שחקני כדורגל בעידן המודרני

הכדורגל המודרני הפך להיות מקצוע שמאוד קשה להצליח בו לאורך זמן, מאוד קשה ללמוד אותו, ומאוד קשה, אם בכלל, להגיע לרמות הגבוהות בעולם. השחקנים היום נדרשים לבצע מספר פעולות פיזיות וקוגנטביות בהבזק של שבריר שניה, ובצורה נכונה ולא, הם יאבדו את הכדור לשחקני היריבה. אם פעם משחק הכדורגל היה פיזי מאוד, ברוטלי ולא מדויק, היום הכדורגל העולמי הפך להיות משחק מחושב ומסודר, שבו השחקנים הם כלי המשחק, והמאמן הוא השחקן הראשי.

משחקי הכס גרסת הפרמייר ליג
Credit to "Manchester City" Facebook page

המאמן כבר לא רק מעביר לשחקנים שלו את המערך בו אמורים לעמוד על המגרש, כדוגמת 2-4-4 או 3-3-4, אלא מתדרך גם כל אחד ואחד באופן אישי, ומסביר לכל שחקן מה הוא עושה במקרה שהכדור נמצא אצל חבריו לקבוצה או אצל היריבה. קבוצות גדולות בעולם כבר לא משחקות במערכים מסויימים, אלא כתבניות משחק, ולפי מיקום הכדור ושחקני היריבה, השחקנים זזים כל הזמן ממקום למקום על המגרש, כאשר חוץ מחוליית ההגנה, שעדיין נשארת בקו נבדל, כל השחקנים האחרים מתפקדים לפי תבנית המשחק אותה למדו מהמאמן במהלך האימונים.

השינוי הדרמטי הזה בשיטת המשחק, מצריך ממאמני הילדים והנוער, לתת פחות חשיבות לשיטה בה קובעים לשחקן את תפקודו על המגרש ואת העמדה שלו, ויותר להתמקד בלימוד השחקנים להתמודד במספר עמדות שונות על המגרש, והתמודדות בכל מיני מצבים שיכולים להיווצר בזמן המשחק. היום כל שחקן ברמה העולמית מגיע לרמת מוכנות כזאת שהוא נמצא במתחם האימונים של הקבוצה, ולומד בוידאו אישי את דרישות המאמן, ואז עם הצוות המקצועי הוא מיישם על הדשא במגרש האימונים.

ניתן לקחת לדוגמא בכדורגל העולמי את באיירן מינכן של פפ גווארדיולה, שהעביר את
פיליפ לאם מעמדת המגן הימני לעמדת הקשר האחורי, והשחקן נכנס לתפקיד כמעט ללא טעויות ובצורה חלקה כאילו גדל בתפקיד הזה. דוגמא נוספת היתה במהלך משחק ליגה של באיירן כשהקבוצה לא הצליחה לפצח את הבונקר של היריבה, ופפ העביר פתק עם שינויים טקטיים לקפטן הקבוצה, ותוך כמה דקות באיירן כבשה שני שערים מאותם שחקנים ששינו מקומות על המגרש.

טקטיקה
מתרגלים מצבים נייחים
קרדיט צילום: ויקיפדיה

הכדורגל העולמי משתנה ומתפתח כל שנה יותר ויותר. הוא נהיה מהיר יותר, מדויק יותר, טקטי יותר, מחושב יותר, ושחקנים נדרשים ללמוד את תפקידם על המגרש בצורה הרבה יותר רצינית מבעבר. בשורה התחתונה, הסתיים העידן שבו הכדורגל העולמי הוא תחביב שמקבלים עליו כסף, ומתחיל עידן שבו
הכדורגל הוא מקצוע הדורש מינימום הבנה וידע של תואר ראשון באוניברסיטה.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח