תתחילו לשחק כדורגל

11 באפריל, השעה 22:47 וערן זהבי מעיף מאות אלפי צהובים לשמיים כאשר הוא דוחק מקרוב לרשת של בוריס קליימן ומעלה את מכבי תל אביב למקום הראשון בליגה 6 מחזורים לסיום העונה. הכותרות כולן מהללות את הקאמבק של הצהובים ומדגישות את האופי והניסיון של המכביסטים לעומת היריבה מהנגב שבועטת בדלי שניה לפני שהיא שוברת צימאון של 41 שנה. 14 ימים אחרי ומכבי המנוסה מתקשה לשמור על קור הרוח שכל כך אפיין אותה בשנים האחרונות.

מאז הצטרפותו של ג'ורדי קרויף למכבי תל אביב ההולנדי קצר הישגים לא מעטים, אך דומה שההישג הגדול ביותר שלו היה השקט התעשייתי שהצליח להשכין סביב המועדון בקרית שלום. עם זאת, ב-8 הימים האחרונים דומה כי ההגדרה שקט אינה מתארת בצורה נאמנה את ההתרחשויות אצל הקבוצה של פיטר בוס. זה התחיל בטענות (התמוהות לדעתי) כנגד מכבי חיפה לאחר התיקו בסמי עופר בראשון שעבר, המשיך עם התגובות הלא נגמרות לאחר חצי גמר הגביע ונמשך בדקה ה-95 באיצטדיון דוחא כאשר מכבי מגיבה לפרובוקציה של יוסי אבוקסיס ונקלעת למהומה עצומה שבוע לפני משחק העונה וזאת עוד לפני שמבינים אם ראיקוביץ יוכל בכלל להשתתף במפגש ה"הכל או כלום" בשני הבא בבלומפילד.

אני לא נכנס לסיבות שגררו את מכבי למערבולת המיותרת הזאת ובטח שלא מנקה את סכנין ואת המאמן שלה מכל הפיאסקו הזה, אני רק יודע שמכבי של שלוש וחצי השנים האחרונות לא היתה נכנסת לסיטואציה כזאת מלכתחילה. הרי אם מכבי היתה משכילה לכבוש שער ב-180 הדקות האחרונות בליגה, היא כמובן שלא היתה מגיעה לרמת העצבים שאיפשרו את כל מחול השדים המיותר הזה.

הדבר הבולט ביותר במהלך התקופה הזו היא היעדרו של המנהל הספורטיבי. בשנים האחרונות בכל פעם שפרשה כזאת או אחרת איימה על מצב הרוח של הצהובים, היה שם ג'ורדי כדי לדבר עם השחקנים והתקשורת ולהרגיע את השטח. כך היה כאשר ברק לוי ואלירן עטר נקלעו לקטטה במהלך עונת האליפות הראשונה, כך טופל נושא זהבי-פואד בעונה השניה וכך כנראה גם נסגרו כל מיני עבירות משמעת אחרות אשר בזכות ההולנדי כלל לא קיבלו התייחסות תקשורתית. ברור שקרויף עדיין מתאבל על לכתו בטרם עת של אביו, אבל חסרונו בחזית ההתמודדות עם האירועים האחרונים סביב הקבוצה בולט לנוכח הלחץ שמרים ראשו במועדון הצהוב.

אני לא מייחס חשיבות גדולה מדי לתוצאת התיקו בסכנין. כך או כך מכבי היתה מגיעה למשחק העונה כאשר היא חייבת לנצח. אני כן יודע שמכבי חייבת להפסיק להתעסק בשטויות, לקבל את הכרעת הדין לגבי ראיקוביץ בהכנעה ולמעט בהתבטאויות מיותרות. בשונה מ-8 הימים האחרונים, אם מכבי תרצה לזכות באליפות רביעית ברציפות, היא תהיה חייבת לחזור ולעשות את מה שהיא עושה הכי טוב בארץ, פשוט לשחק כדורגל.  

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח