הטירוף מסתיים: לקראת פיינל פור 2017

בסופ"ש הקרוב יערך אחד מאירועי השיא של הספורט האמריקאי, הפיינל פור של טורניר המכללות. לפני קצת פחות משבועיים זה התחיל, ועכשיו מגיעים לקו הסיום. מי נשאר משדה של 64 קבוצות? צפון קרולינה ואורגון בחצי גמר אחד, גונזגה ודרום קרולינה בחצי גמר השני. הנה כמה דברים ששווה לדעת לקראת סוף שבוע אדיר של כדורסל.

ההיסטוריה

ההבדל הגדול בין ארבע הקבוצות בא לידי ביטוי בארון הגביעים והדגלים שמתנוססים למעלה באולם של כל אחת מהן. צפון קרולינה מגיעה לפיינל פור בפעם ה-20, יותר מכל מכללה אחרת, עם כוונה לזכות באליפות שישית. אורגון גם כן אלופה, אבל בפעם הקודמת והיחידה שזה קרה העולם היה קצת שונה, אי שם ב-1939. זו גם הייתה הפעם האחרונה שהברווזים הגיעו לפיינל פור. בשביל גונזגה, זה הפיינל פור הראשון. עד סוף שנות ה-90 הדבר היחיד שאפשר היה להגיד על הבולדוגס מספוקיין במדינת וושינגטון היה שזו המכללה בה שיחק ג'ון סטוקטון. מאז, הרבה דברים השתנו, וגונזגה השתלטה על החטיבה שלה (WCC), ולאט לאט נבנתה לרגע הזה. היא הייתה מדורגת מס' 1 באיזור שלה, כך שהופעה שלה בפיינל פור היא לא כזו הפתעה גדולה. לעומת זאת, דרום קרולינה באה משומקום. השנה הייתה ההופעה הראשונה שלה בטורניר מאז 1973. זה הפיינל פור הראשון, ושלב האליט 8 הראשון אליו הגיעו הגיימקוקס. דרום קרולינה זו מדינה שחיה ונושמת פוטבול מכללות. קלמזון, היריבה הגדולה של דרום קרולינה, זכתה באליפות פוטבול המכללות לפני כמעט שלושה חודשים. לראות קבוצת כדורסל מהמדינה הזו מגיעה כל כך רחוק בטורניר זה לא פחות מהזוי.

הכוכבים

אף אחד מהשחקנים שאמור להיות בחירת דראפט גבוהה בעוד כמה חודשים לא נשאר בטורניר, לפחות על פי הערכות והימורים של סקאוטים עכשיו. אבל זה לא אומר שאין כוכבים, ושחקני מפתח מפתיעים תמיד יש. כמו לוק מיי מצפ' קרולינה, שעלה מהספסל כדי לקלוע 17 נקודות ב-20 דקות בניצחון על קנטאקי, כולל סל הניצחון עם 0.3 שניות על השעון. הבחור הגיע לשיעור שלו למחרת בשמונה בבוקר וקיבל תשואות משאר הסטודנטים. לצפ' קרולינה יש כוכבים יותר גדולים, כמו ג'סטין ג'קסון וג'ואל ברי, אבל אולי מיי יסיים את הטורניר הזה כגיבור הגדול.

אצל גונזגה שווה לשים לב לנייג'ל וויליאמס-גוס, רכז בשנתו השלישית בקולג'ים (כנראה אחרונה, ויבחר בסיבוב השני בדראפט), שקולע כמעט 17 למשחק וסיים עם 23 בניצחון הגדול על קסוויאר בסיבוב הקודם. האקס פקטור של הקבוצה הוא פרזמק קרנובסקי, הסנטר הפולני. הוא שיחק רק 20 דק' בסיבוב הקודם בגלל עבירות, אבל בגונזגה יודעים שצריך אותו ליותר מזה מול יריבה הרבה יותר קשה.

אצל אורגון יש שניים שהם מעל כולם: דילון ברוקס וטיילר דורסי. בשנה שעברה ברוקס הטביע את חותמו על הטורניר בניצחון הגדול על דיוק. הסמול פורוורד של אורגון טיפה ירד השנה מבחינת סטטיסטיקות, אבל הוא צלף (41% מהשלוש) ואיש של משחקים גדולים. הכוכב הגדול של אורגון בטורניר הוא דורסי, עוד שחקן עם יד מצויינת מבחוץ שמפגיז בטורניר, עם ממוצע של 24.5 נק' למשחק בארבעה משחקים.

לדרום קרולינה יש כוכב אחד שכולם עובדים בשבילו. סינדריוס ת'ורנוול, שוטינג גארד שקולע כמעט 26 נק' למשחק בטורניר וסוחב את הקבוצה הזו על הגב. זו השנה האחרונה שלו בקולג'ים. הוא כבר עשה היסטוריה, אבל לקחת את דר' קרולינה עד האליפות זה כבר הישג בסטרטוספרה אחרת לגמרי, שגם יקפיץ את המניה שלו בדראפט.

מי מנצח

פיינל פור 2017
Credit to NCAA March Madness Facebook Page

אין נוסחת פלא לזכות בטורניר מכללות. השחקנים הכי טובים או מוכשרים בטוח לא מבטיחים את זה. תשאלו את דיוק, קנטאקי ויו.סי.אל.איי. שילוב של ותיקים (יחסית), שליטה מתחת לסל שלך, קליעה יציבה משלוש והגנה יעילה תמיד עוזר, אבל למצוא את כל הארבעה קשה. צפון קרולינה כנראה פייבוריטית בגלל העומק, הניסיון והיכולת שלה לסגור את הצבע, אבל לא באופן משמעותי. לדרום קרולינה יש את ההגנה הטובה ביותר. לאורגון יש את הצמד הכי טוב מבין הקבוצות שנשארו, וגונזגה קבוצת שלשות מצוינת. ב-bracket שלי צפ' קרולינה מופיעה כאלופה, אז אני אלך עליהם.

מה נשאר?

לחכות לתחילת המשחקים. חצאי הגמר יערכו בלילה שבין שבת לראשון והמשחק הראשון יתחיל קצת אחרי חצות (והשני מיד אחריו).

הגמר יערך בלילה שבין שני לשלישי, ויתחיל ב3:15 לפנות בוקר.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח