נבחרת ישראל בכדורגל בלי עתיד

אחרי עוד תצוגת נפל של הנבחרת הלאומית שלנו, ואחרי ששוב כנראה לא נגיע להישג כל שהוא בקמפיין הקרוב או בקמפיין הבא, אני חושב שהסוד להצלחה זה העתיד שלנו.

בנבחרת ספרד הגדולה של השנים האחרונות הבינו מזמן שסוד ההצלחה טמון ברגליי הילדים והנערים של הנבחרות בגילאים הצעירים, והחליטו להשקיע בהם ולגדל אותם כקבוצה אחת שמתאמנת ומשחקת בסיגנון משחק יחודי להם, כבר מגיל ילדים ונערים, בכדי שהנערים הללו יגיעו לנבחרת הבוגרת כיחידה לוחמת ומתואמת בצורה כמעט מושלמת.

דוגמא נוספת אפשר לקחת מגרמניה, שלקחה את הנבחרת כפרוייקט לאומי של ממש, אחרי אכזבות חוזרות ונשנות ביורו ובמונדיאל, חייבו את כל הקבוצות בבונדסליגה להקים אקדמיות לילדים ברמה גבוהה, וההתאחדות הגרמנית היא האחראית לבקר באקדמיות הללו ולדרג אותם לפי כוכבים, בכדי שהאקדמיות והמועדונים יקפידו על אימונים ומתקנים ברמה גבוהה. זה יוצר משמעת, סדר, גאווה לאומית. תחושה של דרך אחת משמעותית​.

גמר גביע גרמניה
אוהדי נבחרת גרמניה. אצלם זה נגמר בחגיגות

גם בבלגיה פיתחו קונספט אחיד בבתי הספר בכדורגל, צרפת מתקדמת מאוד בתחום האקדמיה לכדורגל, ואפילו בגאנה עובדים מאוד מסודר בתחום הכדורגל. נבחרת אנגליה ה"לוזרית הניצחית" שבליגה המקומית שלה יש המון שחקנים זרים ופחות שחקנים אנגליים, החליטה להשקיע בנוער שלהם, ואקדמיות הילדים שלה הן מהטובות בעולם, ולראייה זכו עכשיו באליפות העולם בכדורגל עד גיל 21.

ואצלנו בארץ הקומבינות והסחבקים, כל קמפיין לא מוצלח, מחליפים מאמנים וצוות מקצועי, המון שחקנים נכנסים ויוצאים מסגל הנבחרת כל שני וחמישי, בכדי שיהיה מה לכתוב בעיתון, ותמיד מי שלא זומן לסגל שוקל את עתידו בנבחרת. כל הליגיונרים מחו"ל מגיעים כאילו מישהו הכריח אותם לבוא, ומגיעים לכאורה כדי לתפוס קצת שמש וים ולבלות עם המשפחה.

לדעתי בהתאחדות ובמשרד הספורט צריכים להתכנס בחדר אחד (עד שיצא עשן לבן), ולמצוא פיתרון לעתיד הנבחרת הישראלית. אפשר לקחת דוגמאות שציינתי ממדינות אחרות וליישם אותם כאן בכל קבוצות הגיל של נבחרות ישראל. בנוסף, צריך לבנות סגל ישראלי ואיכותי שמתאמן כאן בארץ באופן קבוע, והשחקנים הללו יהיו תחת מעקב
צמוד של צוותים מקצועיים, ולפני כל משחק ידידות או משחק במוקדמות, הצוות המקצועי יישב עם המאמן הלאומי ויבחרו את השחקנים בעלי כושר המשחק הכי טוב באותו פרק זמן, ויוסיפו כמה ליגיונרים לסגל לפי יכולתם ולפי כמות המשחקים והמספרים שהם נותנים – בכדי לחזק את הנבחרת הישראלית ולא בגלל שהם משחקים בחו"ל.

לנו האוהדים פשוט נמאס שמזמינים שחקנים לפי השם שלהם ולא לפי היכולות שלהם. אנחנו חייבים לדאוג לעתיד הנבחרת, למען הגאווה הלאומית שלנו, ובשביל הכבוד שלנו.

כבר לא מתרגש
קרדיט לדף הפייסבוק של "נבחרת ישראל"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח