מלחמה ושלום – טוטנהאם ומילוול זה לא עוד משחק

בפעם האחרונה שטוטנהאם ומילוול נפגשו זה היה לכאורה משחק קדם עונה תמים, בין קבוצת פרמייר ליג בינונית לבין קבוצה שזה עלתה מהליגה השלישית לליגה השניה (אז עדיין לא נקראה צ'מפיונשיפ), המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והסתיים ב-2:1 לטוטנהאם משערים של רברוב ולס פרדיננד, נאת'רקוט כבש למילוול. מה שכן התעלה לרמה גבוהה הם הקטטות מחוץ למגרש, אצטדיונה הבייתי של מילוול הדן (החדש – "New Den"). התוצאה היתה 30 שוטרים ו -3 סוסים פצועים. כן, עיקר האלימות כוונה מצד אוהדי טוטנהאם כלפי המשטרה – אבל החוליגניזם האנגלי מעולם לא נטש את הרחובות ובכל פעם שיש מפגש בין הקבוצות הלונדוניות אפשר לצפות לסצנה מהסרט הידוע Green Street Hooligans .

(הקרבות מאוגוסט 2001)

בכלל, בין טוטנהאם למילוול אין יותר מדי שנאה, קרבות האוהדים הן מה שנקרא – מכורח האינרציה. הקבוצות שוכנות בשני צדדים שונים של העיר (טוטנהאם – צפון, מילוול – דרום), היריבות של מילוול הם ווסטהאם וצ'לסי, בעוד עיקר השנאה של טוטנהאם מופנית כלפי ארסנל מאז אותו יום שחור שהחליטה לעזוב את וולויץ' ולעבור לצפון לונדון (לאחרונה ניתן לשמוע יותר ויותר את קריאות North London is ours, North London is ours, F**ck off to Woolwich, North London is ours, לאחר נצחונות של טוטנהאם על ארסנל). אבל המפגש הפיקנטי, 27 שנה לאחר המפגש הרשמי האחרון בינהן, הצית את הדמיון, הקהלים מזמן כבר בטירוף ומתכוננים כמו לדרבי תחתית לוהט, מה שגרם לכל גורמי הביטחון בלונדון לעמוד על הרגליים.

תחילה, דניאל לוי – היו"ר של טוטנהאם – הקצה 2800 כרטיסים, שהם קצת יותר ממחצית מההקצאה המקסימלית, לאוהדי מילוול מחשש להתפרעויות (ואולי טוב שהמשחק בוויט הארט ליין ולא בדן), לאחר בחינה מחודשת של ארגון ייעוץ לבטחון מקומי (הכולל את המשטרה, כוחות אמבולנס, העירייה והתאחדות הכדורגל האנגלית) הוגדלה המכסה ל -3681 כרטיסים שכמובן נחטפו כמו לחמניות. המשיך בציוצים ציניים בטוויטר של שוטרים לגבי זה שהמשחק הולך להיות שקט והסתיים בהודעה שהמשחק הוקדם ל- 2 בצהריים – על מנת לצמצם את שעות השתייה של לפני המשחק!

ואם מישהו חשב שכולם מתעסקים בנדמה לי – אז הוא טועה. אוהדי טוטנהאם בבוקר שלמחרת ההגרלה הגיעו לאזור משרדי המועדון של מילוול וריססו כתובות גראפיטי. אם יצא לכם בחייכם להיתקל באוהד מילוול – בטח גיליתם שכבר מגיל קטן הוא חונך לחוליגניות, קללות ולשנאת כל מי שלא אוהד את האריות. לא סתם הקבוצה ידועה באלימות שלה בכל אירופה. אוהדי מילוול אמרו שהולכת להיות מלחמה ביום ראשון ובאשר לכרטיסים הם אמרו שעדיף שיהיו 4000 אוהדי מילוול בפנים מאשר 2000 בחוץ. את כרטיסי הילדים המירו בכרטיסי מבוגרים ועושה רושם שכדאי להתרחק מאזור האצטדיון בראשון הקרוב – "האוירה תהיה מפחידה ומדהימה כאחד" צייץ אחד האוהדים מה-lions_tv .

(חינוך ילדים במילוול)

(הגרפיטי מחוץ למשרדי המועדון, http://imgur.com/UxDszwh, התגרויות נוספות)

עם זאת, יש גם משחק כדורגל לשחק ביום ראשון והאמת שהולך להיות משחק מעניין. מילוול 17 משחקים בלתי מנוצחת, הדיחה כבר 3 קבוצות פרמיירליג (בורנמות', ווטפורד ולסטר) כשהם מבקיעים 5 ולא סופגים ובפירוש הקבוצה הטובה על המגרש. האוהדים בטוחים שאם המשחק היה בדן היה להם סיכוי מעולה. היא משחקת כדורגל אנגלי טיפוסי, 4-4-2 של כדורים ארוכים מדויקים (מאוד!) לשני החלוצים גרגורי ומוריסון ומול קו ההגנה הגבוה של פוצ'טינו ייתכן וזה יתרון. אם את הרצינות שבה השחקנים משחקים בגביע הם היו מפגינים בליגה – הם ככל הנראה היו ב- 10 נק' פער במקום הראשון (כרגע שישי) ובדרך הבטוחה חזרה לצ'מפיונשיפ. בנוסף, ישנם גם קשיים מחוץ למגרש בדמות יזם שרוצה לעשות שינויים באזור הדן – ועלייה לחצי הגמר יכולה להמתיק את העונה המתוחה שעוברת על המועדון.

ומנגד טוטנהאם, שמשחקת כדורגל נפלא בשבועות האחרונים, עדיין לא הפסידה באצטדיונה הביתי, ממוקמת במקום השני בליגה הבכירה ויש לה שאיפות. אחרי האכזבה מהקמפיין האירופי בליגת האלופות וההדחה המוקדמת מהליגה האירופית, פוצ'טינו והחבורה הצעירה רוצים להטביע חותם של התקדמות והגביע הפך להזדמנות נהדרת. טוטנהאם פייבוריטית ברורה, זה כבר מרחק נגיעה מחצי הגמר, אוטוטו אפשר להריח גביע ראשון מאז 91 ותואר רשמי מאז גביע הליגה ב-2008 תחת חואנדה ראמוס. לכן, צפויה לפתוח בהרכב החזק ביותר כפי שהיה נגד פולהאם בסיבוב הקודם.

ויש גם פרט פיקנטי. הארי קיין החלוץ הלוהט – האנגלי הראשון לכבוש מעל 20 שערים 3 עונות רצוף מאז ג'ימי גריבס (עוד חלוץ של טוטנהאם משנות ה- 60 הזוהרות של המועדון), הושאל למילוול בתחילת דרכו. הוא אמנם לא היה מרשים ומרשית כמו בימיו הנוכחים ב"ספרס" שהביאו את מאמנו להחמיא לו  וציין כי הוא "חלוץ על", אבל כן היה מסור, מחויב ונלחם והאוהדים זוכרים לו את הימים הללו כשמילוול עוד הייתה בצ'מפיונשיפ ויהיה מעניין לראות אם ואיך יבחר לחגוג במידה ויכבוש כי בסופו של דבר טוטנהאם היא קבוצת האם. כאשר גם קאלום בוטצ'ר וגורדון ארצ'ר ירצו להוכיח משהו לקבוצה שלא רצתה אותם (בטח כשהאחרון הוא אוהד ארסנל).

(אז, במדי מילוול. הארי קיין חוגג עם חברים. מתוך האתר של ה BBC)

(והיום. תמונה אופיינית בשבועות האחרונים, קיין חוגג אחרי עוד שער. מהאתר של mirror)

אז האם מחכה לנו משחק חד צדדי? או שאולי מלחמה מחוץ ליציעים? או בכלל סנסציה נוספת והדחה של ענקית פרמייר ליג ע"י הקבוצה הצנועה מדרום לונדון? יום ראשון 16:00 שעון ישראל, תביאו שכפצים. COYS!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח