רד מעל מסך הטלוויזיה שלי

יורו 2016 צריך להיות הודעת הפטירה הרשמית של יחסי משחק הכדורגל וערוצי השידור המסחריים. מדובר בערבוב מין שאינו במינו, בבן כלאיים מעוות למדי. כדורגל לא נועד לערוצים מסחריים כמו שיהודים לא נועדו לספורט (אפרופו הפוסט הקודם שלי). וכל ניסיון לקשר ביניהם רק ממחיש את גודל העיוות.

כמו במשחק של אנגליה נגד איסלנד, ששודר ב"רשת" (מהדקה ה-70, הודות לכישורי הפרוגרמינג הנפלאים של אנשי הזכיינית). שריקת הסיום נשרקה. אי של 230 אלף תושבים ניצח אומה גאה ופייבוריטית מוחלטת בעיני עצמה. השחקנים בכחול רצו בטירוף חושים מוחלט אל הקהל הגדול והחם שהקיף אותם. ואצלנו? אצלנו עברו לפרסומות. כי מה זה היסטוריה ספורטיבית לעומת הזדמנות למכור עוד מילקי?הפסקת פרסומות

כדורגל לא יכול להיות משודר בערוץ טלוויזיה מסחרי. יש מספיק ענפים אחרים שמסוגלים לשרוד באווירה הזאת – כדורסל, למשל. או טניס. ענפי ספורט שבהם יש הפסקות לכל אורך המשחק, ומאפשרים לפרסם כראוי במהלכן. בכדורגל הדבר בלתי אפשרי – מדובר ב-45 דקות רצופות שבהן אי אפשר באמת להפסיק את השידור. (למרות שגם את זה הצליחו לעקוף באלגנטיות עם פרסומות שמשודרות תוך כדי המשחק, ברגע שהכדור יוצא החוצה) וכתוצאה מכך, 45 הדקות שכן משודרות נטו גובות מהצופים מחיר כבד בדמות העובדה שאין כמעט פרי-גיים (וכאן זה גם ההפסד של ערוץ 2 כי צ'רלטון באמת הצליחו לייצר אולפן מעולה), במחצית אין אולפן כי המונה דופק וחייבים לדחוף את כל הפרסומות שלא שידרנו ב-45 הדקות שעברו, ולאחר שריקת הסיום אין אפילו שנייה אחת של שמחת מנצחים או תוגת מפסידים. כל החוויה הרגשית סביב המשחק – הציפייה לפני, סיכום הביניים במחצית (את מי להוציא או להכניס מהספסל), וכמובן הקליימקס שמגיע עם השריקה – נפגמת.

אולי פעם כדורגל היה יכול לעבור ככה, משודר באופן מבודד לחלוטין מהקונטקסט שאופף אותו. מה שהזכייניות מתקשות להבין הוא שאולפן ליגת האלופות – בהנהגתו של מודי בר-און – שינה את הדרך שבה אנחנו, כולנו, חווים את המשחק ורוצים לראות אותו בטלוויזיה הקרובה לביתם. 90 הדקות הן המנה העיקרית, אבל הן לא יכולות לבוא ללא מתאבן ראוי וקינוח טעים.

ולכן – שחררו אותנו. רוצים כדורגל לכולם? סבבה. בשביל זה יש ערוץ ציבורי שיכול לשדר את המשחק באופן ראוי. את כל מה שהערוץ הציבורי לא יכול לשדר, תנו לנו בערוצי הספורט שעליהם אנחנו משלמים ממילא – והרבה. אל תפריעו לערוץ 2 לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב: לשדר תכניות ריאליטי

רד מעל מסך הטלוויזיה שלי
שחקני איסלנד חוגגים עם הקהל בשחור לבן
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח