מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה – 30 בליגת העל

בין המצה-פיצה לפיתה-פיצה, קיבלנו מחזור של פלייאוף עליון בלבד שבסיומו המירוץ לאליפות התקדם בעוד צעד לכיוון בירת הדרום ולמאבק על המקום השלישי הצטרפה חבורתו של יוסי אבוקסיס שחבטה שמאלית מסחררת ללסת הפעורה של הירוקים מחיפה.
חמש שאלות לסיכום המחזור

  1. מה הבעיה של מכבי חיפה? טוב, זה לא שיש למכבי חיפה בעיה אחת בלבד, אבל יש בעיה אחת שאותה יהיה קשה מאוד לפתור – הקהל איבד את האמון במערכת המקצועית של הקבוצה. יש לפחות 4,000 מינויים של הקבוצה שלא הגיעו למשחק הכי חשוב בפלייאוף העליון עד כה. 4,000 מינויים שמבינים שהתהליך המקצועי אותו הייתה אמורה לעבור הקבוצה הסתכם במנהל מקצועי/ספורטיבי/סקאוט (מי שיודע מה באמת התפקיד של קרלסן מוזמן להודיע למערכת) מסורס, שהבנייה לשנים הבאות הסתיימה בשבירת כל הכלים ומחשבה על פלייאוף עליון בלבד והתהליך שהחל בתקווה גדולה ובאמון עצום מצד האוהדים מסתיים בפיאסקו מביך. כשילד לומד לבנות מבנה בקוביות, הרבה פעמים נוצר בתחילה תסכול מכך שאחרי מספר קוביות שנערמות אחת על השנייה, המבנה מתפרק. כאן נכנס תהליך הלמידה שמלווה ע"י הגנן/ת, מורה, מחנך/ת. בתהליך אמיתי של אמונה, הבנה, הפנמה, ניסוי וטעייה, מלא בסבלנות והכלה שבסופו הילדים לומדים לשכלל את יכולות הבנייה שלהם. במכבי חיפה נכנסו לתהליך בלי אמונה, הבנה, סבלנות ויכולת הכלה. לכן הוא קורס. וכשאני אומר מכבי חיפה אני מתכוון ליעקב שחר.
    יעקב שחר מכבי חיפה
  2. למה עושים הפסקה במאבקי התחתית? עם כל הכבוד לפלייאוף העליון ולמאבק האליפות, התוצאות בו די ידועות. המאבק בתחתית מערב יותר קבוצות, פחות ידוע מראש וגורלי לא פחות מזכייה באליפות. לקטוע את רצף המשחקים שוב (רק חזרנו מפגרת נבחרת) ושוב (עוד שבועיים) היא חטא על חטא. אם כבר החלטתם על מספר מחזורים שונה בין הפלייאופים אז לפחות אל תפגעו בקבוצות. אנחנו ממש קרובים לסוף העונה, המתח בשיאו, השחקנים מגייסים את כל היכולות המנטליות שלהם כדי להינצל מהירידה ואז אומרים להם. רגע, שנטי שנטי, קחו שבוע חופש, הדממה, תנוחו קצת. עדיף בעיני שהפלייאוף התחתון יתקיים תמיד במקביל לפלייאוף העליון ויצאו לחופש שלושה שבועות לפני. אולי בעצם יש חשש של המנהלת שרוב שחקני ליגת העל ירצו בגלל החופש הזה להיות בפלייאוף התחתון?
    עמוד הפייסבוק – מנהלת הליגות לכדורגל IPFL
  3. החלפה של עוד מאמן תציל את הפועל כפ"ס? סביר להניח שלא. סתיו שחם כנראה יודע את זה, אבל מה אכפת לו להראות שהוא כאילו מנסה? שחם, שבמו פיו וידיו חירב את העונה של הירוקים מהשרון, החזיר את פליקס נעים שפוטר רק לפני שנה מאותה הפועל כפ"ס. לא נעים לי להיות זה שמדכא את אוהדי כפ"ס, אבל אני די בטוח שפליקס הגיע עכשיו כדי לנסות להעלות את הקבוצה שוב בעונה הבאה, אחרי שייכשל בניסיון להשאיר אותה בליגה. והמשחק הקרוב נגד הפועל ת"א הוא זה שיוריד אותה.
  4. האם דויד קלטינס הוא שרן ייני החדש? לפחות יש לו את הפוטנציאל לכך. קלטינס דומה לשרן בדבר אחד חשוב מאוד, שרוב שחקני ליגת העל שלנו לוקים בו, הבנת משחק. לכן בכל תפקיד שבו תציבו אותו הוא יעשה את העבודה. נכון, לא תמיד באותה רמה ואת מכלול היכולות שלו הוא מביא לידי ביטוי הכי טוב בקישור מעובה, אבל מכלול היכולות מצוי שם ואם הוא יפגוש את המאמנים הנכונים לאורך הקריירה הארוכה שעוד צפויה לו, בתוספת עבודה פיזית ומנטלית מחוץ למגרש, יש סיכוי טוב מאוד שדויד קלטינס הולך להיות השחקן הכי חשוב בכל מערך שבו הקבוצה שלו (לאו דווקא בית"ר) תשחק.
    דוד קלנטיס
    Credit to David Keltjens official Facebook page
  5. כמה שווה למאור בוזגלו דקת משחק? אני לא יכול לתת אומדן מספרי מדויק, אבל בכל דקה שמאור בוזגלו נמצא על המגרש הבקשות המופרכות (לטעמי) שלו לקראת החוזה הבא מקבלות לפתע מימד הגיוני.
    בוזגלו לאן
    Credit to "Maor Buzaglo" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח