדשה בליגה הרביעית (Third Division) אני פותח עם ציפיות צנועות מצד ההנהלה, הישארות בליגה, אבל מבחינתי המטרה היחידה היא עלייה לליגה השלישית דרך שלושת המקומות הראשונים או דרך הפלייאוף.

רקע מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

רכש

בקיץ נאלצתי לוותר על שניים מכוכבי הקבוצה, החלוץ דריל קלייר והקשר המצטיין גאז מרפי, לאחר שקיבלתי עבורם לא פחות מ-1.5 מיליון פאונד, סכום ש"סידר" אותי כלכלית בליגה הרביעית. שחקני הרכש הראשונים היו אנדי גריי מנוטינגהאם פורסט ואגדת המנג'ר, מארק קר הסקוטי מפלקריק, שצפוי להתפתח לאחד הקשרים הטובים במשחק. שמות בולטים נוספים הם צמד הבלמים טום קולשאו ודני סמית', הקשר השמאלי הצעיר ג'ורדן הול, החלוץ הוולשי בן ה-19 ג'וני אלן והשוער הצעיר קרייג גורדון. גם קארל לאורי הכלבויניק הגיע לתת עומק מהספסל. רכש עמוק שאמור לעזור לי להשיג את המטרה העיקרית של עליית ליגה כבר העונה. נשארתי עם 4-4-2 קלאסי, רק שהפעם עם הרכב קבוע ויציב: רוברט גרין בשער, דאף, קולשואו, סמית' ו-ויקטורי בהגנה, הארקבי, קר, ראסק והול בקישור וצמד החלוצים הצעיר, צ'רנו סמבה ודניאל נארדיילו בהתקפה.

רכש מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

מהלך העונה

העונה התחילה רע מאוד עם חמישה הפסדים רצופים בליגה והדחה מוקדמת בגביע הליגה ע"י נוטינגהאם פורסט. בסוף חודש ספטמבר, בזמן שהקבוצה הייתה במקום האחרון בטבלה, שיניתי את הטקטיקה להתקפית יותר, וזה עבד. 4-1 על סקאנת'ורפ, 4-0 על הארטפול ו-3-0 על יורק התחילו את ההתאוששות המרשימה, שנמשכה עד חודש דצמבר, אך במקביל היו גם כמה הפסדים מרגיזים כך שלחג המולד הגענו במקום ה-12 בטבלה, עדיין לא בתמונת העלייה לליגה הרביעית. בגביע הודחנו כבר בסיבוב הראשון על ידי קבוצה חובבנית. נקודת המפנה של העונה הגיעה לאחר ניצחון ענק בבית 4-0 על סוונסי הראשונה בטבלה, שקרב אותנו לחלק העליון בטבלה.

סגל מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

כבר בתחילת העונה הבנתי שהסגל הקיים לא מספיק חזק, ועם זה לא מספיק נחתה עליי מהלומה לא קלה כשבירמינגהאם הפעילה את סעיף השחרור ע"ס מיליון פאונד שהיה בחוזה של מארק קר ורכשה את הקשר המצטיין, שהגיע רק כמה חודשים לפני. בסכום הגבוה שקיבלתי עבורו רכשתי שני שחקנים: הקשר השמאלי בן ה-19 ג'יימס נואלס, שכבש בחצי הראשון של העונה 17 שערים במדי קידרמינסטר, ואחד מגדולי שחקני המנג'ר, טונטון זולה מוקוקו בן ה-18 מדרבי קאונטי. גם אלן מקגרגור הסקוטי הגיע בהעברה חופשית לאחר שגרין נפצע לחודש.

זולה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

נואלס וזולה הובילו את הקבוצה קדימה בליגה וב-Vans Trophy, הגביע של הליגות הנמוכות, שם הגענו לגמר מול קולצ'סטר מהליגה השלישית. בינתיים בליגה המשכנו לדרוס כל קבוצה שנקרתה בדרכינו בדרך ל-14 ניצחונות רצופים וכיבוש המקום הראשון. את עליית הליגה האוטומטית הבטחנו לאחר ניצחון 5-0 על דרלינגטון, לעיני כ-4000 צופים (האקרבי, נואלס ושלושער של זולה), ובסוף גם סיימנו במקום הראשון בטבלה, למרות הפסד במחזור האחרון לנוטס קאונטי. עלייה שנייה ברציפות, אנחנו בחצי הדרך.
גבירותיי ורבותיי, מהפך!

 

טבלה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

גמר הגביע של הליגות הנמוכות התקיים באצטדיון המילניום בקארדיף לעיני 23 אלף צופים. היריבה מהליגה השלישית עקצה פעמיים בדקה ה-12 וה-14 והוכיחה שפער הליגות אולי מוצדק, אבל צ'רנו סמבה כבש צמד עוד במחצית הראשונה והחזיר אותנו למשחק. שער בודד של סקוט האקרבי בדקה ה-59 השלים קאמבק ענק בדרך לתואר היסטורי לבוסטון יונייטד. יש אליפות, יש גביע, יש עתיד!

גמר גביע מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

השחקן המצטיין

ג'יימס נואלס בן ה-19 הצטרף בינואר ושינה לחלוטין את פני הקבוצה, יחד עם טונטון זולה מוקוקו. ב-17 משחקי ליגה נואלס צבר 7 שערים ו-13 בישולים, הספק מרשים לקשר שמאלי, וסיים חצי עונה מושלמת עם גביע קטן ועליית ליגה.

נואלס מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

מלך השערים

גם העונה בוסטון יונייטד נהנתה מהתקפה מעולה כשארבעה שחקנים סיימנו עם מעל עשרה שערים בכל המסגרות. מעל כולם היה צ'רנו סמבה שכבש 19 שערים. וכל זה בגיל 16 בלבד. אגדת מנג'ר.

סמבה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

מה הלאה?

עוד לפני סיום העונה התחילו לצוץ הצעות לשחקנים המצטיינים כמו סמבה ומוקוקו. המטרה היא קודם כל להשאיר את הסגל הקיים ולהמשיך את המומנטום עם עליית ליגה שלישית בשלוש שנים, ולהגיע לצ'מפיונשיפ. אז יתחיל הכיף האמיתי.

מאמן השנה מהליגה החמישית לליגת האלופות - עונה 2
(לחץ להגדלה)

לכל הטורים בסדרה

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח