מלפפוני הכדורסל הישראלי – לאן?

אחת מן העונות המותחות בכדורסל הישראלי נגמרה. מלבד התחרותיות הגבוהה והחולשה הברורה של מכבי תל אביב לאורך העונה, זו הייתה עונת מפנה עבור כמה שחקנים בליגה. חלק מהשחקנים נכנסו לתודעה והפכו למלפפונים חמים, בעוד אחרים חוו פגיעה במעמדם ומחפשים כעת לחזור למסלול. בטור זה אתן המלצות להמשך עבור מספר שחקנים בליגה, שנמצאים כעת בפני עונה גורלית שתשפיע על עתידם.

שון דאוסון – מעבר למכבי תל אביב

לאחר שפרץ לתודעה בעונת 2015/16 והוביל את מכבי ראשל"צ כל הדרך לאליפות המדינה, העונה הוא חווה דעיכה מקצועית. היו הרבה פציעות שהטרידו אותו ומנעו ממנו להציג את האיכויות שיש לו. כשהיה כשיר ושיחק, לעיתים היה נראה כמו שחקן על שבנוי ל-NBA ולעיתים כמו מי שצריך עוד להשתפשף בליגה שלנו. הפתרון עבורו הוא לעבור למכבי תל אביב ולחכות בינתיים עם חלום ה-NBA. אמנם לא מעט ישראלים שכיכבו בליגה, התאכזבו מהמקום שלהם במכבי תל אביב ולא הצליחו להטביע את חותמם. אך לדעתי אצל דאוסון זה לא יהיה הסיפור. דאוסון הוא מסוג האתלטים שמכבי תל אביב אוהבת והיא בהחלט יכולה להתרומם ביחד איתו בחזרה למקומה הטבעי. זו יכולה להיות תחנת מעבר מצוינת עבור מי שחולם לשחק בליגה הטובה בעולם.

שון דאוסון
Credit to Maccabi Rishon Le Zion Basketball Facebook Page

ג'ון דיברתולומיאו – הישארות במכבי חיפה

דיברתלומיאו, ה-MVP של העונה החולפת, הוא ככל הנראה המלפפון החם של הקיץ. כולם רוצים לשים את ידם על המתאזרח המוכשר של הירוקים. מכבי תל אביב והפועל ירושלים כבר הביעו התעניינות ונדמה שנותר לו רק לבחור היכן לשחק. אם הוא מספיק מוכשר ומאמין ביכולותיו, הוא צריך לעשות עוד עונה טובה בחיפה ולהראות יציבות. אם יראה המשכיות ושהוא זכאי ליותר מ-15 דקות תהילה, זה ללא ספק ייתן לו ביטחון להמשך הדרך. אחרת קל לראות אותו נעלם בנבכי הספסל האדום או הצהוב.

ליאור אליהו – מעבר להפועל תל אביב

אליהו הוא מהישראלים המוכשרים ביותר שדרכו על פרקט הכדורסל הישראלי. הוא כבר עשה את שלו בקריירה והיה לשחקן משמעותי במכבי תל אביב ובהפועל ירושלים. הוא גם זכה לבחירה מחמיאה בסיבוב השני בדראפט וטעם מהחוויה של הכדורסל האירופי.

בגיל 31 אליהו נמצא בנקודת מפנה. הוא לא נתן עונה טובה במיוחד בירושלים והיו שמועות על עזיבה שלו עוד במהלך העונה. על מנת להציל את הקריירה שלו, הצעד המתבקש הוא איחוד מחודש עם מאמנו הקודם בירושלים, דני פרנקו. פרנקו, שמונה לאחרונה למאמן הפועל תל אביב, מעריך את אליהו ויודע להוציא ממנו את המרב. בנוסף, הפועל תל אביב זקוקה נואשות לחיזוק בצבע, לאחר שרמי הדר ריסק לה אותו לחלוטין. כך שאליהו יכול להמציא את עצמו מחדש כמנהיג האדומים מתל אביב.

ליאור אליהו נבחרת ישראל

יהונתן שולדבראנד – מעבר להפועל ירושלים

באחד המשחקים בסדרת הפלייאוף בין ירושלים לנהריה, אוהדי הפועל ירושלים העבירו לערוץ הספורט חולצה של שולבראנד במדי ירושלים. רמז לכך שהירושלמים היו שמחים לראות שולדבראנד משחק בשורותיהם. שולדבראנד עשה לירושלים הרבה צרות בסדרה, בין אם זו הייתה הקליעה שלו לשלוש או סל בתוך הצבע. הוא אוטוטו יהיה בן 34 ועבר כבר לא מעט קבוצות. דווקא העונה נראה שהדברים התחברו לו והוא בשל לצעד הבא. הוא יוכל להועיל לירושלים, שתשמח לגבוה ישראלי נוסף. ובדיוק כמו פיטרסון, שנתן לירושלים את האופציה של גבוה עם קליעה טובה, כך היא תוכל לעשות גם עם שולדבראנד.

יוגב אוחיון – מעבר לאירופה

אוחיון, שהפך לכוכב כבר בליגת התיכונים, הוא אחד מהגארדים הישראלים המובילים בעשור האחרון. גם הוא, כמו כל שחקני מכבי תל אביב, עבר עונה קשה קבוצתית ואישית. הדיבורים במכבי תל אביב הם על שינוי במצבת הישראלים לקראת העונה הבאה. מעמדו של פניני, מקל ושלו, אינו בטוח עוד. נדמה שזה הזמן הטוב ביותר עבורו לעבור לשחק מעבר לים. בניגוד לחברו בצהוב, גל מקל, אוחיון עוד לא זכה לשחק מחוץ לגבולות ישראל. על אף שהוא כבר בן 30 ולא הבריק העונה, אין לי ספק שיהיו קבוצות באירופה שירצו להשתמש בשורותיו, אולי אפילו קבוצות יורוליג. לכן הייתי ממליץ לו להתרענן לעונה או יותר באירופה ולחזור לישראל עם ראש נקי וחוויות משחק חדשות.

אוחיון וגל מקל
אוחיון עם מקל. יצא לחו"ל?
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מארק ליונס – NBA

יש קלישאה על שחקנים זרים שאומרת "לא ברור מה הוא עושה כאן". במקרה של ליונס, באמת הדבר לא מובן. איך מלך הסלים של הליגה הישראלית והאיש שיכול לעשות סל בכל דרך אפשרית, משחק בדרייב אין? אולי הסיבה היא סוכן בינוני או בעיות אופי, כפי שראינו ממנו במהלך העונה. ובכל זאת, לא צריך עין של סקאוט בשביל לקלוט שמדובר בשחקן NBA לכל דבר ועניין. הייתי ממליץ לליונס לעשות כל שביכולתו על מנת לחתום על חוזה בליגה הטובה בעולם ולא להתפשר שוב על קבוצה בישראל שקטנה על מידותיו.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח