רומן (לא) מלמד – על צומת הדרכים של מכבי פתח תקווה

/מאת יהונתן מאיר

מכבי פתח תקווה היא הקבוצה הכי מרגשת השנה בליגת העל. רגע לפני פתיחת הפלייאוף, חניכיו של קובי רפואה ניצבים במקום השלישי בטבלה, במרחק 8 נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע ו-5 בלבד מסגניתה מכבי תל אביב. אחרי צמצום הפער של הצהובים מהמוליכה ל-3 נקודות בלבד, למה אף אחד לא נותן למכבי פתח תקווה סיכוי לקרוא תיגר על הגדולות, אחרי שכבר חילצה מהן נקודות העונה? כנראה כי אפילו מכבי פתח תקווה לא מאמינה בעצמה וזה כנראה סיפורה של הקבוצה הכי רומנטית השנה בכדורגל הישראלי.

מכבי פתח תקווה
עמוד הפייסבוק – מנהלת הליגות לכדורגל IPFL

השבוע הצהיר גידי קניוק כי הוא מעוניין לעזוב לקבוצה גדולה. לשחקן חוזה לעוד עונה במדי המלאבסים, אך זה לא מנע ממנו לצאת בהצהרות בזמן ש"הקבוצות הגדולות" אליהן הוא רוצה לעבור, מתמודדות עם קבוצתו על אליפות או על מקום באירופה, תלוי את מי שואלים. השחקן, שגדל במכבי תל אביב ועבר בגיל 14 למחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה, משקף בדיוק את התפיסה של המועדון, אותה גישה המונעת ממנו לעלות מדרגה במאבק עם האריות של הליגה. כמוהו, גם דור אלו, מגנה הימני של מכבי פתח תקווה, שגם גדל במחלקת הנוער של הקבוצה, הוזכר בכותרות בזמן האחרון כמגנה הבא של הפועל באר שבע. במצב כזה, בו שניים משחקניה הבכירים של הקבוצה בטוחים שהם עוזבים בקיץ, עוד לפני שהתחיל הפלייאוף העליון, אמורות לעלות שאלות רבות בהנהלת מכבי פתח תקווה על ההתנהלות של המועדון ושחקניו.

עם יתרון של 8 נקודות על המקום הרביעי, בו נמצאת כרגע בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת חייבת לסיים את העונה במקום ה-3 המוביל לאירופה. ומה הלאה? ההזדמנות לשחק במפעל אירופי, לא רק שתתרום מבחינה כלכלית למועדון, אלא גם תספק את הניסיון החשוב לשחקנים הצעירים של הקבוצה. במצב כזה, הקבוצה צריכה להחליט האם היא רוצה לעלות מדרגה ולהתחיל בצעדים כדי להפוך למועדון גדול, להשקיע בבניית סגל חזק בקיץ הכולל את השארת שחקני המפתח הצעירים תוצרת מחלקת הנוער של המועדון (עומר דנינו, חגי גולדנברג, נאור פסר, דור אלו וגידי קניוק הם רק חלק מהתוצר המעולה של מחלקת הנוער), תוך כדי השארת זרים דומיננטיים כמו מיחאי רומן, קרלוס קוויאר ורומאריו פירס. עם חיזוק נכון של עוד שניים-שלושה שחקנים זרים בעמדות מפתח, והרחבת הסגל על בסיס קבוצת הנוער המעולה הממוקמת כרגע במקום ה-3 בליגת העל לנוער, העתיד של מכבי פ"ת יכול להיות ורוד.

גידי קאניוק
קדריט לדף הפייסבוק הרשמי של
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

אבל אולי, את מה שמסכם יותר מהכל את מצבה של הקבוצה ניתן היה לשמוע מבלמה של מכבי פ"ת, קרלוס קוויאר, לאחר הדחתה מהגביע מול מכבי ת"א: "אני לא רואה הבדל בין מכבי ת"א ומכבי פ"ת" ולאחר מכן הוסיף "בשבילנו, לסיים במקום השלישי זה כמו לזכות באליפות". (פורסם בוואלה בתאריך 02/03/17, ע"י איציק יצחקי). מצד אחד, בקבוצה מודעים ליכולת המעולה של שחקניה ולעובדה שהם אינם נופלים מהגדולות (סיימו בתוצאת תיקו העונה מול ב"ש ומול מכבי ת"א). מאידך, ההכרזה על כך שמקום שלישי הוא כמו אליפות בעצם מראה את צורת החשיבה של מועדון קטן, במקום להילחם על תואר האליפות כל עוד הדבר אפשרי, אפילו אם רק תיאורתית.

לסיכום, עתידה של מכבי פ"ת עם הניהול הנוכחי נראה מעט אפור, אך יש כמה נקודות אור, בהן הצעה להארכת חוזהו של החלוץ המעולה גיא מלמד, שכבש כבר 12 שערים העונה בכל המסגרות, החתמתו של שחקן הנוער המוכשר תאי בריבו, עליו נשמע עוד רבות, והניסיון לרכוש את מיחאי רומן מקבוצתו מנימייכן בתום העונה. השאלה הגדולה היא האם פ"ת תצליח להעפיל למפעל אירופי בתום העונה, והאם בעקבות כך יושקעו מאמצים כדי לבסס את הקבוצה ולהעלות את המועדון מדרגה נוספת, לליגה של הגדולים. מה שבטוח, העתיד של פתח תקווה תלוי בעיקר בשחקניה הצעירים, ובמידת השארתם במועדון לטווח ארוך. התמודדות בצמרת בליגה לאורך שנים ביחד עם ניסיון אירופי מצטבר, הם המפתח להשארת החותם של המועדון כמועדון גדול, יחד עם ביסוס קהל אוהדים רחב וקידום המועדון כמותג ספורט.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח