המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 17

העונה הראשונה בברייטון הסתיימה במפח נפש עם הפסד בגמר פלייאוף העלייה לפרמיירליג, אך גם עם תחושה טובה לקראת העונה הבאה. בניתי בברייטון בסיס מעולה שיכול וצריך לא רק לעלות ליגה, אלא גם לזכות באליפות הצ'מפיונשיפ- וזו בדיוק המטרה שלי העונה. לשם כך היה צורך ברענון קל של הסגל והחתמת שחקנים חדשים. לא פחות מעשרה שחקנים עזבו בקיץ, כולל ג'ון אובי מיקל, מייקל אסיין, עמנואל אדבאיור, דני אינגס ופלורנטין פוגבה המאכזבים. מסע הרכש שלי התחיל כבר בינואר עם רכישתם של שחקני הבוסמן איידי ווייט, בן מרשל וטל בן-חיים, שהצטרף למושבה הישראלית בברייטון. שלושה שחקנים הגיעו בתחילת הקיץ בזכות סעיפי שחרור זולים בחוזה- מייקל קין ואנדרה גריי שירדו ליגה עם ברנלי וג'וש מק'קראן, פעם היורש של למפארד, שהגיע בסכום נמוך מברנטפורד. צמד הצעירים של דרבי קאונטי, וויל יוז וטום אינס, הם שני שחקנים שאני מחתים כמעט בכל קבוצת פרמייליג בשנים האחרון והצטרפו לאחר שלא מצאו את מקומם בדרבי, ושחקן הרכש האחרון הוא ניק פאוול מוויגאן. ג'יימס ווילסון וטימות'י פוסו-מנסה ממנצ'סטר יונייטד הגיעו בהשאלה והצטרפו לחמד, כיאל, סטוקדייל, גריג, נוקארט, גולדסון ושאר כוכבי העונה שעברה, והשלימו סגל צעיר, רעב ומוכשר שכל דבר פרט לעליית ליגה אוטומטית ייחשב לכישלון.

העברות המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16
מי יעצור את G&G?

מי שפרע שטרות כבר בהופעת הבכורה שלו הוא אנדרה גריי, שכבש שלושער בנצחון 4-1 על רוטרדהאם. הצמד G&G, גריי וגריג, לא הפסיקו לכבוש בזמן שנוקארט ואינס ג'וניור דאגו למלאכת הבישול, אך מעל כולם הייתה הגנת הברזל בראשותו של דייויד סטוקדייל השוער ששמר על שער נקי במרבית משחקי הליגה במחצית העונה הראשונה. את שנת 2017 סיימנו במקום הראשון עם מספר נקודות זהה לנוריץ והאל ונקודה מעל ווטפורד. מהגביע הודחנו כבר בסיבוב הראשון ע"י קרואלי מהליגה הרביעית, אבל הקסם האמיתי של העונה התרחש בכלל בגביע הליגה…

סינדרלה מהדרום

המסע המופלא בגביע הליגה החל עם ניצחון 5-3 על קרוו מהליגה השלישית והמשיך עם 3-0 חזק על ניופורט הקטנה בסיבוב השני. בסיבוב השלישי חיכתה לנו יריבת פרמיירליג קשה- מידלסברו בחוץ. משוכה בלתי עבירה? הצחקתם את גריי וגריג שהורידו אותנו להפסקה עם 3-0 מדהים וסנסציוני לא פחות משלושת השערים שכבשנו במחצית השנייה (גריי, נוקארט וחמד). 6-0 בלתי נשכח על קבוצת אמצע טבלה בפרמיירליג.

מידלסברו המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16

וולסול מהליגה השלישית הצליחה להפריע קצת בשמינית הגמר וכבשה שני שערים מוקדמים, אבל פאוול, גריג וגריי הפכו את התוצאה והעלו את ברייטון לרבע הגמר מול אלופת אנגליה, מנצ'סטר יונייטד.

וויין רוני כבש במחצית הראשונה וניסה לכבוש יחד עם שחקני יונייטד שבעטו למסגרת לא פחות מ-24 פעמים, ומי שמנע מאיתנו לסיים בתבוסה היה סטוקדייל ביום נפלא וציון 9. ניק פאוול המחליף, שלא מצא את מקומו בשדים האדומים, עקץ פעמיים בתוך 7 דקות וחתם סנסציה אדירה- ברייטון בחצי גמר גביע הליגה!

יונייטד המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16

ליברפול חיכתה לנו במפגש כפול על הכרטיס לגמר גביע הליגה. המשחק הראשון התקיים אצלנו בבית ושער בודד של וויל יוז הספיק לניצחון ענק בזכות עוד יום גדול בין הקורות של השוער. הפעם זה היה בן אמוס שנעל את השער במקומו של סטוקדייל הפצוע.

מעודדים וחדורי מוטיבציה יצאנו לגומלין. אמרה צ'אן כבש במחצית הראשונה באנפילד, גריג השווה ובדקה ה-78 לנון קבע 2-1 לליברפול, תוצאה שעדיין מספיקה לנו כדי לעלות לגמר ושלחה אותי לעבור למערך של חמישה שחקני הגנה + שני קשרים אחוריים. הדקות חלפו והדקה ה-90 הגיעה, אבל אז סבסטיאן רודי הגרמני כבש שער כואב, ממש במהלך האחרון של המשחק, והשאיר אצטדיון וומבלי כחלום רחוק שחמק מבין האצבעות. ליברפול, אגב, הפסידה בגמר לסינדרלה אחרת, האל סיטי.

ליברפול המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16
כל הדרך לפרמיירליג

העונה הסדירה בצ'מפיונשיפ קיבלה תפנית בחודש ינואר עם רצף מדהים של 10 נצחונות רצופים והשתלטות בלעדית על המקום הראשון, כולל מרחק סביר מהמקום השלישי שלא נסגר גם לאחר הפסדים ליריבות הצמרת ווטפורד ונוריץ'. שלושה מחזורים לסיום הבטחנו לא רק את העלייה, אלא גם את אליפות הליגה לאחר ניצחון 2:0 על לידס באלנד רואד בזכות צמד של וויל גריג.

עליית ליגה המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16

עונה כמעט מושלמת שהסתיימה עם 98 נקודות, 89 שערי ליגה, 33 שערים כ"א לוויל גריג ואנדרה גריי (מקומות 3-4 בטבלת מלך השערים של הליגה), 27 בישולים של אינס ואפילו תואר מאמן העונה. המסע האמיתי יתחיל בעונה הבאה- מסע הפרמיירליג של ברייטון!

מאמן השנה המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16

 

טבלה המסע של אביב בצון – מנג'ר פרק 16

 

לשאר הטורים בסדרה

בנוסף, אביב הקים את קבוצת הפייסבוק ״קהילת המנג׳ר של ישראל״ שם מתאספים כל חובבי משחקי המנג'ר השונים ומפיצים ידע והרבה כיף. אנחנו ממליצים בחום להצטרף.

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח