יאללה בית"ר נורדיה

האם אתם אוהבים ספורט? בוודאי! האם אתם חולים על כדורגל? שאלה רטורית! האם אתם אוהבים את המשפחה שלכם, את האישה והילדים? ברור, הם הכי יקרים. עכשיו אתם יכולים להגשים חלום ולקחת את כל המשפחה, כולל הקטנה בת החמש, לבילוי באצטדיון גבעת רם באוניברסיטה העברית בירושלים. נשמע לכם הזוי? זה מה שעושה ללא חשש, אחת לשבועיים במשחקי הבית, נועם ביטון, אוהד בית"ר נורדיה ירושלים וחבר בוועד המנהל. תהיו בטוחים שהוא לא היחיד.

זה התחיל בקיץ לפני שנתיים. עונת הצ'צ'נים הגיעה לסיומה, איציק קורנפיין סיים את תפקידו בבית"ר ירושלים אחרי מאבקים קשים נגד הפעילים הקיצונים ואיומים נוראים על משפחתו. באימון הפתיחה של אותו קיץ, קיצונים זרקו אבנים על אריאל הרוש, השוער וקפטן הקבוצה דאז, כי הוא תמך בשחקנים המוסלמים. מילא האוהדים חמומי מוח, "הקומץ" חסר רסן, אבל בהנהלה לא מיהר אף אחד לגנות את האירוע. מבחינתי הגזענות לצד האדישות לאירוע היא מיקרוקוסמוס של כל החברה הישראלית, כי אנשים חשוכים יש מדן ועד אילת והמשטרה ומערכת הענישה לא מכים ביד קשה בפושעים שמנצלים ספורט לאלימות, אבל זה כבר דיון לנושא אחר. באותו יום עגום נחצה קו שחור (אדום זה צבע רגיש מידי לבית"רי) ואוהדי בית"ר מכל היציעים ומכל הארץ התבטאו, בעיקר ברשת, נגד הקבוצה. נפתחה קבוצת פייסבוק בשם בית"ר ימק"א שקראה לחזור לשורשים, לערכים שהצמיחו את הקבוצה. מכאן צמחה ונולדה קבוצה בשם בית"ר נורדיה ירושלים, שהיא קבוצה חדשה מבחינת תשתית כלכלית, הנהלה ושחקנים, אבל היא מתבססת על ההיסטוריה של קבוצת בית"ר ועל התנועה של ז'בוטינסקי. אנשים שאוהבים את בית"ר ולא רצו לשבת בצד ולראות את הקבוצה מופעלת על ידי בריונים התאגדו, דיברו, חשבו ובנו קבוצת אוהדים חדשה, בדומה למכבי קביליו יפו והפועל קטמון.

"עבדנו שנה מאחורי הקלעים מתוך התנדבות ואהבה ובנינו קבוצה שהיא מעבר לשחקני כדורגל, מספר נועם ביטון, "זו קבוצה שבאה להתחבר לקהילה ולאנשים בגובה העיניים. אנחנו יוזמים גם פעילות חינוכית וביקורים בבתי ספר ואנחנו גאים לייצג אנשים טובים גם מחוץ לירושלים. חצי מהאוהדים שלנו לא ירושלמים ויש לנו תמיכה גם באירופה וארה"ב. גייסנו משם כספים וזה עוזר לנו להעמיד תקציב שהוא גדול מאוד ביחס לליגה ג' ". הנהלת נורדיה גם ערכה משחקי הוקרה לשחקני עבר שמעולם לא זכו לכבוד הזה מצד בית"ר י-ם אפילו בימי הזוהר (לאו דווקא איציק) והאליפויות. "מעבר לתקציב יציב המטרות שלנו הן זכיה בגביע המחוז ועליה של שתי ליגות תוך מינימום שנים", מוסיף ביטון. בשנה שעברה סיימנו במקום השלישי והגיעו כ-800 אוהדים למשחק. השנה אנחנו רוצים לראות אלף אוהדים בתחילת העונה ובתקווה לראות אלפיים אוהדים בסיום.

אוהדים ביתר נוררדיה
קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של ביתר נורדיה ירושלים

את נורדיה מאמן סרגיי טרטיאק ובסגל משחק כבלם הבן ארטיום לצד אביתר ברוכיאן, האח של. אמיל באדר ואמיר שוויקי הם שחקנים ערבים שלא יכלו כמובן להשתלב בסגל הבוגר של בית"ר ירושלים (שוויקי שיחק בנוער). "לא הבאנו שחקנים ערבים כדי לעשות דווקא או להוכיח למישהו משהו", מדגיש ביטון. "הבאנו את אמיל ואמיר כי הם שחקנים טובים, ירושלמים ושניהם מקסימים ביחד ולחוד. אין אפליה אצלנו על שום רקע, לא גזע, לא נטייה מינית ולא כלום. האווירה במשחקים שלנו שונה מטדי. אין קללות, מעודדים גם כשלא מנצחים, רואים הרבה ילדים ונשים ביציע, שומעים שירים ומרגישים אנרגיות טובות".

אם לתמצת את בית"ר י-ם של היום למילה אחת אפשר לבחור במילה: שנאה. את בית"ר נורדיה אפשר לתמצת במילה: אהבה. לא מדובר בטרנד חולף. לראייה, מאות אוהדים התנדבו כדי להרים את קמפיין גיוס הכספים, אם זה בצד הטכנולוגי ואם זה בשיווק. עושה רושם שבית"ר נורדיה כאן לא רק כדי להישאר (ליגה) אלא גם כדי לעלות.

ביתר נורדיה HEADSTART
קרדיט : אתר HEADSTART
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח