מרוץ הסוסים השחורים

סוס שחור הוא מונח המשמש לתיאור אדם או דבר אחר העולה לגדולה, במיוחד באיזושהי תחרות או אתגר בהם נראה כמעט בלתי אפשרי שינצח.

המונח הוטבע לראשונה במירוצי סוסים, בהם סוס שחור הוא כינוי לסוס מרוצים שלא ידוע למהמרים ולכן קשה מאוד להמר על סיכוייו. כשמקשרים את המושג הזה לעולם הכדורגל, מבינים שקבוצה שהיא סוס שחור היא קבוצה שמשחקת נגד כל מה שהאוהדים רגילים אליו.

בעולם שבו הקומוניזם מתהפך בקברו עצם התעצמות הקפטיליזם, יש דבר אחד שכולם רצים סביבו ובזכותו וזה הכסף.קבוצות עשירות כמו ברצלונה וריאל מדריד הספרדיות, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ומנצ׳סטר יונייטד האנגליות, באיירן מינכן הגרמנית, פריז סן ז'רמן הצרפתית ועוד קבוצות שסוגרות את הרשימה המצומצמת הנ"ל, שולטות ללא עוררין בכדורגל לא בגלל התשוקה לסמל או מלחמה אדירה על המגרש, אלא בזכות הכסף שקונה את מקומן כמעט כל שנה ב10 שנים האחרונות בטופ 8 של ליגת האלופות.

אבל שהשנה קרה משהו מדהים בליגה האנגלית. משום מקום הגיעה סינדרלה (או בשמה האמיתי לסטר) שכולם הימרו עליה כיורדת ודאית לליגת המשנה באנגליה וממחזור למחזור הסיפור החמוד הפך לסיפור מדהים שהפך לסיפור אגדה שאותו נספר לילדים שלנו כשיגדלו ובאגדה נספר להם על גמד אחד שניצח 6 ענקים שאם נחבר את השווי של כולן יחד נגיע לתל"ג של נורבגיה.

לסטר לקחה את האליפות לא בזכות כדורגל יפה, אלא בזכות כדורגל יעיל, שכלל משחק הגנה מדהים, טקטיקה מיושנת ובעיקר נשמה עם שחקנים שעד היום אף אחד לא שמע עליהם.

הקבוצה השנייה שאתייחס אליה היא אתלטיקו מדריד, אבל ברשותכם אחזור לפורטו, צלסי ואינטר של מוריניו. בכל אחת מהקבוצות שאותן הוא אימן הוא הציג כדורגל הגנתי, הקבוצות שלו שזכו באליפויות ובצמפיונס לא היו סוסים שחורים, אלא סוסים אפורים שעבדו קשה על המגרש כשהם שמים את כל נשמתם במשחק ומציגים טקטיקה מושלמת של עמידה על המגרש וגרימת תסכול עמוק בקבוצות שניסו לפרוץ את מערך ההגנה. עוד אציין שבגלל אופיו המיוחד של המיוחד, אף אחד לא אהב את הקבוצות שלו והעדיפו את הקבוצה שמשחקת הכי התקפי ,שהמבקיעה הרבה וגורמת לעונג צרוף – למשל, ברצלונה. אותו מוריניו ידע לנצח את הקבוצות מולו.

אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה בשלוש שנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט מציגה כדורגל של לחימה בלתי מתפשרת. כל משחק בויסנטה קלדרון מרגיש כאילו אתה נמצא בלאס ונטאס-זירת מלחמות השוורים המפורסמת במדריד. את סימאונה על הקווים ניתן היה לפעמים לדמיין כמנצח על תזמורת, תזמורת של הגנה. המערך הטקטי שהוא העמיד היה מותאם כל משחק לקבוצה אחרת! נוסיף על זה את התמרון שסימאונה עושה בקהל ומשתמש בו כשחקן ה12 במגרש ואתם מקבלים קבוצה שאף קבוצה לא רוצה לפגוש. תשאלו את איינדהובן, באיירן מינכן וברצלונה.

זה בכלל לא משנה שריאל לקחה את הגביע כי מבחינתי המנצחת הגדולה, לא רק של השנה אלא של שלוש שנים האחרונות, היא קבוצה עם שחקנים אפורים. קבוצה שהיא סוס שחור בליגת הכסף…סליחה ליגת האלופות. אנחנו האוהדים צריכים קבוצות כמו אתלטיקו ולסטר שיחזירו לנו את הכדורגל,שיחזירו לנו את התשוקה.זו לא בושה לשחק טקטי והגנתי, בטח ובטח כשזה מגיע לרמת אומנות. אוהבי יונייטד – יש לכם למה לצפות (ראה ערך מוריניו).

עוד רגע יורו 2016 עומד להיפתח ואני יכול להגיד לכם דבר אחד, אני אחפש את הסוסים השחורים של התחרות וארוץ איתם בתקווה עד הגמר.

Credit to Leicester City Football Facebook page
Credit to Leicester City Football Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח