צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 37)

תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. אם שלום חנוך שר את זה, אנחנו נאלץ להאמין לו.

מה זה היה המחזור הזה תגידו לי? אוקיי, אז היה גשם בישראל בסוף אפריל, זו סיבה לבלאנק של סלאח? זו סיבה לכדור לעבור בין הרגליים של קיין במקום להיכנס לשער? זו סיבה לווסט ברומיץ' להבקיע שניים מול ליברפול??
נראה לי שהבנתם שכמו רבים מכם, גם עליי עבר מחזור 36 מאוד מתסכל. כשאין יותר מדי זמן לתקן, הגיע הזמן ללכת על המלצות אשר שוות זהב. אבל מה לי ולחיים קלים? תכף אסביר לכם מה הכנתי לכם למחזור הקרוב, אך קודם כל נסכם את ההמלצות מהשבוע שעבר.



ויקטור מוזס – המשיך להיות מסוכן אך הפעם לא נתן תמורה התקפית. קיבל כרטיס צהוב ולכן סיים את השבוע עם חמש נקודות.

אילקאי גונדוגאן – בתור אחד אשר הקשיב לעצמו ממש שמחתי לראות אותו בהרכב, לצערי הוא לא עשה שום דבר ולכן סיים עם שתי נקודות.

גבריאל ז'סוס – המשיך את הכושר המצוין בו הוא נמצא עם עוד שער. הוסיף פינוק בדמות בונוס מקסימלי ולכן סיים עם תשע נקודות.

אני ממשיך את המוטו של "הימור קל זה לחלשים", אז החלטתי לנסות לצאת שוב מהבנאליה שהיא כתיבה על שחקנים כמו סטרלינג או אריקסן לקראת המחזור הכפול, ולהתרכז בשחקנים אשר יכולים לעשות הבדל גדול בשבוע הזה. כן כן, הכוונה היא כמובן להגדרה האהובה עליי, הדיפירנשיאלס (נשמע נורא בעברית, אבל אין ברירה). קודם כל, כדי לא להתפזר יותר מדי, קבעתי קו מנחה אחיד. השבוע אני אכתוב רק על שחקנים אשר בזמן כתיבת הטור נמצאים בפחות מ-5% מקבוצות הליגה. כמובן שלפני מחזור כפול, כולם חייבים להיות חלק ממנו. שימו לב כי בכותרת על כל שחקן יימצא אחוז ההימצאות שלו בקבוצות בליגה בזמן כתיבת שורות אלו.

אלפי מאוסון – 5.1 מיליון – סוונזי – 3.8%

Alfie Mawson - אלפי מאוסון
Credit to "Swansea City Football Club" Facebook page

למה כן: במלחמות נגד הירידה בדרך כלל לא מובקעים שערים.

כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה, המצב בתחתית לא יכול היה להיות משוגע יותר. אפילו ווסט ברומיץ' עוד לא ירדה רשמית, אך סביר להניח כי נראה אותה יורדת בסוף העונה.
מעבר לכך, חמש קבוצות נאבקות נגד הירידה וסוונזי ביניהן. למה לעזאזל בחרתי לכתוב על שחקן הגנה מקבוצה אשר יכולה לרדת בסוף העונה? בעיקר כי יש לה עד לסיום העונה שני מפגשים ישירים עם יריבות ישירות.

סך כל השערים אשר הובקעו נגד סוונזי העונה הוא מספר משקר, שכן אם ניקח לדוגמה את שבעת המשחקים האחרונים נגלה כי ספגה רק פעמיים מעל שער אחד, נגד שתי הקבוצות מהעיר מנצ'סטר. בכל שאר המשחקים הקבוצה לא ספגה או ספגה שער אחד בלבד.
מפגשי בית ישירים עם סאות'המפטון וסטוק (יש מצב שתרד עד המשחק ביניהן) מבטיחים רבות מהצד ההגנתי.

אך גם בצד ההתקפי הוא בכלל לא פראייר. בשתי העונות האחרונות הוא מתהדר בשישה שערים. רק העונה יש לו שני שערים ובישול. הוא עולה למעלה בכל כדור נייח ולעיתים סתם כך באמצע ההתקפות של קבוצתו, לכן גם אם הקבוצה תספוג הוא יוכל להיות שווה נקודות.



למה לא: בואו, אנחנו מדברים פה על אחת ההגנות הרעות בליגה, כן?

בדרך כלל אני משתדל לא להכניס את ההעדפה האישית שלי לקבוצות מסויימות לטור (עם שחקנים אתם יודעים שאין לי בעיה), אבל אם יש קבוצה אשר מגיע לה לרדת העונה זו סוונזי. שילוב של פיטורי מאמנים ובעלים הזויים הביא את הקבוצה למצב בו היא אמנם תלויה בעצמה, אך היא תצטרך להרוויח את מקומה בליגה.
נוסף על כך, רק לפני שבועיים חטפה הקבוצה חמישייה מהאלופה, לכו תדעו כמה הם מסוגלים להתאושש מזה. יתר על כן, ארבעה איומים שלו על השער בששת המשחקים האחרונים זה לא רע, אבל בטח לא מקור בטוח לנקודות. חוץ מזה, לכו תסמכו על שחקן עם שם של עכברון בקבוצה של ברבורים.

דושאן טאדיץ' – 6.2 מיליון – סאות'המפטון – 2.4%

Dusan Tadic - דושאן טאדיץ'
Credit to "Sky Sports Fantasy Football" Facebook page

למה כן: לפעמים, כל מה שצריך כדי להתעורר זה מאמן חדש.

דושאן טאדיץ' הוא אחד משחקני הפנטזי הכי מתעתעים שיש. בעין בלתי מזוינת, הוא שווה לנו נקודות מהאוויר, מהים וגם מהיבשה. לפעמים בועט פנדלים, בועט חופשיות מכל מקום, בעל הרמה מדויקת, לוקח לא מעט קרנות ובעיקר השחקן הכי מוכשר בסאות'המפטון.
איכשהו, הוא מצליח לקחת את כל היכולות האלה ולהביא אותן לידי ביטוי למשהו כמו שבעה מחזורים בעונה. בדרך כלל, המחזורים האלה באים ברצף.

מאז ההגעה של מרק יוז לקבוצה, חזר טאדיץ' לתפקיד השחקן החופשי האהוב עליו מאוד. כדי לראות עד כמה הוא נהנה מכך, צריך להסתכל על שלושת המחזורים האחרונים בליגה. מתוך ששת שעריו ושלושת בישוליו העונה, שלושה שערים ובישול באו רק בשלושת המחזורים האחרונים.
הוא מתעורר בדיוק בזמן מבחינת סאות'המפטון, והוא מגיע למחזור הזה לאחר הצגה של 15 נקודות, זכר לניצחון על בורנמות' אותו הביא במו רגליו.

אמנם הוא מאיים על השער רק פעם ב-43.8 דקות משחק, אך הוא עושה זאת ב-62.5% דיוק למסגרת, נתון מצוין לכל הדעות. מעבר לכך, הוא מוכיח את היותו פליימיקר בכך שמסדר מצב לשער פעם ב-35 דקות. בנוסף, כשהוא טוב הוא בתוך הבונוס. בעונה לא גדולה מבחינת מספרים, הוא עומד כבר על עשר נקודות כאלה.



למה לא: עוד קבוצה אשר נלחמת כנגד הירידה, אך הפעם עם לו"ז קשה יותר.

מעבר לכך, רק שער אחד מתוך ששת שעריו הובקע מחוץ לאצטדיון הביתי, נתון לא מעודד בכלל כשהוא משתלב עם שני משחקי חוץ במחזור הכפול. אם החזרה הביתה במחזור האחרון עוד יכלה לסייע לקייס שלו, הוא הולך לשחק נגד מנצ'סטר סיטי במחזור האחרון.
יתר על כן, דיברנו קודם על כך שבמשחקי תחתית לא מובקעים הרבה שערים בדרך כלל, אז אולי כדאי ללכת על הימור מושכל יותר ממנו.

אוליבייה ג'ירו – 8.2 מיליון – צ'לסי – 2.3%

Olivier Giroud - אוליביה ג'ירו
Credit to "Olivier Giroud" Facebook page

למה כן: כרגיל, כל מה שג'ירו צריך כדי להתעורר זה קצת לשבת על הספסל.

ההתחלה בצ'לסי הייתה לא קלה, אך לאחרונה נראה כי נכנס לכושר. אם תשאלו את בלמי סאות'המפטון, הם עד עכשיו בהלם מההצגה שלו מולם במחזור ה-34. כמו תמיד, ג'ירו עלה מהספסל כאילו נורה מלוע של תותח. 29 דקות אחרי, והוא היה כבר עם שני שערים לזכותו. יחד עם בונוס מקסימלי באותו משחק הוא סיפק שתיים עשרה נקודות מאוד מפתיעות ומאוד לא מפתיעות לזכותו.
אך מה שמלמד אותנו יותר זה מה הוא עשה אחרי המשחק הזה. בעיקר כי לאחר ההצגה מול סאות'המפטון הוא נכנס להרכב לשני המשחקים הבאים.

בשלושת המשחקים (יותר כמו שניים וקצת בתכל'ס) גם יחד, הוא נגע בכדור 17 פעמים בתוך הרחבה. הוא הפך את הנגיעות הללו לשבעה מצבים לשער, כולם הגיעו מתוך הרחבה כמובן. בחלוקה לדקות, הוא איים על השער פעם ב-29.1 דקות משחק. בל נשכח גם את השער אותו הבקיע בחצי גמר הגביע, אשר שוחק בזמן המחזור ה-35. מעבר לאיומים לשער, אם יש משהו אותו אוהב ג'ירו לעשות זה לסדר מצבים לחבריו להתקפה. אזלת ידם אמנם מנעה ממנו להתהדר בבישול או שניים, אך חמישה מצבים אותם סידר מעמידים אותו על יצירת מצב פעם ב-41 דקות משחק. עם הכושר המזעזע בו נמצא מוראטה, אין סיבה לראות אותו יוצא מההרכב.



למה לא: אצל ג'ירו, המספרים הרבה פעמים לא אומרים שום דבר.

מדובר בשחקן אשר הפך את חוסר היציבות לסמלו המסחרי. לצד שערים משוגעים בבעיטות עקרב מסובכות, הוא מסוגל לבעוט החוצה מקו השער. מעבר לכך, נראה כי הוא התאהב בעל כורחו בתפקיד המסופסל אשר מבקיע בכל פעם שעולה מהספסל. הכי גרוע, משחק ישיר מול היריבה על המקום בליגת האלופות הוא בדיוק סוג המשחקים בהם הוא אוהב להעלם, אז תיזהרו איתו.

*********************************************

כיאה למחזור משוגע, המחזור יחל ביום ושעה אשר יוצאים מהשגרה. כבר ביום שישי ב-22:00 ייפתח המחזור במשחק בין מנצ'סטר יונייטד לברייטון. כתוצאה מכך, הזמן האחרון לחילופים הוא יום שישי בשעה 21:00 שעון ישראל. אתם עם טריפל קפטן או בנץ' בוסט? שרפתם את כל הצ'יפים שלכם ואתם רק מחכים שהעונה תיגמר? נראה לי שזה לא באמת משנה.. כולנו דרוכים לקראת המחזור הזה. כמו כן, כולנו צריכים לתת את הכל כי תכף העונה נגמרת ואז נצא לפגרה שקטה וארוכה.. (לא, פנטזי מונדיאל זה לא כיף כמו פנטזי פרמייר ליג).

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח