מדד הכוח והעוצמה

חודש ימים בכדורגל הם זמן די טוב להבין לאן הרוח נושבת. אומנם הדרך עוד ארוכה והרבה מים יזרמו בנהר עד סוף העונה, אך בהחלט זה זמן טוב בכדי לפרסם את מדד הכוח והעוצמה של אירופה – הקבוצות שנמצאות בכושר הטוב ביותר והשחקן המצטיין עד כה.

מקום חמישי

אברטון – אומנם לא 100% הצלחה ולזכותה עומדת העובדה כי הקבוצה לא משחקת במפעל אירופי, אך 4 נצחונות ליגה רצופים וסה"כ 13/15 נקודות בליגה האנגלית הקשה והעשירה הם לא עניין של מה בכך ובהחלט שווים מקום חמישי במדד העוצמה. רומלו לוקאקו כרגיל נפלא עם 4 שערים בשני משחקים סה"כ, קווין מיראלש וגארט' בארי הוותיק מצוינים ביחד בקישור וההגנה, למרות מכירתו של גון סטונס, עם פתיחה די יציבה ספגה רק שלושה שערים בחמישה משחקים. יהיה מעניין מאוד לראות איך העונה של רונאלד קומאן תתפתח והאם מדובר בסה"כ במזל של מתחילים.

מדד הכח והעוצמה
Credit to "Everton Football Club" Facebook page

מקום רביעי

ברצלונה – הפאנצ'ר במחזור השלישי בליגה הספרדית מול העולה החדשה אלאבס מנע מברצלונה לכהן לפחות במקום השני במדד העוצמה, מנגד חניכיו של לואיס אנריקה, בניצוחם של שלישיית msn, התאוששה יפה מאוד עם ניצחונות 7-0 מול סלטיק באלופות ו 5-1 מול לוגאנס בליגה ולא הותירה שום ספק שמדובר במעידה חד פעמית. אומטיטי הצרפתי לא השתלב בצורה חלקה במשחק הגנה והשוער טר שטגן עדיין גורם לדפיקות לב ביציעי הקאמפ נואו, אך מנגד מספק הצלות נפלאות. מעניין מאוד איזו ברצלונה נראה במחזור אמצע השבוע הקרוב מול יריבה רצינית בדמות אתלטיקו מדריד.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "
FC Barcelona" Facebook page

מקום שלישי

ריאל מדריד – אלופת אירופה פותחת את העונה בצורה טובה יחסית לאחר חלון העברות צנוע שכלל בעיקר את חזרתו של אלברו מוראטה שהתחשל נהדר ביובנטוס ולמרות חיסרונו המורגש של כריסטיאנו רונאלדו מרוב שלבי פתיחת העונה (שותף רק בשניים מתוך חמש משחקים). הבלאנקוס מצליחים לשמור על מאזן מושלם בכל המסגרות כאשר 11 שחקנים כובשים 14 שערים וכמו כן השוו את שיא נצחונות הליגה הרצופים (16 – המשך מהעונה שעברה).

זידאן לא מפחד לשלב שחקנים צעירים כמו לוקאס ואסקז, אסנסו ונאצ'ו פרננדז ובנוסף מקיים את הבטחתו לעזור לחאמס רודריגז להשיל שכבות של חלודה והוא מנגד מחזיר לו עם ניצוצות של כדורגל. המהפך המדהים בליגת האלופות אותת לכולם שריאל עדיין מחזיקה בווינר הכי גדול בכדורגל העולמי, כריסטאנו רונאלדו, והיא לבטח תמשיך להיות קבוצה דורסנית כשהוא יחזור לכושר מלא.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

מקום שני

באיירן מינכן – עם 100% הצלחה בכל המסגרות, שלושה נצחונות ליגה ואחד באלופות ומאזן שערים כולל של 16-1, נראה כי קארלו אנצלוטי מצליח להתאים את סגנונו ההגנתי, יחסית לכלים ההתקפיים הרבים שיש לבווארים להציע. שחקנים ותיקים כמו ריברי ולבנדובסקי השתלבו נהדר עם השחקנים הצעירים רנאטו סאנצז וג'ושוע קימיץ הוורסיטילי, כמו כן מאט הומלס הבן האובד ששב מדורטמונד מראה שלאנצלוטי יהיה הרבה כאב ראש גם בבחירת צמד הבלמים.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "
FC Bayern München" Facebook page

מקום ראשון

מנצ'סטר סיטי – התכולים של פפ גווארדיולה לא יכלו לבקש פתיחת עונה טובה יותר. 100% בכל המסגרות, חמישה ניצחונות ליגה כולל הדרבי מול השדים האדומים באולד טראפורד, ואחד בליגת האלופות. מאזן שערים מצוין של 19-4 בכל המסגרות למרות שהסקורר המוביל שלך קון אגוארו בחוץ משני משחקים (נשאר לרצות עוד משחק אחד), אך כל זה לא משנה כאשר יש לך על המגרש שחקן כמו קווין דה בראונה שגורם לאינאצו הצעיר להיות סקורר (3 שערים) ולראחים סטרלינג להזכיר את השחקן שנרכש מליברפול (3 שערים ו4 בישולים). בקישור האחורי פרננדיניו השכיח לגמרי את יא יא טורה ובמרכז ההגנה נראה כי הרכש החדש גון סטונס משחק כבר כמה עונות עם אוטימנדי המצוין שביחד מעניקים לבראבו השוער תקופת הסתגלות נוחה מאין כמותה.

מדד הכוח והעוצמה
Credit to "Manchester City" Facebook page

שחקן מצטיין – קווין דה בראונה

מאמנו הנוכחי פפ גארדיולה אמר עליו לאחר הניצחון בשבת על בורנסמות' כי "הוא שני רק ללאו מסי". כמובן שפפ כרגע מגזים, אך דה בראונה בדרך הבטוחה להפוך לאחד הקשרים ההתקפיים הטובים בעולם. עם פתיחת עונה נהדרת הכוללת 2 שערים ו-4 בישולים אך יותר מכל הפגנת רב גווניות במשחק ההתקפה, יודע מתי לתקוף את השער ואת הכדור, יודע מתי ולאן למסור, מתי להאט ומתי להגביר את קצב המשחק.

בעונה שעברה, העונה של סיטי נגמרה יחד עם הפציעה של הבלגי. אין ספק שמדובר, ביחד עם אגוארו, בשחקן החשוב ביותר במערך של פפ ועתיד העונה של הסיטי תלוי בו רבות. אם הוא יהיה בריא ברוב העונה, סיטי בהחלט יכולה ללכת עד הסוף בכל המסגרות.

מה הלאה?

מנצ'סטר יונייטד – לאחר פתיחת עונה די טובה עם שלושה נצחונות ליגה רצופים, הגיע ההפסד בדרבי מול סיטי בבית, הפסד חוץ בליגה האירופית לפיינורד והפסד ליגה מול ווטפורד. שלושה הפסדים ברציפות זה כבר לא ביג דיל בעונות האחרונות אצל השדים האדומים, לעומת זאת אצל מוריניו זה די נדיר. הפעם האחרונה שמוריניו הפסיד 3 משחקים רצופים היתה אי שם לפני 15 שנה בעונת 2000/01 כשאימן את פורטו. מוריניו לעולם לא הפסיד 4 משחקים ברציפות בקריירת האימון שלו ובשבת יארח את האלופה לסטר למשחק סופר קריטי. הפסד רביעי ברציפות לא יתקבל בסלחנות – לא אצל מוריניו ולא אצל ראשי מנצ'סטר.

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח