תמונת מצב לקראת מונדיאל 2018

// מאת רועי אורן

ביוני 2018 תארח רוסיה את טורניר גביע העולם. שנה לפני קיומו של אירוע גדול זה מספיק זמן כדי לבחון איפה הדברים עומדים ממספר היבטים שונים.

תשתיות במדינה
משחקי הכדורגל ייערכו בשמונה אצטדיונים שונים.
כזכור, כאשר קיבלה רוסיה את אירוח המונדיאל, הצהירו קברניטי המדינה שצריך להחליף את תשתית הרכבות המיושנות ברכבות מהירות אשר יקצרו את הזמן והמרחק בין הערים השונות. חלק מהתכניות נדחו על הסף, אך עדיין קיימת על הנייר תכנית להקים רכבת שתקצר את זמן הנסיעה מהבירה מוסקבה לקאזאן מ-12 שעות ל-3.5 שעות. חלק מהמגרשים עובר שיפוץ מסיבי, כדי שהם יוכלו לקלוט רבבות צופים.

טרור
בשנים האחרונות נאבקת רוסיה בחבורות מורדים היושבים באזור הרי קווקז. לפי דיווחים מרוסיה, לאחרונה עזבו רוב המורדים את האזור לטובת סוריה שם הם עברו אימונים בחסות דאע"ש. החשש הוא שאותם מורדים יחזרו לאזורים אלו כדי לפגע בערים בהם ייערכו המשחקים.

האוהדים הרוסיים
אליפות אירופה האחרונה שנערכה בצרפת האירה זרקור על דמותם של הגרעין הקשה של האוהדים הרוסיים: מדובר בחבורה קשוחה אשר לא מהססת להתעמת עם מי שמעצבן אותה. חשוב לציין שרוב ההנהגה הרוסית בחרה להתעלם מהבעיה (ואולי היא אפילו עודדה אותה מאחורי הקלעים) וזה אחד הדברים שמפחידים את קברניטי פיפ"א לקראת המונדיאל הקרוב.

הנבחרת הרוסית
הנבחרת הרוסית לא משתתפת בטורניר המוקדמות מאחר והיא מארחת הטורניר. בדומה לנבחרות רבות כגון: הולנד, דנמרק ובולגריה, גם נבחרת רוסיה לא מצליחה למצוא את האיזון הנכון בין השחקנים הוותיקים לבין השחקנים הצעירים שרוצים להצליח במדי הנבחרת.
המאמן ליאוניד סלוצקי התפטר לאחר הכישלון המחפיר בטורניר אליפות אירופה בה סיימה רוסיה אחרונה בבית שלה עם נקודה אחת בלבד ועדיין לא ברור מה איך המאמן החדש, סטניסלב צ'רצ'סוב, יתמודד עם התפקיד.

נבחרת רוסיה
Credit to "Сборная России по футболу" Facebook page

מגרשים לא מוכנים
בניגוד למה שהיה בברזיל, ברוסיה נראה נכון להיום שמצב המגרשים הוא סביר בהחלט.
בארבעת המגרשים אשר מארחים את טורניר גביע הקונפדרציות (סוצ'י, קאזאן, מוסקבה וסנט-פטרסבורג) משטחי הדשא נמצאים במצב סביר בהחלט, אך היו לא מעט בעיות לוגיסטיות.
כך, למשל, באיצטדיון "זניט ארנה" הוחלף שלוש פעמים משטח הדשא ובאצטדיון סנט-פטרסבורג המשטח לא ממש יציב, אך ההערכה היא שהמגרשים יהיו מוכנים לשריקת הפתיחה של המונדיאל.

טורניר גביע הקונפדרציות
בסוף-השבוע שעבר נפתח ברוסיה טורניר גביע הקונפדרציות אשר מהווה חזרה גנרלית לקראת המונדיאל.
הטורניר מפגיש את אלופי היבשות עם המארחת רוסיה ואלופת העולם גרמניה אשר יחולקו לשני בתים.
בכל בית יהיו ארבע נבחרות כאשר שתי הראשונות תעלינה לחצי-הגמר.
טורניר זה ייתן אינדיקציה לגבי יכולתה של הנבחרת הרוסית, וכן האם רוסיה באמת מוכנה לארח בעוד שנה את הדבר הגדול: טורניר גביע העולם.

נבחרת רוסיה
Credit to "Сборная России по футболу" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח