צופה מהצד – שחקנים לשים אליהם לב השבוע בפנטזי (מחזור 28)

מה קורה חברים, בואו נסכם עוד שב…..

רגע רגע, לא יכול להתחיל לפני שאני מתייחס לפיל הענק שנמצא פה לידי בחדר! מחזור 31, הידוע בכינויו מחזור הבלאנק. נכון לכרגע, חמישה משחקים בלבד ישוחקו במהלך המחזור הזה. נתון זה עוד יכול להשתנות במידה וטוטנהאם תנצח במשחק החוזר את רוצ'דייל מהליגה השלישית בטיבה באנגליה, לאחר שהאחרונה כפתה שוויון בתוספת הזמן. במקרה כזה נקבל מחזור בו ישוחקו ארבעה משחקים בלבד, עם קבוצת צמרת אחת בלבד (ליברפול). למי שעוד לא נכנס לעניינים, המשחקים הדחויים ישוחקו במועד מאוחר יותר ויתחברו למחזור אחר (מחזור 34), כך ששחקנים מהקבוצות להן נדחה משחק ישחקו פעמיים באותו מחזור מבחינת הפנטזי.

יש לא מעט דרכים ושיטות להוציא את המקסימום ממחזורים כפולים או ממחזורי בלאנק, אחת הפופולריות מביניהן היא להביא מעכשיו ועד מחזור 31 רק שחקנים מקבוצות אשר ישחקו במחזור הזה, בתנאי כמובן שיש לכם ווילדקארד זמין להעיף את כל שחקני סטוק/האדרספילד/ווסט ברומיץ' שהעמסתם לקראת המחזור הזה ולהחליף אותם בשחקנים אשר ישחקו פעמיים במחזור 34. אני בכוונה לא מתייחס לפעם הבאה שדבר כזה יקרה (מחזור 35 בלאנק בגלל חצי גמר הגביע, מחזור 37 כפול), כי אין לנו מספיק מידע לגבי אילו קבוצות לא ישחקו ויזכו למחזור כפול אח"כ. ממליץ לכם לבחון בשבע עיניים את המחזורים בהם תחליטו להפעיל צ'יפים כמו Bench boost או Triple captain, כי תזמון נכון שלהם יכול להקפיץ אתכם מקומות רבים בטבלה.

Premier League - טיק טיק

לצערי, ההימורים שלי מתחילים להיראות כמו הקבוצה שלי (עד מתי אתעלם מאגוארו??) ובמחזור האחרון פגעתי רק בשחקן אחד מתוך חמישה.

דריל ינמאט – המשיך בהרכב, אך הקבוצה ספגה פעמיים לכן החזיר נקודה אחת בלבד.

וירג'יל ואן דייק – ההגנה של ליברפול ממשיכה להפתיע לטובה, הוא הוסיף גם נקודת בונוס וסיים עם שבע נקודות. נקודת אור בודדת בהימור השבועי.

ג'יימס וורד-פראוס – הצד השני של ההצלחה של ליברפול הוא חוסר ההצלחה של סאות'המפטון להמשיך ולהבקיע. שתי נקודות מתקבלות בהבנה, החלפה בדקה ה-70 מדאיגה יותר.

ג'רארד דאולפאו – ווטפורד אכזבה מול ווסטהאם, דאולפאו לא הושיע. 74 דקות די אנמיות הסתיימו עם שתי נקודות. ווטפורד תשחק במחזור 31 ויש לה לו"ז לא רע, אז הייתי משאיר אותו בינתיים.

פייר-אמריק אובאמיאנג – לא יכל להגנה החזקה של טוטנהאם, אך שוב שיחק 90 דקות. מרגיש לי שדווקא נגד סיטי הוא ייתן יותר משתי נקודות.

כפי שכבר אמרתי קודם, תכנון נכון של חילופים וצ'יפים יכול להיות ההבדל בין עונה מאכזבת לעונה המסתיימת בטעם טוב. לכן, בהתאם לתוכנית הפופולרית להתמודדות עם מחזור 31 ותוצאותיו, ההמלצות השבוע יתמקדו בעיקר בשחקנים אשר ישחקו במחזור 31. כמובן שאין כוונה לנעול אתכם על תוכנית אחת, כי כרגע גם אני עדיין לא בטוח מה הדרך ללכת בה. כדי להשאיר לכולם את כל האופציות פתוחות, אתייחס גם לשחקנים מומלצים שלאו דווקא ישחקו במחזור הבלאנק.

בן פוסטר – 4.4 מיליון – ווסט ברומיץ'

Ben Foster בן פוסטר
Credit to "West Bromwich Albion" Facebook page

למה כן: זה עכשיו או לעולם לא בשביל ווסט ברומיץ'.

כשקבוצתו עמוק בתוך המקום האחרון בפרמייר ליג, הבין בן פוסטר כי הגיע הזמן להתעורר. נכון לכרגע, ההתעוררות הזו לא מתגמלת אותו בשערים נקיים, אבל זה לא כי הוא לא מנסה. בארבעת המשחקים האחרונים ספגה קבוצתו עשרה שערים, אך הוא מצידו סיפק 17 הצלות במשחקים האלו. ההחלטה להמליץ על שוער השבוע הגיעה בעיקר בגלל הדיווחים על חזרתו של טום היטון לעניינים בברנלי. בכלל לא בטוח שהוא הולך לחזור ישירות להרכב, אך עצם כשירותו מהווה איום על ניק פופ ומעל 500,000 איש שיש להם אותו בקבוצה. אם אתם מחפשים פיתרון לטווח הקצר אשר מובטח לו משחק במחזור ה-31, פוסטר הוא התשובה. כשהחרב כבר על הצוואר של ווסט ברומיץ', היא זוכה לרצף של שישה משחקים נגד קבוצות ההתקפה החלשות בליגה כמו האדרספילד וסוונזי, או קבוצות בכושר רע כמו ווטפורד. נקודה נוספת המשחקת לטובתו, זו חזרתו של חביב הפנטזי גארת' מקוואלי מפציעה ארוכה. במאבקי תחתית כאלה קשים, טוב שיש בלם ותיק לסמוך עליו.

שחקני פנטזי ותיקים (כן, שוב אלה) זוכרים לו לבטח חסד נעורים. פעם שמו של בן פוסטר היה שם נרדף למציאה בפנטזי. אם אתם מאמינים בקאמבק נוסף של ווסט ברומיץ' בפרמייר ליג, בן פוסטר חייב יהיה להיות חלק חשוב בו. אם הקבוצה בכל זאת תרד אבל תשאירו אותו אצלכם עד למחזור האחרון, לפחות יישאר לכם מזה פוסטר.

למה לא: בואו, מדובר פה בשוער של נועלת הטבלה.

ווסט ברומיץ' היא הקבוצה החלשה בליגה. באופן אירוני, האדם אשר היה יכול להציל את הקבוצה ממצבה הוא אותו אדם שהנהלת הקבוצה בחרה לפטר העונה. בלי טוני פיוליס, ווסט ברומיץ' מתחילה להריח כמו יורדת בטוחה. אם לא תהיה התאוששות ענקית בקרוב הקבוצה תאבד עניין בליגה עוד כמה מחזורים. מעבר לכך, דווקא אחד היתרונות שלו הוא חיסרון גדול. הרבה הצלות מצביעות על הרבה בעיטות שנבעטות לכיוון השער שלו. יתר על כן, לאחר ששת המשחקים הלא רעים של הקבוצה הלו"ז שלה שוב מתהפך לרעה ולכן הוא פתרון לטווח קצר ביותר.

בן דיוויס – 5.6 מיליון – טוטנהאם

Ben Davies בן דיוויס
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

למה כן: גבירותיי ורבותיי, מהפך.

תגידו בגלל פציעות, תגידו שזה כי דני רוז עדיין ממשיך לקשקש על מעבר החוצה מטוטנהאם למרות עונה זוועתית שלו. הסיבה לא משנה כי התוצאה היא החשובה, בן דיוויס הוא המגן השמאלי הבכיר של טוטנהאם העונה והביצועים שלו רק מחזקים את ההחלטה. כשהוא משחק באחת ההגנות הטובות בליגה, בו בזמן שנרשמו לזכותו שני שערים ושישה בישולים העונה, לא מפתיע לגלות אותו במקום החמישי (יחד עם מונריאל מארסנל) בדירוג שחקני ההגנה של הפנטזי. דרך אגב, שניים מהבישולים האלו הגיעו בארבעת המשחקים האחרונים. נראה כי זה לא משנה לו אם הקבוצה משחקת עם שלושה בלמים והוא בכנף או בתור מגן שמאלי כחלק מרביעייה אחורית, את העליות שלו למעלה הוא יעשה בכל משחק.

אמנם עוד לא נחתם הגולל על משחקה של טוטנהאם במחזור ה-31, אבל קשה לראות את הקבוצה מובכת בבית מול רוצ'דייל. מצד שני, ריבוי הקרבות בליגת האלופות והליגה יכול לגרום לפוצ'טינו לוותר על הגביע ולהעלות הרכב משני ביותר. משחק של טוטנהאם מול ניוקאסל אמנם יבטל מחזור כפול להארי קיין, אבל בהחלט יוסיף לנו אופציות למחזור מאוד חלש. מעבר לכך, רצף של שלושה משחקים לא קשים יכול להפוך במצב כזה לרצף של ארבעה משחקים טובים לטוטנהאם. גם אם קבוצתו לא תשחק במחזור ה-31, הוא עדיין יופי של החתמה עד לסוף העונה.

למה לא: דיוויס אמנם השתלט על עמדת המגן הבכיר בקבוצה, אך אם יש מקום בו פוצ'טינו אוהב להרבות ברוטציה אלו עמדות המגנים.

דני רוז עוד עלול לנשוף בעורפו, בטח ובטח ככל שנתקרב למונדיאל. טירוף המשחקים של טוטנהאם בתקופה הקרובה היה מכריח רוטציה גם אצל המאמנים השמרנים ביותר, אז אצל פוצ'טינו זה יקרה ביתר שאת. נוסף על כך, הרצף הטוב של טוטנהאם עד לסוף העונה עוצר לרגע במפגשים מול צ'לסי ומנצ'סטר סיטי במחזורים ה-32 וה-34 בהתאמה.

שרדאן שאקירי – 6.2 מיליון – סטוק

Trolls טרולים
Credit to "Trolls" Facebook page

למה כן: שובו של הטרול!

לפני חודש בערך, עמדה בפני הרבה שחקני פנטזי החלטה מוזרה. לא מעט שחקנים מצאו את עצמם מתלבטים איזה שחקן של סטוק כדאי להם להביא לקבוצה. שילוב של רצף משחקים טוב יחד עם מאמן חדש הפיחו רוח חדשה בקבוצה האפורה והיא החלה להבקיע ולאגור נקודות כמעט בכל משחק. לאחר שמונה מחזורים ללא נקודה התקפית אחת לרפואה, שרדאן שאקירי נראה כמו השחקן האחרון שכדאי להמר עליו. ארבעה מחזורים, שני שערים ובישול אחד לאחר מכן, אנחנו שוב נזכרים למה הכתרנו אותו לטרול מלכתחילה. אה כן, הוא הוסיף גם חמש נקודות בונוס למי שהיה לו האומץ ללכת עליו.

אם סטוק רוצה להישאר בליגה, שאקירי הוא האיש שלה. הוא מצידו לא בורח מאחריות ולחלוטין העלה את הרמה שלו במחזורים האחרונים. אלו לא רק תשעת האיומים שלו לשער בארבעת המשחקים האחרונים, בממוצע של איום כל 40 דקות. בכל קרן ובכל כדור חופשי ניתן לראות עד כמה הוא מחפש לייצר שערים לזכות קבוצתו. מספיק לראות את האיש הנמוך הזה מבקיע שער נגיחה שלא היה מבייש את סרחיו ראמוס כדי להבין עד כמה הוא מחויב למטרה. הוא לא מסתפק רק באיומים לשער כמובן, כי יצירת מצבים הם הלחם והחמאה שלו. בארבעת האחרונים הוא ייצר עשרה מצבים, מתוכם שניים ודאיים אשר מעמידים אותו על יצירת מצב בכל 36 דקות משחק. סטוק היא גם אחת הקבוצות אשר מובטח לה משחק במחזור ה-31, יתרון נוסף שלו על שחקנים אחרים באותו טווח מחירים.

למה לא: אם התמונה בכותרת לא מספיקה לכם, אז יש פה אזהרת הטרלה חריפה!

השורה התחתונה שלו אמנם טובה, אך מספרי האיומים ויצירת המצבים שלו לא מרשימים יחסית לקשרים מובילים אחרים בליגה. חוץ מזה, כמו הרבה שחקנים אחרים שישחקו במחזור ה-31, כדאי להשאיר אותו רק עד נקודת הזמן הזו. אם החלטתם להביא אותו אתם חייבים שתהיה לכם אסטרטגיית יציאה מהמהלך לקראת המחזור ה-32, יהיה זה ווילדקארד או חילוף מוכן. החל ממחזור זה הלו"ז של סטוק הופך להיות קשוח כמעט עד לסוף העונה.

עומאר ניאס – 4.9 מיליון – אברטון

Oumar Niasse עומאר ניאס
Credit to "Everton Football Club" Facebook page

למה כן: מסתבר שההבאה של צ'נק טוסון עשתה טוב להתקפה של אברטון, רק לא מהצד שהיא כיוונה אליו.

חוסר ההשתלבות של החלוץ הטורקי בגודיסון פארק גרם לביג סם אלרדייס לחזור לאופציית ניאס בדקה ה-69 של המחזור ה-24 נגד ווסט ברומיץ', והוא בתמורה גמל לו בשער אשר סידר לאברטון נקודה יקרה לאחר רצף משחקים לא טוב. השער הזה סימן את חזרתו להרכב הראשון של הקבוצה וכדי לשמור על מקומו הוא הוסיף עוד שער ובישול בשלושת המחזורים הבאים. בכלל, בשקט בשקט ובלי ששמנו לב יש לו שבעה שערים ושלושה בישולים ב-842 דקות. נקודות התקפיות פעם ב-84.2 דקות משחק זה נתון מעולה לכל שחקן, בטח לאחד שכל כך לא ספרו עד כדי שהיו צריכים להכניס אותו למשחק רטרואקטיבית במחזור השישי, לאחר שהבקיע צמד נגד בורנמות'. אם הוא ימשיך בקצב הזה בכל פעם שתראו אותו משחק תשמעו ברקע שריקה, כי הוא נהיה קטלני כמעט כמו עומאר מהסמויה.

עד כמה קטלני אתם שואלים? כזה שבארבעת המשחקים האחרונים נגע 20 פעמים בכדור בתוך הרחבה. הוא אמנם לא מרבה לבעוט, אך כל חמשת האיומים שלו מתוך הרחבה הוגדרו כמצב וודאי לכיבוש שער! אם רק היה מדייק יותר, הייתי חייב לכתוב עליו עוד לפני כן. אה כן, גם אברטון תשחק במחזור הבלאנק הידוע לשמצה.

למה לא: קשה לי לראות אותו ממשיך כחלוץ ראשון לאורך זמן, מתישהו טוסון יצטרך להצדיק את ההבאה שלו.

כמו כן, שישה מתוך שבעת שעריו העונה הובקעו בבית. חדשות לא כל כך טובות כשהוא עומד בפני שלושה משחקי חוץ בארבעת המשחקים הקרובים. נוסף על כך, לאחר ארבעה משחקים נוחים יחסית מחכים לו שני משחקי בית קשים מאוד, מול מנצ'סטר סיטי ודרבי נגד ליברפול. במחיר שלו אמנם אין בעיה לספסל אותו, אבל כדאי לעשות זאת רק בתנאי שיש לכם מספיק עומק בהגנה או בקישור.

ג'יימי וארדי – 8.6 מיליון – לסטר

Jamie Vardy ג'יימי וארדי
Credit to "Jamie Vardy" Facebook page

למה כן: מחרז בפנים, מחרז בחוץ, את ג'יימי זה כלל לא מעניין.

עם ארבעה שערים בארבעת המחזורים האחרונים הוא לגמרי שולח איתות חזק לכיוונו של מאמן נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט. הרבה מעבר למספרים, החלק העיקרי בקמפיין העצמי להכללתו בחוד הנבחרת במונדיאל מגיע מצורת משחקו של וארדי, שנראה בשבועות האחרונים כמו ג'יימי וארדי של עונת האליפות. הצקצקנים יעירו כי שניים מתוך ארבעת השערים האלו הגיעו מפנדלים, להם עונה וארדי בהוכחה שהוא חזר להיות בועט הפנדלים הבכיר של הקבוצה. כשהוא מוסיף עוד ארבע נקודות בונוס לארבעת השערים הללו, הוא מאותת גם לנו שהגיע הזמן להביא אותו לקבוצה.

כמו ניאס, הוא לא הרבה לבעוט לשער במשחקים הללו. אך אם בוני גינצבורג מחפש דוגמן לפינת "המהלך המדויק" הוא לא ימצא טוב ממנו. שבעה איומים לשער בארבעה משחקים הם לא רבים כלל, אך כשהם מגיעים ב-85.7% דיוק למסגרת הם שווים הרבה יותר מחלוצים אשר מרבים לבעוט מכל מצב. נוסף על כך, 57% מהבעיטות שלו הפכו לשערים בתקופה הזו. אם מתעלמים מהעובדה שלסטר היא חלק מהבלאנק הגדול, יש לקבוצה אחלה לו"ז משחקים כל הדרך עד למחזור ה-37.

למה לא: בפעם האחרונה שכתבתי על וארדי אי שם לאחר המחזור הראשון, הוא שבת מהבקעה למשך שני מחזורים.

עצם היותו בועט הפנדלים הבכיר של הקבוצה אמורה לשמח אותנו, אך מצד שני עדיף לא לסמוך על שערים מפנדלים (אלא אם כן אתם מילובוייביץ' ההזוי מקריסטל פאלאס). מבט קצר על הטבלה יגלה לנו שלסטר פחות או יותר סיימה את העונה הזו, אז בואו לא נתפלא אם נתחיל לראות שחקנים שלה שומרים על הרגליים לקראת הקיץ ברוסיה.



*****************************************

יש לכם תכנית טובה להתמודדות עם הבלאנקים והכפולים? מוזמנים לשתף אותה בתגובות לטור הזה (אלא אם כן אתם מפחדים מתחרות ושומרים אותה לעצמכם). מזכיר לכולם שכל תכנית היא בסיס לשינויים ומספיק לפעמים הימור נכון אחד כדי לקפוץ בטבלה. כמו כן, שימו לב שאתם לא מתקבעים יותר מדי על תכנית שנראית לכם מושלמת, רק כדי לשים את כל הביצים שלכם בסל של מחזור אחד.

כוכבית חשובה: שיחה מקרית עם חבר גרמה לי להבין שיש אנשים שלא קולטים את ההפתעות שאני מפזר לפעמים בטורים, עם הפניות לכל מיני שטויות. שימו לב! בכל פעם שיש מילים מודגשות עם קו תחתון ולא בכותרת שחקן (כמו אצל עומאר ניאס בטור הזה), זה אומר שמסתתר שם לינק לדבר שבדיוק דיברתי עליו, או משהו מצחיק אחר. אין הנחתום וזה, אבל אם רק עכשיו שמתם לב לזה אני מזמין אתכם לחזור אחורה ולחפש את הקישורים, כי מסתתרות שם כמה פנינים.

דדליין שבועי למתקשים מבינינו: יום שבת בשעה 13:30.

פנטזי ליג הזווית

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח