רמה אחת מעל מי?

את המשחקים האולימפיים אפשר לסכם במשפט אחד, לאו דווקא לטובה, רמה אחת מעל כולם.

יוסיין בולט, היה רמה אחת מעל כולם. פנומן, תופעה אנושית, הגיע להישג שיא לאתלט ונפרד מהמשחקים האולימפיים כאחד מהגדולים אי פעם אם לא ה-. אבל, מול מי הוא התחרה? מה ההישגים שנדרשו ממנו להגיע למדליה? האם נשבר איזה שיא? האם ראינו תחרות יוצאת דופן? לצערי לא. בולט היה שם לבד ואף אחד לא דגדג אותו. זה מעיד עליו, אבל מעיד גם על האחרים ועל רמת האתלטיקה. זו לא הייתה התחרות הגדולה בהיסטוריה. גם לא הקרובה אליה. שיא עולם אחד נדיר נשבר ב 400 מ'. השאר לא היו קרובים.

מייקל פלפס, היה רמה אחת מעל כולם. הספורטאי המעוטר בהיסטוריה. המשחקים המי יודע כמה שלו. וגם הוא לא היה צריך להתקרב לשיאיו האישיים. מעיד עליו, אבל מעיד על מתחריו. גם כאן היה דומני שיא אחד בלבד שנשבר והשאר רחוקים מתחרות ברמה גבוהה מאד וחבל.

ואחרונים חביבים נערת הגומי והחתול הסמוראי, סימון ביילס וקוהאי אוצ'ימורה. ביילס הראתה התעמלות מושלמת, מרתקת. יש לה את כל הנתונים להיות הגדולה בכל הזמנים. אבל חוץ מרייזמן, שקצת התקרבה אליה בחלק מהתרגילים, השאר עסקו באיך לא ליפול מהקורה ולא לעשות פאדיחות. בניגוד לפלפס ובולט, ביילס הציגה בהחלט את רמתה הגבוהה ביותר עם רף גבוה מאד, אבל כמותם, לא היו לה מתחרות אמיתיות ולא הייתה רמה גבוהה באמת חוץ ממנה. לאוצ'ימורה, לעומתה, היה מתחרה מצוין, כנראה יורשו לעתיד בענף, האוקראיני אולג וראנייב, אבל מלבד שניהם, וגם הם אכזבו בחלק גדול. מה שנזכור מהתחרות היא הנפילה על הפנים מהמתח של המתעמל ההולנדי. תמונה אחת המעידה על הכלל. תחרות ברמה בינונית מאד.

גם בשאר ענפי הספורט, זמן קצר כל כך לאחר סיום המשחקים ואין לי רגע בלתי נשכח, רגע ספורטיבי מכונן שיישאר איתי שנים כמו השיא של בולט מבייג'ין, של פלפס מאתונה, של הדרים טים מברצלונה, של פלורנס גריפית ג'וינר מסיאול ושל קרל לואיס מלוס אנג'לס. למעשה התחרות ברמה הגבוהה ביותר שלי אישית יצא לצפות בה, היה קרב הג'ודו במשקל כבד בחצי הגמר בין טדי רינר לאורי ששון. קרב ברמה גבוהה מאד, משקל כבד, איפון בשניה האחרונה, הכל היה שם. אבל חוץ ממנו, כמעט כלום.

אז מה באמת נזכור מהמשחקים האלה? את מה שלא היה שם כנראה. סמים. אחרי שערוריית הרוסים, ככל הנראה איש לא העז לקחת סמים בריו. האם זה אומר שעבדו עלינו כל השנים וכל מה שראינו במשחקים האחרים היה תצוגה של מסוממים? לעולם לא נדע עד כמה רחבה הייתה התופעה, אבל חלק מההנאה מספורט זו האשליה. מי שלא נתפס, תמיד ייצא לנו בראש זכאי אחרת אין לנו מה לחפש בספורט בכלל.

 

רמה אחת מעל מי?
Credit to "BBC Sport" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח