זה לא כל כך נורא שזידאן עוזב

שלוש פעמים אלוף אירופה. עם טיעון כזה קשה להתווכח. כי הרי כל אדם שישמע על כך שלא מרוצים ממאמן שהביא שלוש פעמים ברציפות את ליגת האלופות, וודאי יגיד שמדובר בפינוק. אז כן, את ההישגים של זידאן אי אפשר לגמד.

לא רק את הזכיות המרהיבות באירופה, אלא גם את האליפות שחזרה למדריד בעונה שעברה אחרי תקופת גלות ארוכה, את קידום הצעירים, את היכולת של רונאלדו תחתיו, מיצוב קאסמירו כאחד הקשרים הטובים בעולם ועוד. אבל האוהדים המסורים של ריאל מדריד שעוקבים אחר הקבוצה מדי שבוע, יודעים שהמצב עם זידאן היה רחוק מלהיות מושלם. נכון שבסופו של דבר מתייחסים בעיקר לשורה התחתונה, בה הוא הצליח, אבל יש דברים בדרך שגרמו ללא מעט ספקות לגביו.

זידאן והגביע
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

קל לשכוח שאת העונה האחרונה בליגה, ריאל מדריד זרקה לפח ישר עם תחילתה. תוצאות רעות מול נמושות הליגה במשך תקופה ארוכה, גמרו את הסיפור מוקדם מהצפוי. זידאן הוא אחת הסיבות המרכזיות לכישלון העונה בליגה, עם ההתעקשות שלו לא לחזק את הסגל.

הסגל של ריאל נחלש בקיץ האחרון עם שחרורם של מוראטה וחמאס רודריגז. גם העזיבה של דנילו, ששימש כגיבוי בעמדת המגן הימני, יצרה בעיה בכל פעם שקרבחאל נפצע. הזוי בעיניי שריאל מדריד עלתה לא פעם בהרכב עם מגן חסר ניסיון כמו אשרף חכימי. גם למוראטה לא הובא תחליף ראוי ואף נוסף חטא על פשע, כשהוחלט להשאיל את החלוץ מריאנו דיאז לליון. זה השאיר בסגל שני חלוצים טבעיים – את בנזמה ובורחה מיוראל. על התרומה של בנזמה עוד אפשר להתווכח, אבל על זה שבורחה מיוראל לא שחקן שיכול לתרום לריאל מדריד, כנראה שגם זידאן כבר מבין.



גם בינואר, כשהייתה אפשרות לחזק את הקבוצה בעמדות תורפה, זידאן המשיך להגיד שהוא לא מוצא שום בעיה בסגל שלו. בחצי השני של העונה הייתה התעלות של הסגל הקיים, דבר שעזר לסיים את העונה עם זכייה נוספת בליגת האלופות. כי בכל זאת בסגל יש כמה מהשחקנים הטובים בעולם, קבוצה שרצה הרבה שנים יחד וגם מאמן שיודע להכין היטב את השחקנים למשחקי נוקאאוט. עזר גם שמשחק בקבוצה אחד הווינרים הגדולים בתולדות המשחק – כריסטיאנו רונאלדו.

זינדין זידאן
Via Real Madrid CF facebook page

לו זידאן היה נשאר, אני משער שחיזוק משמעותי לא היה מגיע גם בעונה הבאה. לא היינו רואים חלוץ ברמה עולמית, לא חיזוק הכרחי באגפים ואת אשרף חכימי ממשיך לפתוח מדי פעם בהרכב של ריאל מדריד. אין לי ספק שהמחדל שראינו בליגה העונה היה זולג בסופו של דבר גם לאירופה. בשלב מסוים אדי הדלק היו נגמרים.

מאמן חדש, שיביא את החיזוקים הנדרשים, יוכל לעזור לריאל לשמור על מעמדה באירופה וגם לחזור להיות רלוונטית בליגה.

זידאן, מרסלו
Credit to "Real Madrid C.F."Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח