מתרגלים הנאת כדור – סיכום מחזור 23 בליגת העל

ואז ההפרש הצטמצם לשלוש נקודות בלבד. מאבק האליפות נפתח שוב. כרגע שתי הקבוצות נמצאות באיילון, הבעיה של ב"ש שהיא תקועה בפקק שמתקדם באיטיות מרגיזה ואילו מכבי ת"א רוכבת על אופנוע, היא ירדה מעבר לשוליים הימניים (אמנם זה לא חוקי, אבל המשטרה מאפשרת את העניין) ועוקפת את הפקק האיום הזה בקלות ובנסיעה חלקה ורגועה. שתיהן מתקדמות, רק הקצב של אחת מהיר הרבה יותר משל השנייה. את סגירת הפער הייתי מקשר יותר למכבי ת"א ופיטורי שוטא ופחות לירידה (שקיימת) ביכולת של האדומים. הפועל ב"ש ניצחה בחודש וחצי האחרונים את מי שהייתה צריכה לנצח (אשקלון וק"ש לדוגמא), הפסידה למכבי ת"א שזה הגיוני סך הכל וסיימה בתיקו עם מכבי פ"ת הנהדרת. זאת אומרת שפרט לתיקו האחרון נגד הפועל חיפה, ב"ש לא הופתעה במשחקי הליגה.

הפועל באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL ולדף הרשמי של הפועל באר שבע

לעומת זאת, מכבי ת"א מאז שניפנפה את שוטא והורידה את ג'ורדי ממרומי היציע להריח את הדשא, פשוט טסה על המגרש. שבעה נצחונות בשמונה משחקים זאת דהרה שמתאימה יותר לסוס המנצח במירוץ צ'לטנהאם היוקרתי. גם הגעתו של וידיגאל לא עצרה את הצהובים, למרות שבהחלט נראו קשיי התאקלמות. מחצית ראשונה משעממת וצפויה כמו עוד סצינה מווסטוורלד, בה דולורס לא מצליחה להכניס את פחית השימורים לתיק. למזלה של מכבי ת"א, השער המקרי לפני שריקת המחצית הציל אותה ממחיקת זיכרון מרצון ע"י ד"ר רוברט פורד.
תחושה שלי, ששתי הקבוצות יהיו שמחות אם מכבי חיפה לא תפריע להן בפלייאוף העליון.
יאללה כדורגל.

  1. וידאר "הממליח" קיארטנסון – מרוב שהוא ממליח בתקופה האחרונה הפסקתי להוסיף מלח לבישולים שלי. האמת שזה משמח אותי לראות אותו מצליח ומבקיע, רק בגלל ערמות הסטטוסים, הררי המילים וה – "פפפפפפפפפפפ" האינסופי שפלטו עליו אוהדי ופרשני כדורגל. מסתבר שאם יוצרים מהלכים עבור החלוץ שלך במקומות בהם הוא יכול להבקיע, אם מנצלים את האיכויות שלו והיתרון שלו על המגנים, לרוב הוא גם יבקיע. וידאר הוא לא ההבדל היחיד בין מת"א של שוטא למת"א של ג'ורדי/וידיגאל, אבל הוא ללא ספק ההבדל הבולט והמשפיע ביותר.
    Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
  2. עידן שמש – מאיפה באת ולאן אתה הולך? החלוץ הסכנינאי נמצא בשיגעון. שער בכל אחד מארבעת המשחקים האחרונים הופכים להרבה יותר משמעותיים כשמתרגמים אותם לנקודות. כל(!) עשר הנקודות האחרונות של סכנין רשומות על שמו של עידן שמש והרי הנקודות הן כל העניין בסופו של דבר. כי מה שווה רביעייה של ויאם עמאשה נגד מכבי נתניה אם שלושה חודשים אח"כ הוא אפילו לא בועט למסגרת? אז עידן סוחב את סכנין לפלייאוף העליון (שמגיע לה) ומראה לכולם מאיפה זורחת השמש. מהרגליים שלו אם זה לא היה ברור.
  3. מכבי פ"ת – יש כאלה (גם אני) שלא מצליחים לתהות על קנקנו של קובי רפואה כמאמן, אבל התוצאות, המיקום והעובדה שאני פתאום מתלהב מהשלישייה: דנינו – דוס סנטוס – קוויאר כנראה מעידה עליו כמאמן. המלאבסים הם ללא ספק הפתעת העונה ואם יצליחו לעשות את קפיצת המדרגה ולקחת איזה ניצחון או שניים מב"ש ומת"א היא אולי תוכל להגדיר את העונה הזאת כמוצלחת ביותר בתולדותיה. כן, אפילו יותר מאותו מקום שני היסטורי. המבחן האמיתי של מכבי פ"ת יהיה בקיץ, אין ספק שהרבה קבוצות ילטשו עיניים לשחקניה הצעירים יותר. אם היא תרצה ותצליח לשמור עליהם זאת תהיה הצהרת כוונות אמיתית מבחינתה. לא עוד מועדון שמגדל שחקנים עבור הקבוצות הגדולות, אלא קבוצה ששואפת להיות גדולה בעצמה. הפיתרונים ללוזונים.
    מכבי פתח תקווה
    קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
  4. דקל קינן – לאו דווקא בגלל הצמד שלו, אלא בגלל הכנות יוצאת הדופן כשהודה שהוא הודח מן ההרכב כי הוא לא היה טוב מספיק. זה מרגש ומעורר השראה לראות שחקן כל כך וותיק וכל כך חשוב ומוערך בכדורגל הישראלי (חוץ מזהבי ששונא אותו), שמסתכל על הסיטואציה באובייקטיביות ומבין אותה כהילכתה. אולי דקל קינן כבר לא מתאים מבחינת יכולתו להיות שחקן הרכב קבוע במכבי חיפה, אבל הוא חייב להיות שחקן רוטציה מרכזי ומנהיג חדר ההלבשה של הירוקים, הוא האדם אליו צריכים כל צעירי המחלקות ללטוש עיניים, לחקות את התנהגותו, התנהלותו, מוסר העבודה ואהבת המשחק.
    דקל קינן מכבי חיפה
    Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
  5. קושיות המחזור:
    # זה הכי טירוף שנראה את שחקני מכבי חיפה?
    # איתי שכטר סופר שערים מתחילת ינואר או מתחילת תשרי?
    # האם טביב צריך להפסיק למכור בגדים ולעבור להיות מנהל מקצועי במשרה מלאה?
    # מתי עדן בן בסט ירד לספסל בלי לבוא בטענות למאמן?
    # מי מסכים איתי שהמשחק של משומר נגד בית"ר יותר מייצג את הקריירה שלו? אפס הגבהות מדויקות וגול בכיסוי גרוע.
    # יש לכם הצעות לסתיו שחם איך לעשות את כפ"ס שלו יותר גרועה?
    # וכמה מצחיק זה יהיה אם בסוף גם כפ"ס וגם הפועל ת"א ירדו ללאומית?

    אייל משומר הפועל תל אביב
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח