מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור העשירי בליגת העל

בשלושת החודשים הראשונים של הליגה היו לנו יותר מדי פגרות נבחרות. הפגרות האלה מוציאות את העוקץ והכיף מרצף משחקי הקבוצות, משנות מומנטומים ובעיקר מבריחות קהל. הפיתרון הוא דיי פשוט ויהיה טוב גם לליגות וגם לנבחרות. הליגות יחלו באוגוסט כמו שקורה היום וימשכו ברצף, כל שבת, אולי אפילו להכניס שניים או שלושה מחזורי אמצע שבוע וכך גם ליגה של 36 מחזורים תסתיים בסביבות אפריל. שבועיים לאחר תום הליגות יחלו משחקי מוקדמות הנבחרות ויתנהלו גם הן ברצף. שני מחזורים כל שבוע. עד תחילת יולי כבר כל המשחקים יסתיימו והשחקנים יחזרו לקבוצותיהם. מלבד ההמשכיות והרצף של הליגה גם רמת הנבחרות תעלה. היום הנבחרות נראות כמו אוסף של שחקנים ופחות כמו קבוצה. אם יהיה להם את הזמן להתאמן ולשחק ברצף, גם הנבחרות ייראו יותר כמו קבוצה וכולנו יודעים שכדורגל זה משחק קבוצתי. זה ווין ווין. אולי חוץ מאשר לעסקני וראשי אופ"א/ פיפ"א.
יאללה כדורגל.

  1. דוד קלטינס – בתחילת העונה תהיתי כאן איך תתפתח העונה השנייה של נטע לביא ודוד קלטינס. בעוד נטע לביא ממשיך את הפריצה שלו, באנקר בהרכב מכבי חיפה ומזומן בקביעות לסגל נבחרת ישראל, קלטינס הלך אחורה. הלך אחורה תרתי משמע כי לא רק שהוא לא התקדם מילימטר מבחינת כדורגל העונה, הוא גם מוסט לעיתים קרובות לתפקיד הבלם בבית"ר ירושלים. כמו שהיה ניתן לראות גם במשחק מול הפועל ת"א, קלטינס לא ממש מוצא את עצמו בתפקיד. הפנדל שגרם הוא רק התוצר של המיקום השגוי על הדשא. אז מה קלטינס צריך לעשות? להמשיך לעבוד קשה ולקוות שרב"ש יבין שלא צריך לתקן את מה שלא נשבר וקלטינס במרכז השדה זאת מכונה שעובדת.
  2. חיים סילבס – המאמן של רעננה ממשיך להוכיח שבניגוד לחלק מחבריו למקצוע הוא גם בן אדם. גם אם יש מחלוקות לגבי יכולות האימון שלו, חיים סילבס שהיה שחקן כדורגל ונקלע גם הוא בקריירה שלו למבוי סתום וסיטואציות שלא פעלו לטובתו, הודיע ששחר הירש יעזוב בינואר לקבוצה אחרת ולקח אחריות מלאה על כך ששחר לא הצליח למצות את הפוטנציאל שסילבס מאמין שיש בו. סילבס יודע שיש מקרים שבהם שחקנים מגיעים לקבוצות, אך משהו בחיבור לא עובד. אפילו במכבי ת"א אורלנדו סה הגיע ברעש גדול ועזב כשבאמתחתו מעט מדי שערים ויותר מדי תלונות על היכולת שלו והנה היום בליגה הבלגית הוא כבר הרשית שש פעמים בשמונה משחקים. הלוואי ויהיו יותר מאמנים כמו חיים סילבס שמבינים שמאחורי הכדורגלן, גם אם הוא נכשל, עומד אדם, לרוב צעיר, שרק רוצה להצליח. אז אני רוצה לאחל בהצלחה לשני הצדדים.
    מתרגלים הנאת כדור
    Credit to "Haim Silvas" Facebook page
  3. הפועל ב"ש – כרגע הגמלים מב"ש מזכירים לי יותר את קינג קונג, עוברים ורומסים ודורסים וכותשים כל קבוצה שבאה לפגוש אותם בדרכם אל אהובתם, אליפות המדינה. אחרי שטעמו את הנשיקה המתוקה בעונה שעברה עושה רושם שהם חזרו יותר רעבים, מצהירים בכל מגרש, העונה הקודמת הייתה רק המנה הראשונה בסעודה שבה מגישים אוכל בסגנון "אכול כפי יכולתך" והגמלים יכולים. לגמרי יכולים.
  4. מ.ס אשדוד – שני נצחונות רצופים וארבעה משחקים ללא ספיגה נותנים לקבוצה של ג'קי קצת אוויר לנשימה, אבל רק קצת כי עד לתום הסיבוב מצפים לה משחקים נגד מכבי חיפה, הפועל ב"ש ומכבי פ"ת, שלוש מארבע הראשונות בטבלה. אם אשדוד רוצה להישאר בליגה היא חייבת להוציא נקודות מהמשחקים האלה והיא יכולה בהחלט כבר לעשות זאת בשבת הקרובה באיכסטדיון הי"א שהוא הניגוד הגמור לאיצטדיון בחיפה, דבר שיכול לעזור למקומיים כמו שגם היכולת הלא יציבה של מכבי חיפה בתוך המשחקים היא סימן חיובי נוסף לאשדודים. הם מצידם צריכים להעז, כי המעז מנצח וגם מי שמחנה אוטובוס כמו שמוריניו לימד אותנו. אני מקווה שהם יעזו כי האוטובוסים האלה סתם מזהמים את האוויר(ה).
  5. קושיות המחזור:
    # המופע של גיא לוזון. מביך כמו סברי מרנן או מוצלח כמו פאודה?
    # מה נסגר עם החילופים המאוד מוקדמים (הפעם רב"ש)?
    # האם ההייפ סביב עמרי גלזר מוצדק?
    # ומה יגיד יואב ג'רפי?
    # ומי מהם יסיים את הרצף במפגש בשבת?
    # עומר דמארי הוא התפ"א הלוהט של ינואר, מי תיכווה ממנו?
    # הפועל ת"א כבר שילמה משכורות? אל תענו לי אפילו!
מתרגלים הנאת כדור
Credit to "
Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח