באצטדיון נדהם וצר מלהכיל

לפני שבוע הפועל באר שבע ערכה משחק אימון מול הפועל אדומים אשדוד מליגה א'. האלופה מדשדשת מתחילת העונה ונדמה שהניצחון על האשדודים באדום הוא זה שאמור היה להביא לה את הדרייב מול האשדודים באדום צהוב. מה שאני בעיקר שואלת את עצמי זה למה קבוצה שמתמודדת לאליפות בוחרת לערוך אימון מול קבוצה מליגה א'? אולי להעלאת המורל, אולי המפגש הדרומי הזה צריך היה לחזק את הסגל. מה שבטוח זה שה-3-0 הקליל שלהם על האדומים לא עזר לשיפור היכולת מול האשדודית מליגת העל, שעשתה לאלופה המכהנת חיים קשים במגרש הביתי.

ובינתיים סערת חלון ההעברות עדיין נושבת ואין לדעת מה מתבשל בניהול הבאר שבעי, האסלבנייק וסאבו שהגיעו לפני מספר ימים כבר עורכים הופעת בכורה על הדשא ביא', מה שיעזור להבין האם המהלכים האחרונים והמפתיעים של האלופה יעזרו לה לזכות בתואר פעם נוספת.

טרום המשחק הקהל הבאר שבעי הגיע בכל הכוח וערך צעדה בכניסה למגרש, לעומתם הקהל האשדודי, אם לא מחשיבים את הקהל שצופה ממרפסות הבתים בצדי האצטדיון, כרגיל מפגין נוכחות מעטה והשלט מאחורי השער "לעולם לא תצעדי לבד" מקבל משמעות קצת שונה.

אצטדיון י"א באשדוד

ממש לפני תחילת משחק, בנתניה, מכבי תל אביב עולה למקום הראשון בטבלה עם 7 נקודות והפרש שערים על חדרה הסגנית. אם המוליכות של העונה שעברה חשבו שהן ימשיכו להוות בעיות אחת לשנייה, לפחות עכשיו נראה כי זו רק מכבי תל אביב שמממשת את ההבטחה והיריבות הצמודות שלה הן הפועל חדרה ומכבי פ"ת. מפתיע, לא?

דקה 13 לתוך המשחק ביא' ומ.ס אשדוד מראה שהיא יודעת לצעוד לבד! איבנצ'יץ' מעלה את האשדודים ליתרון מוקדם מהרגיל מבישול של ניר ברדע ומשאיר את הבאר שבעים בהלם. זאת הפעם השלישית שהוא כובש נגד הפועל באר שבע בליגה והוא עשה את זה ב-3 קבוצות שונות. זאת גם הפעם הראשונה שהוא פותח בהרכב האשדודי ונראה שזו לא תהיה הפעם האחרונה, למרות שהוחלף בדקה ה-58 ונראה כי הוא עדיין לא מסוגל להחזיק מעמד 90 דקות.

בדקה ה-30 עם פציעתו של עדן בן בסט נכנס חן עזרא. הקשר המעולה מייצר כמה מצבים טובים שלצערו וצער הקבוצה לא מוצאים את עצמם ברשת, בין היתר בגלל חוסר כיוון של האסלבנייק שרושם כמה פספוסים קריטיים. בעונה שעברה באותו אצטדיון יא' החליף חן עזרא את דוד קלטניס הפצוע בערך באותה הדקה, ועזר לרשום ניצחון מרשים לבית"ר. הפעם זה קצת פחות הלך.

המשחק מתקדם והפועל באר שבע ממשיכה לאכזב ונהדפת שוב ושוב על ידי ההגנה האשדודית ובראשה יואב ג'רפי שסיפק הופעה מרשימה לאורך כל המשחק.

מ.ס אשדוד, מילבסקי, ג'רפי
ג'רפי. עוד הופעה נהדרת

הפועל באר שבע

שימור – הקהל הבאר שבעי הגיע בטירוף ולא השאיר מקום אחד פנוי ביציע. גם כשהקבוצה הייתה בפיגור הם המשיכו לעודד ולדחוף. מעבר לקהל, חן עזרא שנכנס בדקה ה-30 הכניס רוח של שינוי ותנועתיות ועזר לייצר מצבים, למה זה קרה רק כי בן בסט נפצע? תשאלו את בכר. גם בסוף המשחק הקהל ממשיך לעודד ולתמוך בקבוצה. כולנו יודעים כמה זה קשה, והערב הם הוכיחו שהם היו במגרש יותר מהשחקנים.

שיפור – לא היה חכם לפתוח עם שתי ההעברות החדשות. סאבו והאסלבנייק עדיין לא מאופסים על שיטת המשחק הבאר שבעית וזה בולט. מספר הנקודות שלהם בשלב הזה מדבר בעד עצמו, יש על מה לעבוד, וכמה שיותר מהר יותר טוב. נדמה שמשהו בבאר שבע מתחיל להישבר וכשאחרי שלושה מחזורים בקופה נמצאות רק 2 נקודות, נשאלת השאלה מה עוד יכול לעזור לקבוצה הזו לחזור לעצמה?

מ.ס אשדוד

שימור – יואב ג'רפי רשם כמה הצלות מרשימות במחצית הראשונה והוא שוב מוכיח שיש לו מקום ברשימה של השוערים הטובים בליגה. גם במחצית השנייה ג'רפי המשיך להראות שיש שוער בשער. באופן כללי, אשדוד עמדה בגבורה מול אחת האימות של הליגה (או שכבר לא?) והוכיחה שבכדורגל אין חוקים, אבל יש הרבה הפתעות. שאפו. זה הניצחון הראשון של מ.ס אשדוד על הפועל באר שבע לאחר 7 שנים! רוח של שינוי בליגה.

שיפור – האמת שהופתעתי מאשדוד לטובה. יכלו להיות כמה ניצולי מצבים גם במחצית השנייה והיתרון יכל היה להיות מוכפל לפחות, אבל 3 נקודות מול באר שבע ואני בטוחה שלאף אחד אין תלונות.

לסיכום, ליגת ג'פניקה ממשיכה לספק הפתעות ואם נתעסק במשחקי מילים אפשר לומר שקומבינציה מהסוג הזה לא ראינו בתפריט, אבל כמו שאני תמיד אומרת – אנחנו אוהבים הפתעות בכדורגל.

אשדוד באר שבע
קרדיט למנהלת הליגות בכדורגל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח