נער המריבה – מה הוביל את תיאו הרננדס לבחירה מפתיעה?

העונה תכף נגמרת בליגות הבכירות באירופה ורגע לפני הסיכומים, אפשר לדבר על אחת מתגליות העונה בליגה הספרדית, זו שכבר כמה חודשים נמצאת תחת מעקב של רוב הקבוצות הגדולות ביבשת. מגנה השמאלי של דפורטיבו אלאבס, אליה הוא מושאל מאתלטיקו מדריד, ככל הנראה קיבל החלטה היכן ישחק בעונה הבאה ממש השבוע, לאחר שכבש את שערו הראשון בקבוצה בוגרת. אבל מי הוא ועל מה כל הרעש סביבו? הגיע הזמן שתכירו את תיאו הרננדס.

תיאו הרננדס
Credit to the official Twitter page of @LaLiga
תיאו הרננדס, מגן שמאלי צרפתי יליד מרסיי, הוא גם אחיו של לוקא הרננדס בלמה של אתלטיקו מדריד ובנו של שחקן העבר ג'אן – פרנסיס הרננדס, שגם היה שחקן בקבוצה באדום ולבן. תיאו הצטרף למחלקת הנוער של אתלטיקו מדריד בגיל עשר, שנה אחרי שאחיו הגדול החל להתאמן שם. השניים גדלו יחד במחלקות הנוער השונות של המועדון. בשנת 2014 לוקא זכה לשחק בקבוצה הראשונה של דייגו סימאונה, בזמן שתיאו הצעיר עוד היה בקבוצת הנוער של המועדון. בתחילת העונה הנוכחית תיאו זכה להארכת חוזה עד 2021 והיה משוכנע שיצטרף לאחיו בסגל הבכיר של סגנית אלופת אירופה. אך לא כך קרה והוא הושאל מידית לעולה החדשה דפורטיבו אלאבס. תיאו השאפתן נפגע מעט מההחלטה, מה שככל הנראה השפיע על בחירתו בשבוע האחרון.

באלאבס רשם תיאו בן ה-19 את עונתו הראשונה בקבוצה בוגרת ויחד עם המועדון הבסקי הקטן רשם עונה מוצלחת במיוחד. הם הציגו יכולות מרשימות לאורך העונה, הבטיחו מזמן את הישארותם בליגה ואף העפילו לגמר גביע המלך, שם יפגשו את ברצלונה, אותה גם הצליחו לנצח בתחילת העונה במסגרת הליגה. אבל נחזור לתיאו, לו יש חלק לא קטן בהצלחת הקבוצה בה הצליח להביא לידי ביטוי את הכישרון הרב שלו. מדובר במגן שמאלי המתנשא לגובה של 1.84 מטרים, דבר שעוזר לו לנצח ברוב קרבות האוויר מול שחקני ההתקפה היריבה. יחד עם הגובה, תיאו הרננדס שחקן מהיר עם יציאה מהירה מהמקום ולזה הוא מוסיף יכולת כדרור ולא מעט חוצפה חיובית. עם כל אלה, בולט חיסרון מסוים; כיאה לשחקן צעיר, לפעמים הוא סובל מחוסר משמעת טקטית על המגרש. אך שוב, מדובר בשחקן צעיר ויהיה לו זמן לשנות את זה. כאמור, ביום ראשון האחרון במסגרת המחזור ה-36 בליגה הספרדית מול אתלטיק בילבאו, הוא כבש את שערו הראשון העונה ובכלל בקבוצה בוגרת. לשער הזה מצטרפים שלושה בישולים וסחיטת פנדל ב-36 ההופעות שלו העונה. קבלו את השער האדיר הזה:

המניות של תיאו הרננדס עלו משמעותית העונה והוא הפך לשחקן מחוזר מאוד כבר במהלכה. קבוצות כמו ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן וליברפול חשקו במגן הצרפתי. זה טבעי בהתחשב ברמת הכישרון של השחקן, בגילו הצעיר ובעמדה שלו שבה יש חוסר איכות בכדורגל העולמי. לתיאו הצעיר היה ברור שלקולנצ'ונרוס (הכינוי של אתלטיקו מדריד) הוא כנראה לא יחזור. בספרד קבוצות מחויבות לתת לשחקן סעיף שחרור בחוזה; בקיץ, כשתיאו האריך את חוזהו במדריד, סעיף השחרור שלו עמד על 24 מיליון יורו בלבד (!) וכמה שבקבוצתו של סימאונה מצטערים על זה. בברצלונה קיוו שיעדיפו למכור אותו להם ורק לא ליריבה העירונית, אך ביום שני האחרון, לאחר אותו משחק שיא של המגן, דווח בתקשורת הספרדית שהרננדס הצעיר עבר בדיקות רפואיות בריאל מדריד והוא בדרך חזרה לבירה הספרדית ודווקא לקבוצה בלבן. הבלאנקוס ישלמו את סעיף השחרור של השחקן ויותר, 30 מיליון יורו עפ"י הדיווחים, כדי לרצות את אתלטיקו מדריד.

תיאו הרננדס2
Credit to the official Twitter page of @LaLiga

אז מה צופן העתיד לצרפתי הצעיר? לפני המעבר, יהיה לו ולקבוצתו הנוכחית אלאבס משחק מול היריבה המושבעת של ריאל מדריד, ברצלונה כמובן, בגמר הגביע הספרדי. שם הוא יכול להותיר את קבוצתו של לואיס אנריקה ללא אף תואר העונה, משהו שעשוי לרצות מאוד את מעסיקיו העתידיים. לאחר מכן, ככל הנראה, מצפה הספסל בסנטיאגו ברנבאו, כשלפניו בהרכב נמצא מרסלו ויירה הברזילאי. הספסל בצד הלבן של מדריד לא נשמע כמו דבר רע, הרי אם יש משהו שמנצח לזידאן את העונה הם בעיקר שחקני הספסל ביניהם מוראטה, חאמס רודריגז, איסקו ונאצ'ו. חוץ מזה, יש לו ממי ללמוד – גם מרסלו הגיע בדיוק לפני עשור לריאל מדריד מפלומיננסה כשהיה בן 18 בלבד והתפתח לשחקן שהוא היום.

עונת הפריצה מגיעה לסיומה ותיאו קיבל את ההחלטה. אם הוא עשה זאת מתוך נקמה או מאינטרס כלכלי ומקצועי בלבד, אין לדעת בשלב הזה. מה שבטוח, אם ימשיך להרשים ולהשתפר, אוהדי ריאל ונבחרת צרפת הולכים לקבל מגן שמאלי עם עתיד ורוד.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח