שינוי שיטת השיפוט בכדורגל העולמי

ברצוני לשתף אתכם ברעיון מהפכני בתחום השיפוט בכדורגל העולמי – להשתמש בשני שופטים ראשיים בו זמנית על המגרש עצמו כמו בכדורסל. אבל איך זה יעבוד?

בכל רחבי העולם משקיעים כסף רב ואין סוף משאבים בכדי לשפר את משחק הכדורגל. מועדונים בעולם משקיעים באמצעים טכנולוגיים רבים בכדי להעלות את רמת המשחק שלהם, מדינות בונות איצטדיונים חדישים בכדי לשפר את חווית הצפייה לקהל הרחב, רשתות הטלוויזיה עושות מאמצים רבים כדי להעביר את המשחקים בשידור חי ואיכותי ולספק אווירה טובה גם לצופים בבית, אבל סוגיית טעויות השיפוט רחוקה מלהסתיים בזמן הקרוב. כל גורל משחק הכדורגל נקבע על ידי בן אנוש, שנקרא שופט, שצריך בליגה הספרדית, למשל, לדפוק ספרינט אחרי גארת' בייל ולראות אם מגן סביליה עצר אותו בצורה חוקית, בליגה האנגלית שופט נוסף צריך להשיג את הכדורים הארוכים או להשתמש במשקפת כדי לראות אם ג'ון טרי העיף מרפק לזלאטן איברהימוביץ, ובליגה הגרמנית האיש עם המשרוקית צריך להשתמש בלווין עמוס 4 כדי להבחין אם אריאן רובן הוכשל ברחבה או צלל בדרמתיות.

השופט הראשי לבדו צריך לקבל החלטה חשובה תחת לחץ ואחרי מאמץ פיזי גבוה, ורובנו יודעים שמאוד קשה לקבל החלטה ראויה ונכונה אחרי מאמץ פיזי שכזה, אלא אם כן הוא התאמן בסיירת מטכ"ל או בקומנדו הימי ולכן הרעיון של שני שופטים על המגרש יכול לעזור לחלוקה שווה יותר של החלטות ועדיין לא לפגוע ברצף המשחק. כל מקרה במגרש יהיה תחת עיניהן הפקוחות של 2 שופטים ראשיים ולא על ידי הקוון שאמון על משימות נוספות במגרש, ולא על ידי משקיפים שהציבו ליד הרחבות ושאפשר לספור פעמים בודדות בלבד שבהן שינו החלטה או עזרו לשופט הראשי להחליט.

בהרבה מקצועות שיפרו את היכולות הטכנולגיות בכדי לעזור לשופטים:

  • בטניס- עין הנץ
  • בפוטבול- השופטים נעזרים בוידאו
  • באולימפיאדה- מודדים באלפיות השניה

רק בכדורגל הוסיפו אוזניה לשופט, הוסיפו שני משקיפים לרחבות, והלהיט ספריי קצף "משוכלל".

2הגיע הזמן לתת למצלמות לדבר
(צילום מסך)

הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא

העזרים הטכנולוגיים שרוצים להכניס לענף רק יאטו את המשחק. כל כמה דקות השופטים ילכו למסך הטלוויזיה ויתייעצו מה לעשות וכך השטף האופייני למשחק יפגע. אנא אל תקחו לנו את החוויה של צפייה ב-90 דקות של מתח, כדורגל מהיר, אווירה מטורפת באיצטדיון ואת דפיקת לב הקטנה כשהקבוצה שאתה אוהד מגיל קטן מבקיעה גול בדקה האחרונה. שני שופטים יאפשרו לסגנון הקיים להישמר בעוד שישפרו את הסיכוי כי טעויות השיפוט יפחתו

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח