פפ בונה את סיטי על העבר של בארסה

המנג'ר שברצלונה זורמת לו בדם, מתכונן למפגש מול האקסית בליגת האלופות, כשההיסטוריה העשירה של הקבוצה מזינה את תכניותיו עבור הסיטי.

תרגום / שכתוב מתוך בלוג הכדורגל של הגארדיאן, סיד לאו
https://www.theguardian.com/football/blog/2016/oct/16/pep-guardiola-manchester-city-barcelona-future-champions-league-barca

"זה לא מה שרצינו" מודה צ'יקי בגירסטיין, המנהל המקצועי של מנצ'סטר סיטי באותו ערב בציריך בהגרלת ליגת האלופות. באירוע עצמו לא הייתה לצ'יקי קליטה סלולרית ולא הייתה לו שום אפשרות לבשר למאמנו את החדשות: "פפ, אנחנו חוזרים שוב". עם חלוף הזמן הוא כבר היה משוכנע, שגוארדיולה כבר בטח יודע, וגם אם לא, הוא תמיד חושש שזו תהיה תוצאת ההגרלה ממילא. בבוקר של ההגרלה בקטלוניה, חלק ממקורביו הקרובים ביותר של המנג'ר כבר צפו את הנולד. "זה היה בלתי נמנע" הם אמרו.
זה לא חדש לפפ וצ'יקי. זה הפעם השלישית בה סיטי תבקר בקאמפ נואו בארבע העונות האחרונות. בפעם האחרונה בה ביקרו בקאמפ נואו, או לפחות פפ ביקר, הוא עוד לא היה המנג'ר של סיטי אך עדיין היה ונשאר SOCIO (חבר מועדון ברצלונה / מנוי). במעלה היציע, החביא את פרצופו תחת צעיף, מתענג על ליאו מסי שמשחיל את ג'יימס מילנר (אז עדיין בסיטי). כמה שבועות לאחר מכן הוא חזר שוב, הפעם בתור המנג'ר של באיירן מינכן. תגובותיו על הקווים היו הפעם שונות לחלוטין, כאשר הפעם מסי זרק את ג'רום בואטנג במהלך שכל העולם דיבר עליו.


בפעם הראשונה שהגיע כיריב לקאמפ נואו הודה פפ: "זה לא היה משחק רגיל וגם לא כמצופה, אף אחד לא יכול לעצור את מסי". ועכשיו הוא צריך לנסות לעצור אותו שוב. מכיוון שפפ כבר חזר בעבר לקאמפ נואו, המשחק הנוכחי לא יהיה משחק מפתח כמו המפגש הקודם, אבל כמו שצוטט אחד מחברי צוות האמון של בארסה מהלך השבוע במתחם האימונים של בארסה בסאן ז'ואן דספי: "זה תמיד קצת מיוחד כשפפ מגיע".
אלו לא רק גוארדיולה ובגירסטיין, אלא גם פארן סוריאנו סגן נשיא ברצלונה לשעבר: "זה יהיה אמוציונאלי", וצ'יקי אף חידד: "יש לנו המון חברים שם" (טוב הגיוני סה"כ), "רובם חברים אנונימיים בצוותי האימון, חולקים את אותו הקשר למקום, חולקים חברים וחולקים את אותה הפילוסופיה" המשיך צ'יקי. יש משהו בסיטי שלא מאפשר להם להימנע מברצלונה, הקבוצה שבדמותה נבנתה בצורה חלקית לפחות סיטי החדשה.
דניס סוארז הצטרף לסיטי בגיל 17 עכשיו הוא משחק בבארסה. נוליטו הצטרף לברצלונה בגיל 22 ועכשיו הוא משחק בסיטי. ולדבריו חייב את הקריירה שלו לשני האנשים שאימנו אותו בשתי הקבוצות, חברים לאותה קבוצה לשעבר, גוארדיולה ואנריקה. שניהם רצו אותו העונה, ובסופו של דבר הוא בחר בסיטי (הסיבות ברורה ומוצדקת בעיני), בדיוק כמו קלאודיו בראבו, שחקן ברצלונה בבוקר ההגרלה, ויריב שלה באותו ערב.

הניסיון של בראבו והדעות השונות לגביו כשוער מגלות לנו  את הרעיונות המשותפים לשני המועדונים, אשר אומצו באופן מלא עם הגעתו של גוארדיולה לאיתיחאד – המפכה של הסיטי נראתה בלתי מוגמרת עד עתה, בראבו היה על הכוונות של פפ והסיטי מהיום הראשון של פפ באיתיאחד. פפ רצה את בראבו (או את טר שטגן במקומו) בדיוק מאותה סיבה שחברו לואיס אנריקה רצה אותו. מלבד היותו שוער שמספק הצלות מרהיבות, הוא שוער שיודע להניע את ההגנה ואת הקבוצה בכלל (משחק רגל), בדיוק כפי שויקטור ואלדס היה עושה. פפ סיפק את ההסברים הללו כמה פעמים אך הוויכוחים לא התיישרו עם המציאות ועושה הרושם שבקטלוניה הפנימו זאת טוב יותר, ואילו עכשיו הנושאה מהדהד יותר מאי פעם בעקבות יכולתם לאחרונה.

בדרבי של מנצסט'ר לפני חודש, רצונו העז של בראבו לשחק כבלם נוסף כמעט עלה להם ביוקר. ואילו רצונו של טר שטגן להיות הבלם השלישי, עלה לברצלונה במשחקה הלפני אחרון בליגה מול סלטה. כאשר שתי מסירות של הגרמני לא הגיעו ליעדם, והעניקו לסלטה שני גולים בניצחון 3-4, ולבארסה פתיחת עונה מהגרועות ביותר בעשור האחרון.
"זוהי אשמתי, הפסדנו בגללי" אמר טר שטגן, והוסיף: "אבל אני לא אשנה את סגנון המשחק שלי" – בעיקר בגלל שלואיס אנריקה לא רוצה שישנה אותו. פפ אמר על בראבו לאחר הדרבי: "הוא יוצא מן הכלל", ואילו אנריקה לאחר ההפסד מול ויגו אמר: "אנו לא נהרוג אותו בגלל זה, השוערים בבארסה תמיד צריכים לקחת סיכונים".
ביום רביעי הקרוב טר שטגן יעשה את אותו הדבר בדיוק, כמו גם בראבו בצד השני. ואם נראה כי משחק הרגל שלהם מזמן צרות עבור שני המאמנים, כך זה גם מזמן להם הזדמנויות ופותח את המשחק. זוהי הדרך בה שני המאמנים מאמינים ומשחקים, "הגוספל" לפי יוהאן קרויף. רעיונותיו של קרויף הם אלו שמזינים ומחזקים את שתי הקבוצות.

ולמרות הכול, בספרד קיים פילוג נוסף שמהדהד לפעמים עד היום, הביקורות על קרויף ז"ל ותלמידו המוכשר פפ לא נעלמו מהמפה. המבקרים הם מעטים אמנם, אך עדיין יורים חצים במיוחד לפני חזרתו של האחרון למקדש בקטלוניה. הרוב מתעלם מאותם ביקורות ובעיקר בזכות מה שגוארדיולה בנה שם, מה שהוא מייצג ומי שהוא: אוהד, שחקן, קפטן, אידאולוג (או פילוסוף למתעקשים), מנג'ר ועכשיו גם יריב. נאמן לאידאולוגיה ולא לסטוץ לילי אחד אלא כדרך חיים. חזרתו של פפ לקאמפ נואו הייתה כמצופה – גוארדיולה התקבל בחום והפסיד. חזרתו הערב אף תהיה נורמלית יותר מהפעם הקודמת (האמנם התרגלו שם לרעיון שפפ יריב?)

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Manchester City" Facebook page

באוטוביוגרפיה שהשיק ג'ורדי קרויף על אביו (איזה ג'ורדי ? ג'ורדי שלנו?) בלונדון, אמסטרדם וברצלונה לפני כשבוע וחצי ציין: "אתה צריך להיות מוכן למות עבור האנשים שאתה אוהב". מהסתכלות על חדר ההלבשה בברצלונה, תמיד היו שם שחקנים שהיו מוכנים לכך. פפ מאז ומעולם וצ'יקי בגירסטיין גם כן. בראיון שהעניק פפ לדונאלד מקרייס מהגארדיאן, סיפר  איך קרויף בנה את הקתדרלה, "אבן אחר אבן". עכשיו הוא מנסה ליצור משהו דומה בסיטי. ההשראה יכולה להימצא בקטלוניה וגם במקורותיו של קרויף (הולנד). "בלעדיו לא הייתי כאן עכשיו בוודאות, לא הייתי המנג'ר של מנצ'סטר סיטי" אמר פפ. ובטח שהוא לא היה גם השחקן שהיה בלעדיו.

אז מה אתם חושבים? גוארדיולה יהפוך את מנצ'סטר סיטי לברצלונה סיטי? תנו בתגובות.

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח