מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה–16 בליגת העל

הרשתות החברתיות גועשות, אתרי הספורט קורסים, כולם עוקבים אחרי כל צעד של הנאמן, מי משוחרר? מי יישאר? מי ירכוש? תהיה קבוצה? בחיים שלי לא למדתי כל כך הרבה מושגים בכלכלה. ובין חדלות פירעון לפשיטת רגל לא נותר מי שיעסוק בכדורגל. אז הפועל ת"א ממשיכה להפסיד על המגרש וביום ד' נדע מה היא הפסידה באולם בית המשפט. אנשי עסקים הם אולי סוג של מהמרים, אבל הם לא טיפשים וכרגע מי שיסכים לקחת על עצמו את הפטיש והמגל ירגיש מאוד מהר איך הפטיש יורד לו על הרגל ובדיוק ברגע שהוא יתכופף ויצרח מרוב כאב המגל יערוף את ראשו (מטאפורית! ברור שמטאפורית!). באופן כללי אני גם חושב שעבור המועדון ואוהדיו, להיכנס לתהליך של הקפאת הליכים ולאחר מכן להבראה זה התהליך הנכון ביותר, גם אם זה אומר שהקבוצה תבקר בשנה הבאה בעילוט, בנשר, ברשל"צ, בעפולה ובעוד ערים ומגרשים ששומעים עליהם רק בסיבובים המוקדמים של גביע המדינה. בסוף התהליך, ללא חובות ועם רוכש חדש וקשר חזק ואמיץ עם הקהל הפועל ת"א תוכל לחזור ולהיות הקבוצה הגדולה שהיא שואפת להיות.

יאללה כדורגל.

  1. רנה מולנסטיין – המאמן לא מבקיע שערים ורנה לא אשם בכך שרועי קהת מחמיץ בלי הפסקה, שאלירן עטר לא מפוקס, שעוואד פגש רק את הקורה וכשגילי ורמוט בועט זה תמיד בעוצמה של מסירה. במה רנה כן אשם? בכך שאחרי 16 מחזורים מכבי חיפה לא יודעת עדיין מי היא. לקבוצה אין זהות, המערכים משתנים ללא היכר, שחקנים מוחלפים מעמדה לעמדה לעמדה. אין פה עקומת למידה, יש פה עקומת עמידה. רוצים דוגמה לעקומה? שלושה מחזורים ראשונים: ניצחון, הפסד, תיקו.
    שלושה מחזורים ראשונים סיבוב שני: ניצחון, הפסד, תיקו.
    רנה סיכם ב – 16 מחזורים את כל מה שעבר על מכבי חיפה בחמש השנים האחרונות. הוא רק שכח שהאוהדים כבר היו כאן בחמש השנים הללו ולראות את זה עובר כך בפאסט פורוורד, משכיח את כל המילים היפות באנגלית אודות התהליך ומעלה שוב את כל אותן חרדות, שהקופים רצו לשכוח כשהתחילו לקחת את הכדור הנורווגי.

    מתרגלים הנאת כדור
    Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
  2. הפועל ב"ש – כולם תהו כיצד תצליח ב"ש להתמודד בשתי מסגרות ושני משחקים בשבוע לאורך תקופה ולהפתעת כולם היא לא רק שרדה את התקופה, אלא יצאה ממנה עם סימן קריאה של עליית שלב בליגה האירופית והשגת פער דו סיפרתי בליגת העל שלנו.
    הפלא ופלא, דווקא כאשר יש לגמלים פגרה מאירופה הקבוצה מדשדשת. האם זאת ירידה טבעית אחרי המתח העצום וההשקעה האינטנסיבית בשני מפעלים? האם גם ברק בכר הרשה לעצמו לשחרר קצת וכעת משלם את המחיר? האם מיגל ויטור הוא הוא הברומטר האמיתי של האדומים מהדרום? כרגע יש הרבה שאלות. האם למישהו בב"ש יש גם את הפיתרונות? אני בטוח שאחרי שלושה משחקים ללא ניצחון ברק בכר יותר משמח לפגוש את מכבי חיפה ב"טרנר" בעוד שבועיים.
  3. הפועל כפ"ס – לא ברור איך דווקא היא הצליחה להכניס את עצמה למערבולת של הפועל ת"א (כלומר ברור, סתיו שחם, אבל לא ברור למה….). הדבר האחרון שכפ"ס היו צריכים זה להתערבל עם כל הרעש מוולפסון וחבל כי כל כך שקט שם בשרון, בטח בשעות הערב. אם סתיו שחם, הקבוצה והאוהדים לא יעצרו רגע להבין מהו הדבר הכי חשוב עבורם (הישארות בליגת העל כמובן) הם עוד עלולים למצוא את עצמם יחד עם אלה שמייצגים את הפועל בליגת המשנה. בליגה כל כך חלשה עם קבוצת לאומית (אשקלון) וקבוצת נוער (אולי הפועל ת"א), לרדת ליגה יהיה חמור באותה המידה כמו ההתנהלות הכלכלית של הפועל ת"א.
  4. אוהדי מכבי פ"ת – אני לא יודע מיהם ומה הם עושים בחייהם הפרטיים, אבל התגייסתי לטובתם וחיברתי שיר על גידי קניוק עבורם כי מגיע לו. המנגינה היא על פי השיר "העין" של ברי סחרוף שהוא שיר מצוין בפני עצמו.

נה נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה
רק רציתי ללכת לראות
לעודד אותך באיצטדיון
כשהשמאלית שלך מפציצה
רק הרשת עוצרת אותך

איך שהוא פורח
ושוב אותי הוא מרגש
על מה שנתן לי קניוק
גורם לי להיות כה דלוק
איך שהוא שולח
את הכדור לחיבורים
ואז כולנו קופצים
את כל העיר מרעידים

נה נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה נה נה
נה נה נה נה נה נה נה

*אם אתם מעוניינים גם לשמוע אותי שר את השיר האזינו לפודקאסט "הזווית" הקרוב אליכם.גידי קאניוק

  1. קושיות המחזור:
    # מי תעצור את ק"ש?
    # מתי יהיה משחק שיובל נעים יהיה מרוצה מן ההרכב שהוא העלה?
    # המשטרה ביקשה 200 שוטרים ו – 300 סדרנים על 7500 צופים. אתם אמיתיים?
    # ועדיין הוברחה והודלקה אבוקה. אז למה אתם שם?
    # איך אחרי הכל, ברק יצחקי הוא החלוץ הפותח של מת"א?
    # יש משהו יותר מתיש והזוי (תת פטר, זרעים) מהראיונות עם רב"ש?
    # כבר מחאתם כפיים לסכנין?
    # מישהו כבר יצא בקמפיין להכתיר את זובאס כזר הטוב ביותר בישראל?
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח