שוער פלוס 5 – סיכום מחזור #2 בליגת האלופות

אז לאחר ברייק של שבועיים אנו חוזרים עם המדור הסוקר את ששת השחקנים הבולטים (חמישה שחקני שדה ושוער) במחזור ליגת האלופות האחרון.

מדי מחזור אנסה להביא את הזווית שלי בנוגע לשחקנים הטובים ביותר באותו מחזור. המדור יכלול קטעי וידאו, נתונים סטטיסטיים, קצת פיקנטריה, ראיונות ועוד.

החוקים
החוקים די פשוטים, בכל שבוע אבחר את נבחרת המחזור שתכלול:

שוער
שני שחקני הגנה
שלושה שחקני קישור/התקפה

הזמן קצר והמלאכה מרובה, אז אפשר להתקדם:

שוער
קיילור נאבאס (ריאל מדריד) – הסיגנל אידונה פארק אינו אחד המגרשים האהובים על ריאל שמעולם לא ניצחה בו והפסידה בכל שלושת המשחקים האחרונים. אז ריאל עדיין בלי ניצחון על דורטמונד גם אחרי המשחק האחרון, אבל את שרשרת ההפסדים היא עצרה הרבה בזכות שוערה המעולה. 11 בעיטות למסגרת נעצרו 9 פעמים על ידי נאבאס הקוסטה ריקני. פעם אחר פעם בלם את הילדים של דורטמונד מלהבקיע ולכן נכנס לנבחרת המחזור שלנו, למרות ההדיפה הלא טובה בשער הראשון. היכולת שלו בולטת עוד יותר בהתחשב בעובדה שזה משחקו הראשון העונה אחרי פציעה ארוכה, והוא שוב מוכיח שהקבוצה הרוויחה מפרשת הפקס. בסוף המשחק הודה לכולם על המאמץ המשותף והודה על כך שהוא יכול לשחק ברמות הכי גבוהות. אל תצטנע קיילור, הצלת את קבוצתך מהפסד.

navas
Credit to: espnfc.com

ההגנה
פליפה לואיס (אתלטיקו מדריד) – לואיס חזר אשתקד הביתה לוינסטה קלדרון אחרי עונת יובש בלונדון. האמת שנראה כאילו הוא לא עזב מעולם, אתלטיקו היא פיליפה לואיס ופיליפה לואיס הוא אתלטיקו. אחד מהברגים הכי חשובים במכונה של סימאונה. שימו לב לנתונים שרשם בליל אמש: ארבעה תאקלים נקיים מתוך ארבע ניסיונות, שלוש חטיפות, ארבע הרחקות מוצלחות מתוך הרחבה , ניצח בכל שלושת קרבות האוויר בהם השתתף, מישהו אמר משחק הגנתי מושלם? ובנוסף לכך קינח בסחיטת פנדל שאותו גריזמן לא תרגם לשער. בסיום סימאונה אמר: "יש בחיים רגעים שמאוד קשה לחזור עליהם. אחד מהם הוא הרגע אותו אנו חיים כרגע". אני די מסכים עם צ'ולו וחזרתו הטבעית של פיליפה לואיס רק מחזקת את העובדה שהקבוצה הזאת פשוט בלתי חדירה. אגב רק השבוע לואיס שבר את שיא ההופעות בליגה לשחקן ברזילאי באתלטיקו מדריד.

luis

Credit to: Filipe Luis offcial Twitter

דני אלבס (יובנטוס)  – בתחילה העונה אוהדי הגברת הזקנה הרימו גבה לפשר הגעתו של המגן מברצלונה. אמרו עליו שהוא סוס מת, שהוא לא יודע לתת קרוס, ושבכלל אין לו מקום בקבוצה.
המגן והשחקן הברזילאי המעוטר ביותר בהיסטוריית המשחק השתלב באלופת איטליה בצורה מושלמת. מול דינמו זאגרב הוא בישל וכבש והוסיף עד נדבך לסטטיסטיקה המדהימה שלו ממילא.
רק על מנת להמחיש את יכולתו ההתקפית של אלבס ביובה, אשר משחקת במערך 3-5-2, מערך שמותאם לקיצוני בצורה מושלמת. את רוב המשחק מול זאגרב דני בילה הרבה מעבר ל"קווי האויב" באגף ימין ומשם סיכן את המארחת כמעט בכל התקפה. עם 92% אחוזי דיוק במסירה דני מזכיר לכולם עד כמה הוא שחקן כשרוני ורעב, למרות כל התארים.
attacking-3rdalves-heatmap

קישור והתקפה
מיראלם פיאניץ' (יובנטוס) – עוד שחקן שמגיע מאלופת איטליה. הקוסם הבוסני בן ה 26, הציג יכולות על במשחק בזאגרב. הקשר שבילדותו ברח עם משפחתו מזוועות מלחמת יגוסלביה בהחלט עלה לליגה של הגדולים, לאחר שעבר הקיץ ליובה תמורת סכום של 32 מליון יורו מהבירה רומא, עד כה הוא מציג שורה סטטיסטית לא רעה בכלל: בארבעה משחקים בליגה האיטלקית כבש שער ובישל שניים ובשני משחקים בצ'מפיונס יש לו שער ובישול, אותם רשם כאמור במשחק האחרון. בזאגרב השאיר את חותמו בצורת אסיסט מעל כל ההגנה להיגוואין, שכל שנותר לו לעצור ולגלגל לפינה. ג'ורג'יו קיילני בירך את הגעתו של פיאניץ' בקיץ: "סוף סוף הגיע פירלו החדש", אמנם מדובר בנעליים גדולות מאוד להיכנס אליהם, אך עם זאת נראה כי פיאניץ' השתלב בצורה טבעית לחלוטין בקישור של הזברות

pjanic

Credit to: juventus.com

תיאו וולקוט (ארסנל) – האם הגישושים אצל ונגר למשרת מאמן נבחרת אנגליה השפיעו על קבוצתו? לא בטוח, אך מה שכן, ארסנל בכלל ותיאו וולקוט בפרט נמצאים בכושר מעולה. אחרי הניצחון החלק והמתוק על צ'לסי הגיע עוד משחק בו התותחנים שטפו את המגרש, ותוצאה של 0-2 עושה חסד ענקי עם השוויצרים. לגבי וולקוט, עם חמישה שערים בשבעה משחקים בהם שותף עד כה העונה, הן בליגה והן באלופות, הוא מייצב את עצמו ככובש הבכיר של ארסנל עד כה. אז אולי חסרונו של ז'ירו משפיע, אבל אי אפשר להתעלם מהעבודה שהחלוץ בן ה 27 נותן עבודה. כשלצידך משחק וורלד קלאס כמו אלכסיס סאנצ'ז זה נראה קל, הצמד אחראי על שני השערים מול באזל כשהאחרון מבשל לוולקוט פעמיים. בשער הראשון של ארסנל וולקוט הבין כי הבלם לא לגמרי איתו והתחיל לרוץ 40 מטר לפני השער עד הנגיחה. איזה ביצוע!

מוסא דמבלה (סלטיק) – אני בספק כמה הכירו את החלוץ הצרפתי בן ה-20 של סלטיק, אולי החבר'ה מב"ש שהרגישו מנחת רגלו כבר, אבל עכשיו גם המפלצת שבנה גוארדיולה בסיטי הרגישה את נחת רגלו.
דמבלה, אשר עבר העונה מפולהאם האנגלית לאלופת סקוטלנד, כבש פעמיים, כולל מין חצי מספרת נהדרת, והיה הגורם הבכיר לנקודה הכל כך יקרה של קבוצתו. נתון מעניין הוא שסלטיק הובילה רק למשך 8 דק' כל פעם שכבשה ועלתה ליתרון. קשה להאמין שהקבוצה שרק לפני שבועיים חטפה שביעייה מברצלונה היא הראשונה שלוקחת נקודות למנ'צסטר סיטי העונה. סלטיק שוב מוכיחה שהיא הקבוצה עם הפערים הגדולים ביותר בין משחקי הבית למשחקי החוץ. מאמן הקבוצה, ברנדן רוג'רס, אמר בסיום המשחק: "היינו מבריקים, הלחץ והאנרגיה, כל פעם שיצאנו עם הכדור קדימה זה היה נראה כאילו אנו יכולים לכבוש", לשם שינוי הפעם הוא צודק ולא הוזה כמו בראיונות עבר. ואילו יריבו פפ: "אני בטוח כי השחקנים יודעים שאנו לא ננצח בכל משחק, לסיטי אין היסטוריה באלופות אנחנו צריכים לבנות אותה וזהו שיעור חשוב", ריאלי לחלוטין.

dembele

Credit to: uefa.com

בונוס 
מכירים את ג'יימי לאניסטר? דה קינג סלייר? אז תכירו את איסלאם סליאמני דה דרגונס סלייר. הרכש היקר בתולדות לסטר סיטי ממשיך לספק את הסחורה, וממשיך לנגן את מנגינת ליגת האלופות בקינג פאוור סטאדיום. סלימאני, אשר הבקיע בכל אחד משבעת המשחקים האחרונים מול הדרקונים מפורטו, נגח את ה 0-1 הקטן מבישול של שותפו לנבחרת אלג'ירה ריאד מאחרז. בליגה לסטר איננה יציבה, אך אין ספק שסיפור הסינדרלה הזה מסרב להיפסק עם שש מתוך שש בשני המחזורים הראשונים, ומי יודע איפה זה יגמר? ללא ספק סלימאני חיזוק משמעותי ללסטר, במיוחד כאשר ורדי איננו מורגש.

בקטנה

לא פחות משלושה מפגשים גרמנו-ספרדיים היו לנו במחזור המשחקים האחרון. אפשר להגיד שספרד ניצחה בנוקאאוט. שני ניצחונות, גם של ברצלונה מול גלאדבך, וגם של אתלטיקו מול באיירן החזקה, שאיבדה נקודות ראשונות. גם השיוויון של דורטמונד מול ריאל הגיע רק בדקה ה-87, כך שביחד עם הניצחון של סביליה על ליון, ספרד ממשיכה להוכיח שהיא הליגה החזקה ביותר, לפחות יותר מגרמניה השלישית. האנגליות רשמו שלושה ניצחונות מתוך ארבעה משחקים כשרק סיטי הורסת מאזן מושלם, אבל חשוב לזכור שלארסנל, לסטר וטוטנהאם היו משחקים יחסית נוחים.

זהו. עד כאן מחזור שני של ליגת האלופות. מסכימים עם הנבחרת שלי? חולקים עליה? את מי הייתם מכניסים במקום? אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.

לשאר הכתבות בסדרה

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח