צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 36)

בין כל המחזורים הכפולים או הבלאנקים, מוזר פתאום להתכונן למחזור רגיל.

אך לא נתחיל לדבר על המחזור הקרוב, לפני סיכום קצר של מאורעות המחזורים הקודמים. מבט קצר על מצטייני המחזור ה-34 יראה לנו עד כמה רובנו לא מבינים כלום. אם כולם בנו על דה חאה בתור מצטיין שני המשחקים, הם קיבלו דווקא את בן פוסטר בנבחרת המחזור, על אף העובדה ששיחק רק משחק אחד. השחקן המצטיין הכללי במחזור היה בכלל בלם. יאן בדנרק מסאות'המפטון נכנס לנבחרת המחזור עם 13 נקודות, והוא כזה Nobody שהייתי צריך לבדוק כמה פעמים אם טעיתי באיות השם שלו. לנבחרת המחזור ה-35 נכנסו לא פחות משני שחקני ווסט ברומיץ', קבוצה שערב המחזור הייתה יכולה להבטיח את ירידתה לליגת המשנה! ג'ק ליברמור עם שערו הראשון מאז התקופה בה לא היה אינטרנט בערך דורג במקום הרביעי במחזור זה.

Premier League - טיק טיק

כדי לשמור על הרצף התקין, אסכם לכם את ההמלצות של הטור האמיתי האחרון. לצערי, גם רוב ההמלצות שלי לא הבריקו במחזור הכפול.

אנטוניו ולנסיה – האזהרה הייתה במקום. שיחק רק במשחק אחד מתוך שניים, יונייטד חטפה מווסט ברומיץ' ולכן החזיר רק שתי נקודות משני משחקים פוטנציאליים.

סדריק סוארס – ההימור הפתיע ולא מהכיוון עליו חשבתי. שער נקי לסות'ון באחד המשחקים, תאמינו או לא. שבע נקודות הן די והותר ממנו.

כריסטיאן אריקסן – שער באחד משני המשחקים, בלי בישולים או בונוסים. תשע נקודות הן לא בוננזה, אך לא רעות בכלל.

מרקו ארנאוטוביץ' – כשמהמרים צריך לדעת גם להיכשל. לא הצליח להבקיע או לבשל נגד סטוק ולכן סיים עם שתי נקודות ממשחק אחד.

אלברו מוראטהארבע נקודות משני משחקים. כבר עדיף ללכת על אוליביה ג'ירו.

צ'ארלי אוסטין – אמנם הגדרתי אותו כהימור משוגע, אבל למיעוט הדקות הזה לא ציפיתי. קיבל רק 28 דקות בשני משחקים ולכן החזיר רק שתי נקודות משני משחקים.

כשנשארו רק שלושה מחזורים לסיום העונה, אין ספק כי נתמקד בשחקנים אשר ישחקו עוד ארבעה משחקים הודות למחזור הכפול במחזור 37. אני אשתדל להמליץ בעיקר על שחקנים אשר ישחקו את כל ארבעת המשחקים עד לסיום העונה (אלו מהם להם יש ארבעה משחקים ולא רק שלושה), אך קחו בחשבון שאין שום דבר בטוח במחזורים האלו. אני אמנם מעדיף בדרך כלל לחפש המלצות אחרות ומעניינות, אך כשלכמה מהקבוצות הטובות בליגה נשארו משחקים קלים יחסית עד לסוף העונה, אל תתפלאו למצוא בעיקר שחקנים מקבוצות גדולות בהמלצות.

ויקטור מוזס – 6.5 מיליון – צ'לסי

Victor Moses ויקטור מוזס
Credit to "Victor Moses" Facebook page

למה כן: אלונסו מי?

בזמן שרבים משחקני הפנטזי בחרו באופציה היקרה של מרקוס אלונסו בזכות היתרון ההתקפי שלו, הגיע ויקטור משה והוכיח מי האופציה ההתקפית העדיפה בהגנת צ'לסי כרגע. שתיים עשרה נגיעות ברחבה, זה ההספק שלו בארבעת ההופעות האחרונות שלו. בהתחשב בעובדה שבאחת מהן שיחק ארבע דקות בלבד, זהו מספר לא פחות מפנטסטי. מתוך הנגיעות הללו הוא הוציא חמישה איומים על השער מתוך הרחבה, עם עוד איום אחד אשר הגיע מחוץ לרחבה.

בסך הכל, הוא מאיים על השער פעם ב-42.2 דקות. כשהוא עושה את זה ב-50% דיוק למסגרת, לא פלא לגלות שער ושני בישולים באמתחתו בארבעת המשחקים האלו. מצד אחד, הקבוצה אמנם לא מצליחה לשמור על שער נקי לאחרונה, אך מהצד השני מדובר בקבוצת הגנה טובה מאוד בדרך כלל. רק ליברפול מאיימת מבחינה התקפית על צ'לסי, אך גם משחק זה הוא בבית ומגיע מיד אחרי גומלין חצי גמר ליגת האלופות.



למה לא: יכול להיות ששחקני צ'לסי עושים לקונטה בכוונה?

ברור לכל כי קונטה לא ימשיך בעונה הבאה, אך לעיתים נראה כאילו הקבוצה עושה הכל כדי להבטיח זאת סופית. החוליה הראשונה אשר נפגעת במקרים כאלו היא ההגנה. משחקן במחיר של 6.5 מיליון נכון לכתיבת שורות אלו אנו צריכים לקבל נקודות הגנתיות והתקפיות כדי להצדיק את תג המחיר הגבוה. כמו כן, חוסר היכולת שלו להגביה כדור בצורה מדויקת יוכל להוציא אתכם משלוותכם. הרמה מדויקת אחת מכל ארבע ניסיונות זה גובל במספרי אייל משומר (טוב נו, אולי קצת הגזמתי), לא השוואה טובה במיוחד לשחקן צ'לסי.

אילקאי גונדוגאן – 5.4 מיליון – מנצ'סטר סיטי

Ilkay Gündogan אילקאי גונדוגאן
Credit to "Ilkay Gündogan" Facebook page

למה כן: הימור אשר יכול להשתלם בגדול.

לא יודע אם אני היחיד, אבל מרגיש לי שהוא שווה שער בכל פעם בה הוא זוכה לפתוח בהרכב. בשלושת המשחקים האחרונים אכן זכה לדקות משחק רבות (בשניים מהמשחקים פרננדיניו היה מורחק) ואכן הוכיח עד כמה הוא מסוכן. בשעה בה מנסים שחקנים רבים למצוא מציאות אשר יאפשרו להם להרכיב את התותחים הכבדים, דקות משחק לגונדוגאן זו ברכה משמיים. אני יודע שאני לוקח פה הימור גדול מאוד, אך לפי דעתי הוא יזכה לפתוח בהרכב עד לסוף העונה, ככל הנראה במקום דויד סילבה.

כשהוא משחק בעמדה אחורית יותר מהעמדה אותה אני מייעד לו בהרכב, הוא עומד על תשעה איומים לשער בשלושת ההופעות האחרונות. חמישה מהאיומים האלו הגיעו מתוך הרחבה ותורגמו לשני שערים. אם הוא ימשיך לאיים על השער פעם ב-28.4 דקות משחק, עוד שערים בואו יבואו. נוסף על כך, כשהוא כשיר גונדוגאן הוא אחד הקשרים הטובים בעולם בהצטרפות להתקפה מהקישור, תכונה מעולה לשחקן בקבוצה כה התקפית ובמחיר כל כך זול. מעבר לכך, המשחקים אשר נותרו לסיטי עד לתום העונה הם מהקלים בליגה, וכבר ראינו מול סוונזי איך נראית הקבוצה כשהיא משוחררת לחלוטין.



למה לא: מצטרף מצטרף, אבל מה עם לבשל?

יצירת מצב אחד בלבד בשלושת המשחקים האחרונים מעמיד אותו על יחס דקות למצבים של אחד ל-256 דקות משחק! מקשר כזה יצירתי אנחנו יכולים לצפות ליותר, אך יכול להיות שזו תולדה של מיקומו כאחרון בקישור. בלי כל קשר, עם הרגשה לא הולכים למכולת. זה הימור גדול מאוד ללכת עליו כי יכול להיות שיחזור לספסל ולא יראה עוד דקה עד לסוף העונה.

גבריאל ז'סוס – 10.3 מיליון – מנצ'סטר סיטי

Gabriel Jesus, גבריאל ז'סוס
Credit to "Gabriel Jesus" Facebook page

למה כן: איזה כיף להיות החלוץ היחיד בקבוצה בכשירות מלאה!

אמנם תמיד יש את האופציה להחלמה משוגעת של סרחיו (וולברין) אגוארו, אך נכון לכרגע אין בכלל סיבה להוציא אותו מההרכב. למה אתם שואלים? כי בארבעת ההופעות האחרונות שלו (באחת מהן שיחק רק 18 דקות) הוא אחראי ללא פחות משלושה שערים ושני בישולים! במבחן העין, קל מאוד לראות כמה הוא מחפש את השער. מספיק רק לראות את התגובה שלו לאחר השער נגד סוונזי כדי להיווכח כמה הוא מנסה להראות את ערכו לקראת המונדיאל.

עם כל כך הרבה שחקנים אשר רצים ומחליפים מקום מאחוריו, זוכה ז'סוס לבלות בעיקר במרכז ההתקפה. הוא מנצל זאת כדי לאיים על השער עשר פעמים בארבעת ההופעות הללו, בקצב אש של איום כל 27.4 דקות משחק. כששבעה מהאיומים הללו הולכים למסגרת, לא מפתיע לגלות כי ניצל שלושה מצבים ודאיים לצד פספוס של שלושה כאלה. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם היה טיפה יותר קר רוח.

הוא אמנם החמיץ פנדל נגד סוונזי, אך כל עוד יאיא טורה לא על המגרש אני לא רואה מישהו לוקח ממנו את בעיטות הפנדלים בקבוצה. זאת ועוד, ארבעת המשחקים אשר נותרו לו עד לסוף העונה מבטיחים רבות, בעיקר המחזור הכפול בו ישחק פעמיים בבית מול האדרספילד וברייטון.



למה לא: שני הבישולים שלו הגיעו למרות ולא בזכות מאמציו.

כמו כל חלוץ טוב, ז'סוס רואה בעיקר את השער מול עיניו. שני הבישולים שלו מוגדרים כ"בישולי פנטזי", כי בעולם האמיתי לא סופרים החטאת פנדל כבישול. אם מסננים את הבישולים האלה מנתוניו, מתגלה שחקן אשר יוצר מצב פעם ב-137 דקות משחק. חוץ מזה, כבר נמאס לי להגיד את זה על פפ, אבל גם משחקי ליגה בלבד לא מבטיחים חסינות מרוטציה בפפ-לנד.

*********************************************************

עם שלושה מחזורים לסיום העונה, כל החלטה הכי קטנה היא חשובה. ממליץ לכם לשקול כל שינוי בקפידה, כי אלו הם ימים של צ'יפים.

הדדליין למחזור הקרוב הוא יום שבת בשעה 13:30 שעון ישראל. את המחזור יפתחו לנו ליברפול וסטוק ב-14:30. כמה מכם מוכנים ללכת עם סלאח מנתץ השלשלאות ומרסק ההגנות מול קללת קפטן המשחק המוקדם??

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח