המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25

נפל בחלקי למצוא עדכון לעונת 94/95, השנה בה הפכתי לחובב כדורגל מושבע. בסקר שערכתי בטור הקודם היה שוויון מוחלט בין מנצ'סטר יונייטד לבורוסיה דורטמונד, ולכן החלטתי להגשים חלום ולאמן את הקבוצה הראשונה שאהבתי בחיי, ולדעתי גם המלהיבה ביותר שזכיתי לראות, אייאקס מודל 94/95. הקבוצה התוססת של לואי ואן-חאל הציגה לעולם באותה עונה שחקנים צעירים ומוכשרים כמו האחים דה-בור, יארי ליטמאנן, מארק אוברמרס, פטריק קלייברט, אדגר דווידס, קלרנס סיידורף, אדווין ואן דר סאר, פינידי ג'ורג' ועוד, לצד וותיקים כמו דני בלינד הקפטן ופרנק רייקארד. באותה עונה, עם גיל ממוצע של 21 בלבד, הדהימה אייאקס את עולם הכדורגל וזכתה באליפות אירופה.

מעולם לא אימנתי את אייאקס וכשהסתכלתי לראשונה על הסגל שחיכה לי באצטדיון De Meer (האמסטרדם ארנה עדיין היה בבנייה באותן שנים), נתקלתי בבעיה שקופצת בדרך כלל למנג'רים שמאמנים את הקבוצות הגדולות ביותר – הסגל מושלם. אין צורך בשחקנים חדשים. את כאב הראש הבריא הזה הגדלתי כשבכל זאת מצאתי כמה צעירים זולים שהחלטתי להחתים – פאבל נדבד מספרטה פראג, השוער הצעיר אוסקר מונס, יאפ סתאם הבלם, מארק ואן בומל הקשר וג'ימי פלויד האסלביינק החלוץ. תוסיפו אותם לשחקנים הקיימים ותקבלו סגל שאמור להתמודד ראש בראש על האליפות מול פ.ס.וו של רונאלדו ופיינורד של הנריק לארסון, אך האם זה מספיק כדי לשחזר את ההישג של ואן חאל ולזכות בליגת האלופות?

רכש המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

 

סגל המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

החלטתי לחרוג ממנהגי ובמקום ללכת על מערך קלאסי של 4-4-2 או 4-3-3 כמו תמיד, לשחזר במדויק את ה-3-1-2-1-3 המפורסם של ואן חאל מאותה עונה. בלם אחד, שני מגנים, קשר אחורי, שני קשרי אמצע, פליימייקר, שני חלוצים באגף וחלוץ מרכזי באמצע. קצת מסוכן, אני יודע, אבל אם זה עבד במציאות, למה שזה לא יעבוד בעולם הוירטואלי?

מערך המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

האמת? זה עבד יותר טוב מהמציאות. למרות מעידה במחזור הראשון מול ויטסה, המשכנו לרצף של שמונה ניצחונות רצופים בליגה, כולל 3:1 מול פיינורד ו-3:0 מול פ.ס.וו. בליגת האלופות זה התחיל מעולה עם 4:1 על יובנטוס ו-6:0 ענק על ורדר ברמן בבית והמשיך עם עלייה קלילה לרבע הגמר לאחר מאזן מושלם בבית השני שכלל את דפורטיבו, ריינג'רס וקייזרסלאוטרן. בינתיים בליגה צברתי פער דו ספרתי מפ.ס.וו ופיינורד בעיקר בזכות פטריק קלייברט שלא הפסיק לחורר רשתות. רגע השיא של החלוץ בן ה-18 הגיע ברבע גמר ליגת האלופות עם שלישייה מטורפת בגומלין מול באיירן מינכן, אחרי 2:2 במשחק הראשון.

קלייברט המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

האליפות הובטחה ארבעה מחזורים לסיום, בלי הרבה מאמץ ולמרות חמישה הפסדים שספגנו במהלך העונה, בעיקר בגלל שהחלטתי להתמקד בליגת האלופות. את העונה סיימנו עם 83 נקודות, 82 שערים ו-25 שערי חובה בלבד ב-34 משחקים. קל. טוונטה מנעה מאיתנו עונה מושלמת כשהדיחה אותנו בפנדלים ברבע גמר הגביע ההולנדי.

טבלה המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

 

אליפות המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

בחצי גמר ליגת האלופות חיכתה לנו פ.ס.ז' של ג'ורג' וואה שלא הצליחה לעצור את הצעירים מאמסטרדם. ניצחנו 7:2 בסיכום שני המשחקים (שלושער של רונאלד דה בור במשחק הראשון בפריז) ועלינו לגמר, בדיוק כמו במאי 1995. עשיתי שינוי אחד ומתבקש בהרכב לעומת הגמר ההוא: קלייברט בהרכב במקומו של פינידי הניגרי. החלוץ ההולנדי עלה אז כמחליף בדקה ה-70' כדי לכבוש שער ניצחון ולהביא את הגביע לאמסטרדם, וגם הפעם הוא כבש את שער הניצחון בדקה ה-74, שערו ה-37 העונה, ושלח את דני בלינד להניף את הגביע ואותי לחגוג דאבל מושלם ולסיים את המסע עם אייאקס כבר אחרי עונה אחת בלבד.

אלופות המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 25
(לחץ להגדלה)

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח