שנאה בין כוכבים

"העונה הרגילה לא מעניינת". "משחק האול סטאר מיותר". חצי אמיתות, חצי קלישאות לגבי הנ.ב.א ששומעים כל שנה, אבל אם מחפשים מספיק, תמיד אפשר למצוא משהו. הדבר הכי מעניין במשחק האול-סטאר הקרוב? ראסל ווסטברוק באותה קבוצה, על אותו ספסל, ואולי ביחד באותה חמישייה עם 4 שחקנים מגולדן סטייט, ובעיקר האחד והיחיד, קווין דוראנט.

Credit to NBA Memes Facebook Page

תקציר הפרקים הקודמים עד לימינו אנו: אחרי שהת'אנדר עם דוראנט+ווסטברוק איבדו יתרון 3-1 בסדרת גמר המערב לסטף קארי ושות', דוראנט החליט לקחת את הכשרון שלו לאזור המפרץ ולהצטרף לגולדן סטייט. הקבוצה הכי טובה בליגה (למרות שלא לקחה את האליפות ב-2016) מקבלת את אחד השחקנים הכי טובים בנ.ב.א. הכי טוב, לא הכי טוב, זה לא משנה.

דוראנט מיד תפס את מקומו של לברון כשחקן הפופלארי השנוא ביותר, כשגולדן סטייט מזמן איבדו את תואר "חביבת הקהל". אבל השנאה לדוראנט היא הרבה מעבר לטרנד חולף כשזה נוגע לאוקלהומה סיטי. השחקן ששם את הקבוצה על המפה אחרי המעבר מסיאטל אל אוקלהומה, הכוכב שסביבו אמורה הייתה להיבנות קבוצה לאליפויות (ובאמת נבנתה, רק שלא הצליחו לקחת), השחקן שהתלונן בטוויטר כמה פעמים על מעברים של כוכבים לקבוצות של כוכבים, בחר לעשות לביתו וללכת לקבוצה שבה יהיה לו את הסיכוי הטוב ביותר לזכות באליפות.

מי שהכי נפגע מזה הוא ווסטברוק. הוא כמובן שומר על ארשת פנים יחסית קרת רוח בראיונות כאשר הוא נשאל על דוראנט, אבל זה לא אמין. גולדן סטייט ואוקלהומה סיטי נפגשו כבר 3 פעמים העונה. 3 פעמים ג"ס ניצחו. לא הבנתי למה הליגה לא אירגנה שהמשחק הראשון בין שתי הקבוצות יהיה באוקלהומה סיטי. במקום זה, השניים הראשונים היו באוקלנד, והאחרון (ששוחק ביום שבת לפני שבוע) היה באו.קיי.סי. הבוז היה חזק (למרות שלא קרוב למה שלברון ספג בעונת ה-"נבל" שלו ב-2010-2011), אבל ג"ס קבוצה כל כך יותר טובה, שזה לא היה קרוב.

התוצאה לא עניינה. ההיילייט שרץ הכי הרבה ב-24 השעות אחרי המשחק היה הטראש טוק בין דוראנט לווסטברוק. באחד המפגשים הקודמים דוראנט ניסה לדבר עם ווסטברוק בזמן המשחק, אבל האחרון פשוט התנער ממנו. הפעם, אחרי שלשה של הת'אנדר שטיפה צמצמה את העניינים (אבל לא באמת קירבה אותם) ווסטברוק צעק לדוראנט "I'm coming" (לא בקטע מיני). דוראנט, שפשוט לוהט במשחקים מול קבוצתו לשעבר העונה (37.7 נקודות למשחק), ענה "You're losing". זה לא עצר את ווסטברוק מלהמשיך את זה. הת'אנדר קיבלו בראש בסיכומו של דבר. אחרי המשחק, היו דיווחים על כך ששניהם אכלו באותה מסעדה. לא החליפו מילה.

ועכשיו האול סטאר. המאמן של גולדן סטייט, סטיב קר (שגם יאמן את נבחרת המערב במשחק הא"ס), נשאל כמה פעמים לגבי הסיטואציה עם ווסטברוק. הוא בעיקר מתבדח על זה. מאז שפורסמו שמות השחקנים למשחק, כשווסטברוק לא נבחר לחמישיה (קארי והארדן הגארדים, דוראנט אחד מהקו הקדמי שפותח), המחשבה הראשונית שלי הייתה שקר לא יתן לווסטברוק לשחק עם דוראנט באותה חמישייה, אולי בכלל לא עם שחקנים מגולדן סטייט. אבל ככל שמתקרב המשחק (בלילה בין ראשון לשני), אני כבר לא כל כך בטוח.

מי שאוהב זיקוקים, מחזיק אצבעות שיקרה משהו בין דוראנט לווסטברוק באול-סטאר. לא סולחה חס וחלילה, אלא משהו נפיץ יותר. סימן כלשהו לשנאה המבעבעת ביניהם, בעיקר מהכיוון של ווסטברוק. סביר להניח שחוץ ממבטים קרים והתעלמויות, לא יקרה שום דבר.

ראסל ווסטברוק
Credit to "NBA" Facebook page

השחקן הכי דומיננטי בנ.ב.א בעשור האחרון הוא לברון ג'יימס. מכל מיני סיבות, הוא אף פעם לא פיתח יריבות אישית גדולה מדי עם מישהו. הסלטיקס היו ישות כוללת שייצגה אנטי-לברוניזם, חומה שגם היא קרסה בסוף, אבל לא היה שם משהו אישי יותר מדי. לא מספיק. לברון וקובי מעולם לא נפגשו בגמר, וגם לא הייתה שם טינה אישית. לברון חבר טוב של וויד ובסוף גם שיחק איתו יחד. הוא חבר טוב של כרמלו. למרות שמועות לגבי קרירות בינו לבין דוראנט, הפוטנציאל ליריבות אף פעם לא התממש. בין קליבלנד לגולדן סטייט יש יריבות של ממש, מעבר לספורטיבית, אבל לברון, מחוץ למשחקים עצמם, לא מנסה לנגן על זה יותר מדי. בקטנה.

יש עוד יריבויות אישיות בליגה הזו מלבד דוראנט ווסטברוק, אבל שני שחקנים כל כך פופולריים, שנפגשים אחד עם השני לפחות 4 פעמים בשנה, וגם היו פעם חברים לקבוצה? קני בנייה, דמות משנה בסיינפלד, הייתה אומרת "Gold Jerry, Gold". כדורסל, ליגת הנ.ב.א, ספורט בכלליות, צריך סיפורים שהם מעבר למה שקורה על המגרש. ווסטברוק ודוראנט נותנים לנו אחד כזה, הראשון מאז שאקיל וקובי. גם אם לא יקרה כלום באול-סטאר המתקרב, שולם שולם לעולם כנראה לא יהיה פה בקרוב.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח