מכבי חיפה – ניחוחות מוכרים

הצטרפו: ניקולה דריניצ'יץ', סאן מנחם, מארק ואליינטה, אופיר קריאף.

עזבו: מדו קמארה, רובן ראיוס, מיצ'ל מדיירה, עידן ורד, שמעון אבוחצירה, שמואל שיימן, אמיר אדרי, גוסטבו בוקולי, אלעד גבאי.

חסר לקבוצה: חלוץ 9, קשר תוקף.

כדאי לשים לב: איסמעיל ריאן.

ערב המחזור הראשון ונראה שכלום לא השתנה במכבי חיפה. אני עוד זוכר את הספין התקשורתי המבריק שעשו במסיבת העיתונאים בשנה שעברה באותו תאריך בדיוק בו הבטיחו "הפתעה", המנויים נמכרו, הקהל ציפה וההפתעה המסחררת התגלתה כתלבושת חדשה (ולא כל כך יפה) לעונה החדשה. השנה קיבלנו קמפיין מנויים שמבטיח לנו יחס אדיב ומנגן על מיתרי האהבה שלנו כדי שנקנה מנוי. ואיזה פלא 18 אלף כאלו כבר נמכרו. שאפו גדול לצוות המכירות של המועדון ששנה שנייה ברציפות מצליח להגדיל את מספר המנויים שנמכרים בעזרת כלום ושום דבר. מדהים.

מתחילת סוף העונה שעברה, שסיכמה עונה נוספת של כישלון, סיפרו לנו קברניטי המועדון על שינוי, על בחירת שחקנים בפינצטה ועל שינוי ההגמוניה התל אביבית שמתחילה להעלות דמיון ממשי למקבילתה בכדורסל. בפועל קיבלנו אין ספור שמועות, אין ספור מועמדים שנפלו כמו זבובים עקב הסיבה הבלתי נגמרת של "פערים כספיים", ורכש שרחוק מלהיות משמעותי\משדרג איתו מתחילה חיפה את העונה. לא ניתן להתעלם מהעובדה שכמעט כל שחקן אפשרי שהיה מועמד לחזק את הקבוצה היה שחקן חופשי, וגם עם אלו איכשהו הצליחו להיכשל במו"מ. נקודת האור היחידה אותה ניתן לראות היא בשילוב שחקני הבית הצעירים של המועדון שנראה שהולכים להיות פקטור משמעותי יותר בעונה הנוכחית. אך גם פה ישנה ההרגשה שזה שילוב "תוצאתי" של חוסר היכולת\רצון לרכוש שחקנים, ולא של מדיניות ברורה אותה התווה המועדון ברייש גלי.

הדוגמא המובהקת ביותר לטעמי היא החתמתו של אופיר קריאף (שחקן חופשי כמובן), לקישור החיפאי. לא צריך להיות גאון הדור בכדורגל על מנת לזהות שאם כבר החליטו ללכת על החתמה של קשר אז זה היה אמור להיות עושה משחק שייקח את המושכות שיתומות מאז לכתו של ראיוס על מנת להניע את הקבוצה. הגעתו של קריאף, שעל רמתו והאם הוא מתאים לחיפה ניתן להתווכח בנפרד, תדחק כנראה לצד אחד מהשניים, ג'אבר עטאא, שמפתיע מתחילת העונה ביכולת מצוינת, או קובי מויאל שהחלים מפציעתו הקשה והיה שחקן עדיף עוד בבית"ר על פני קריאף. בכל אחת מהאופציות הגעתו של קריאף לא משדרגת, וזה לכל הפחות, את הקבוצה. אז מה צפוי לנו העונה להערכתי? לא הרבה.

אשמח לאכול את הכובע אבל אם הייתי צריך להמר על כך, חיפה לא תדגדג את המקום הראשון השנה. באר שבע נראית טוב יותר, קריית שמונה נראית טוב יותר, ומכבי תל אביב נראית טוב יותר. ואם לא, אפשר לסמוך על הצוות הניהולי שלה שהיא תראה טוב יותר.

הימור על מקום בסיום העונה: 3-4.

מכבי חיפה 2015-2016
קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח