מצא את ההבדלים

מצד אחד קבוצה שבאה בלי ציפיות למשחק הזה ויצאה גדולה, ובצד שני קבוצה שבאה בציפיות של "יכולה לעקוץ" ונכנסת לרשימת ההשפלות של הכדורגל הישראלי (ביחד עם ההפסד המביך לסנטה קולמה או נומה קאליו).

נתחיל מהרע – מכבי תל אביב מובילה 3-0 עד הדקה 75 והסוף כבר ידוע. מקצועית? מכבי תל אביב שיחקה טוב ואז נכנסה לשאננות אופיינית (כי אין מה לעשות בכדורגל הישראלי 3-0 זה גמור), אבל לאט לאט זניט לקחה את השליטה וביחד עם האדום לדסה והכדור החופשי התוצאה הייתה צפוייה.

מהרגע שהובקע הגול השני הגול הרביעי היה רק שאלה של זמן. החילופים של ארבלזה היו צריכים להגיע קצת יותר מוקדם והחשוב ביותר הוא שאחרי האדום הוא היה חייב לקחת את אלברמן ולהגיד לו להרגיע את המשחק ולהניע כדור. במקום זה, העיפו כל כדור אפשרי ונתנו לזניט להשתלט על המגרש.אף אחד לא לקח מנהיגות וכל אחד רק התפלל שהכדור חלילה לא יגיע אליו. הבריחה מהאחריות והרצון לשמוע את שריקת הסיום יחד עם הטעויות ההגנתיות והשמירה הלקוייה רק עזרו לזניט.

ההשפלה היא לא בגלל הגודל של הקבוצה, אין ספק שזניט נחשבת לקבוצה גדולה בכדורגל האירופי, אלא בגלל ההובלה 3-0 והלוזריות האופיינית של קבוצה ישראלית שגם כשהיא מובילה בבית 3-0 היא עדיין סופגת 4 שערים וזה ברור לכולם שזה יקרה.

טל בן חיים (החלוץ) בעוד משחק שאוהדי מכבי יכעסו עליו ובצדק. בשלושה מצבים שונים הוא היה יכול לסגור את המשחק על ידי מסירה פשוטה, הוא החליט לדעתי לנסות למלא את מקומו של זהבי בכל מחיר. טל בן חיים רחוק מהיכולת של זהבי וצריך להתמקד בקבוצה ולא בעצמו, אם יצליח ללמוד לשחרר כדור יותר מהר (מחלה של הרבה מאוד שחקנים בארץ לצערי) ולהרגיע את עצמו על המגרש מול החברים שלו ובטח שמול השופט שריחם עליו בכמה מקרים. טל בן חיים יכול להחליף את זהבי, אבל כדי להחליף את זהבי הוא יצטרך לשנות את הגישה שלו ומהר.

מעבר לזה אין יותר מידי מה לדבר מקצועית, דובר רבות על ההגנה הכבדה והזרים שלא משפיעים ולדעתי חוץ משינוי עמוק בינואר מכבי תל אביב לא תוכל להוות איום אמיתי כלפי באר שבע שעשתה רכש נפלא ונכון.

באר שבע עשתה ללא ספק משחק שיזכר לעוד שנים רבות, אני לגמרי לא מקבל את העובדה שזה לא יכנס למשחקים הגדולים בגלל שזה "מפעל בזוי וקטן שלא מייחסים לו חשיבות". לא משנה המפעל, כל קבוצה רוצה לנצח כל משחק ובעיקר שמדובר על אינטר הגדולה שבצדק יכולה לראות את עצמה פייבורטית לעלות מהמקום הראשון בבית (אפילו התחילו שמועות שזהו משחק האחרון של דה בור). באר שבע עשתה פה משחק שחמט בניצוחו של ברק בכר שעשה לנו הנאה גדולה.

לפני שבכלל ניכנס לצד המקצועי, הייתה תחושה באצטדיון שמדובר במשחק בית של באר שבע ולא של אינטר, ליוו אותה אוהדים מסורים שעודדו מרגע שהשחקנים עלו לחימום עד שהם ירדו מהמגרש ונתנו את התמיכה ואת הגב שהם היו כל כך צריכים. ישבתי מול הטלויזיה ונהנתי לשמוע את הקהל של באר שבע שר ומתנהג כמו קהל אירופי בדיוק כמו הקבוצה.

בצד המקצועי נתחיל מההגנה וההחלטה ללכת על שלושה בלמים הייתה סופר הגיונית ומשתלמת. יש להפועל באר שבע שלושה בלמים איכותיים (צדק,טאהא וויטור) שיכולים ביחד עם אוגו להציג משחק הגנה טוב מאוד. קורהוט נתן הופעה טובה מאוד לטעמי שיכולה לתת לו ביטחון להמשך.

הקישור של באר שבע, שכלל את בוזגלו, אוגו והובאן, נתן אמצע חזק לבאר שבע ויכולת להניע כדור בצורה מופתית. הקישור ביצע את התמיכה בלחץ כאשר אינטר הניעה כדור בחצי המגרש שלה. אוגו והובאן השתלטו על מרכז המגרש והם בלי שום ספק שני הזרים הטובים ביותר שיש היום בכדורגל הישראלי ונכנסים בקלות לרשימת עשרת הגדולים. לזכות בוזגלו, שעשה בשכל שסידר את הכל במועדון ונשאר בבאר שבע שהפכה להיות לבית בשבילו, אפשר כמובן לזקוף את הכדור החופשי הנדיר ובכלל המשחק שלו הזכיר ימים יפים ואני בטוח שבקרוב הוא יזכה לראות את יותר דקות משחק בהרכב.

אין לי עוד מילים לתאר את טוני ווקאמה. ביחד עם אוגו והובאן מדובר בשלושת השחקנים הטובים ביותר שיש לבאר שבע. עשה עבודה פיזית נפלאה בהתקפה ובהגנה. עם טיפה יותר ריכוז הוא יכול היה להבקיע את השער השני לפני בוזגלו.

לוסיו אומנם בישל את השער, אבל החמיץ שני מצבים ממש קורצים לחלוץ. בכללי היה לו משחק טוב שאפשר להתבסס עליו להמשך, אבל ניצול המצבים צריך להשתפר ולבן שהר לא היה מספיק זמן כדי להשאיר חותם אמיתי על המשחק.

נקודת המפתח בכל אחד המשחקים היה בעמדת המאמן. אני לא חושב שארבלזה הבין לאן הוא הגיע ואת הבעיתיות בלאמן קבוצה ישראלית. מהצד השני היה את ברק בכר שבאמת ביחד עם אלונה והצוות בונים קבוצה שבסיסה ישראלי שנותנת לנו גאווה יום אחרי יום גם בהפסדים וגם בניצחנות.

ההבדלים בין שתי הקבוצות דיי ברורים. מכבי תל אביב עשתה כל טעות אפשרית אחרי 75 דקות טובות של כדורגל והוכיחה למה אירופה עדיין קצת רחוקה מאיתנו, מול הפועל באר שבע שהוכיחה שהיא קבוצה אירופית לכל דבר ועניין, מהצוות המקצועי והשחקנים עד הקהל הנפלא.

באר שבע ממשיכה בהופעות המדהימות שלה באירופה לעומת מכבי תל אביב שלא מצדיקה את כל הכסף והשם שנוצר לה בשנים האחרונות. עד לרגע זה הזרים לא הוכיחו את עצמם מספיק והישראלים מאכזבים מאוד ואולי טיפה שבעים ומזלזלים במפעלים ובעיקר באירופית אחרי ליגת האלופות בשנה שעברה.

הפועל-באר-שבע-אינטר
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח