הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2018-2019, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. והפעם, שי טביבי על האלופה מהנגב.

יום בהיר של שמש במחנה האימון הפסטורלי בפולין, הפועל באר שבע וגיא חיימוב כבר לא. פחות מיממה חלפה ובעוד שטקוס מחשב מסלול לבירת הנגב, מונחת בטרנר שוערה לשעבר של א.א.ק אתונה היוונית, אנסטיס. אל תשאלו לשמו הפרטי, אין לאיש מושג וגם לא ממש אכפת.

אם רוצים לתמצת את הקיץ המוזר שעובר על אלופת המדינה, חייבים להתחיל בעימות המתוקשר עם שוער העונה הישראלי שלה, שנגמר בפארסת ענק על אדמת קרואטיה ושורה של מהלכים ביזאריים שרחוקים שנות אור מהתדמית המקצוענית שבנתה לעצמה האימפריה המתהווה מהדרום. אז אנסטיס הגיע ועוד רגע הולך, הרוש חתם, זאגרב חבטה בעוצמה, ניקוסיה השלימה סוויפ באירופה, הפועל חיפה אלופת כל האלופים, וואקמה בטורקיה, אורן ביטון מגובס, הרכש לא מרשים וליגת העל בפתח.

אז איזו הפועל באר שבע מצפה לנו והאם ברק בכר מסוגל לחולל זאת שוב, ברביעית?

צלחת אליפות, באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

עזבו: מהארן ראדי, איסאק קואנקה, תומאש פקהארט, טוני וואקמה, אליניב ברדה (פרש), גיא חיימוב, וובה בראון, ודים מנזון.

הגיעו: זוליין סטו, אנסטיס יאניס, אריאל הרוש, שמואל שיימן, עדן בן בסט, חן עזרא

בכמה שורות: הפועל באר שבע רוצה לזכות באליפות רביעית ולעשות סוג של היסטוריה, אך בד בבד מכינה חילופי דורות ומשמרות, שהתחיל במכירת וואקמה, עשוי להמשיך בשחרור אוגו ולהסתיים בפרישת מליקסון. ומה בנוגע לעתיד לבוא? הסגל אומנם שופע בשחקנים מוכשרים, אך נראה כי מרביתם לא יוכלו להוביל את הקבוצה לגבהים אליה התרגלה. במוקדם או במאוחר, היא תאלץ לחזור ולככב בשוק העברות ולצרף כמה "תותחים" כבדים, בהתקפה ובמרכז המגרש. עד אז, היא תקווה לנצל את חולשת הליגה, אצטדיונה הביתי ומאמנה הנהדר, כדי להמשיך ולתת את הטון גם העונה.

הסגל

שוערים: הרוש וגורש משלימים עמדה מנוסה על טהרת כחול לבן.

מגנים: אורן ביטון, בן ביטון, דור אלו, שמואל שיימן, מיהי קורהוט – לפני הפציעה הקשה של אורן ביטון, עמדות המגנים היו נפלאות לזירה המקומית. לאחריה, קורהוט יצטרך להוכיח עצמו מחדש.

בלמים: מיגל ויטור, חתאם עבאד אלחמיד, לואי טאהא, מתן אוחיון, שיר צדק – אין מה להרחיב, כשכולם כשירים, זו ההגנה הטובה בישראל. יש יאמרו שגם אם לא כולם כשירים.

קישור אחורי/אמצע: ג'ון אוגו, דן איינבינדר, מרואן קהבא, חנן ממן, זוליין סטו – יחד עם אוגו, הקישור עשוי להספיק, למרות שחיזוק בעמדת ה-50:50 היה עושה לו טוב. בלעדיו, זו קטסטרופה.

קישור התקפי: מאור מליקסון, חן עזרא, ניב זריהן, מיכאל אוחנה – הרבה כישרון מחד, בור גדול בדומיננטיות מאידך.

חלוצים: עדן בן בסט, בן שהר, גיא מלמד, מוחמד גאדיר – על פניו, רשימה מרשימה. בפועל, לא מעט שחקנים מאותה "משפחה".

בן שהר, רמי גרשון, מכבי חיפה, הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

למי כדאי לשים לב: חתאם עבאד אלחמיד. אחרי שנת התאקלמות לא פשוטה, במהלכה הפך מבלם קבוצת תחתית למושיע של חוליית הההגנה הדרומית, אלחמיד צפוי ויכול לעשות את קפיצת המדרגה המתבקשת ולהפוך לבלם ליגה מהשורה הראשונה באמת, בזכות האתלטיות והטכניקה הנהדרים.

הימור על מקום בסוף העונה: הרבה תלוי ברכש שעוד יגיע עד תום החלון. יש שחקן או שניים שהגעתם תשנה את הקבוצה מקצה לקצה. בלעדיהם ובלי כל קשר לעמה יעמיק, האליפות לא תשאר בטרנר. לסיכום, 1-2.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח