לשנה הבאה לאליפות אנגליה?

השבוע הסתיימה אחת מעונות הפרמייר ליג הגדולות שהיו. היא אולי לא הייתה גדולה מבחינה תחרותית, אבל אין עוררין שהליגה בתהליך שיפור משמעותי מבחינה כלכלית, איכותית ושיווקית וככל הנראה שהתהליך הזה ייעצר בקרוב.

אלפי מילים נשפכו כדי לתאר את הליגה האנגלית העונה, מביקורות על מוריניו, ונגר ופפ, לתשבחות ושירי הלל על אנטוניו קונטה. מאכזבה ממצטייני העונה שעברה וורדי ומחרז, להתפעמות מהיציבות והכושר הנפלא של קאנטה. ובתוך כל הרעש והטררם, ישנה קבוצה אחת שפחות מסוקרת, פחות צבעונית, פחות רעשנית ופחות פעלתנית בתחום יחסי הציבור. טוטנהאם.

חתימות לאוהדים
יחלקו בשנה הבאה חתימות אליפות? קרדיט צילום: Tottennham Hotspur Facebook Page

טוטנהאם במגמת שיפור וזה כבר לא סוד. לא בכדי הם השתפרו בכל הפרמטרים; ירידה בכמות הספיגות מ-35 ל-26 (ההגנה הטובה ביותר בכל אחת מהעונות) ועלייה בכמות הכיבושים מ-69 בעונה שעברה ל-86 העונה (שיפור במאזן השערים של למעלה כ25 שערים!). ובעיקר: עלייה של כ-16(!) נקודות ומקום אחד במעלה הטבלה (86 לעומת 70 ומקום שני לעומת שלישי אשתקד).

בנוסף, טוטנהאם משחקת כדורגל יפה לעין ונהיית חביבתם של הצופים הניטרליים, כמוני למשל. המשחק שלה מתבסס על מסירות קצרות ומהירות, המון תנועה ללא כדור וצעירים שמצד אחד תזזיתיים ואנרגטיים ומצד שני כבר מכירים זה את זה ויודעים איך לשחק ואיפה לחפש את חבריהם.

ישנם גורמים רבים להצלחה של טוטנהאם ואלו רק הבולטים שבהם:

כושר גופני

מרכיב חשוב וקריטי בשיטת המשחק וההגנה של טוטנהאם הוא הלחץ. לחץ משמעו כושר גופני ברמה גבוהה של כל שחקני הקבוצה ובעיקר של שחקני הקישור, שמתוקף הצבתם במרכז וחלוקת תפקידם גם בהגנה וגם בהתקפה נדרשים לכסות שטחים רחבים ביותר. השחקן שרץ הכי הרבה בפריימר ליג הוא כריסטיאן אריקסן הפנטסטי, עם כ-11.97 קילומטרים בממוצע למשחק (מישהו אמר ואצק לטוטנהאם? 😉

בלמים

טובי אלדרווילדר ויאן וורטונגן הם צמד הבלמים המרכיבים את ההגנה הכי טובה בפריימר ליג זו העונה השנייה ברציפות. בניגוד למספר שמות גדולים המרכיבים חוליות הגנה של קבוצות אחרות, הם לא הגיעו בכסף גדול (וורטונגן ב-12 מיליון פאונד ואלדרווילדר ב-13 מיליון פאונד), אך הם משלבים פעולה נהדר ביחד, עוד מימיהם המשותפים באייאקס, שם הם גם שיחקו עם כריסטיאן אריקסן.

טובי ויאן הם שחקנים שמשלימים זה את זה; חבר אמר לי בעבר שאלדרווילדר הוא הכוח ו-וורטונגן הוא המוח שבצמד. אין ספק ששניהם עושים עבודה נהדרת יחד.

מגנים

בתחום הזה היה שיפור משמעותי השנה, כששני המגנים הפותחים קייל ווקר ודני רוז פנטסטיים הן בהתקפה והן בהגנה. שמועות על הצטרפות לקבוצות יותר נוצצות כבר רצות, אך אל תופתעו אם הם ימשיכו במקום שמאפשר להם לשחק בשיטה שמבליטה אותם ותורמת לכלל הקבוצה.

למרות זאת, שניהם סבלו העונה מפציעות לא מעטות ובכך נתנו הזדמנות לווימר, דייויס וטריפייר להוכיח שאינם פראיירים בכלל.

ויקטור ווניאמה

לא תמיד טוטנהאם פוגעת ברכש, אבל אין ספק שבמקרה של הקשר מקניה הם פגעו בול. 11 מיליון פאונד שולמו לספקית השחקנים העיקרית של טוטנהאם וליברפול, או בשמה השני סאות׳המפטון. ווניאמה השתלב נהדר ונהפך למנוע במרכז המגרש של טוטנהאם. הוא ואריק דייר משתלבים יחד מצוין, בולמים כל ניסיון התקפה של היריבה ומוציאים קדימה את ההתקפות של טוטנהאם. אין ספק שהם ברגים חשובים מאוד במשחק של הקבוצה.

דלה עלי וכריסטיאן אריקסן

שני הקשרים האדירים של טוטנהאם ושחקני המפתח של הקבוצה. אריקסן הוא בעל מסירות נהדרות וראיית משחק משובחת ועקב זאת הוא והוא מנהל המשחק הבלתי מעורער של הקבוצה. עלי הוא שחקן צעיר וגבוה (בן 21 ומתפרס לגובה 1.88) ובנוסף הוא רב גוני; פעלתן מאוד, יכול לשחק באגף וגם עושה הגנה ומפעיל לחץ על שחקני הקישור של היריבה. בנוסף לכל, משחק הראש שלו לא רע ואפילו ניצח את צ׳לסי העונה עם שתי נגיחות טובות בניצחון המרשים 2:0. אין ספק שהוא העתיד של טוטנהאם, ואם היא רוצה להצליח הבסיס הוא לשמור עליו.

דלה עלי ואריקסן
דלה עלי ואריקסן. שחקני המפתח של הקבוצה. קרדיט צילום: Tottennham Hotspur Facebook Page

הארי קיין

חלוצה של טוטנהאם אינו מתאפיין בתכונה מיוחדת לעומת שאר הכובשים הגדולים של הליגה העונה. לוקאקו עם הפיזיות המשוגעת, אלכסיס עם הזריזות והחדות, זלאטן עם משחק הראש והנוכחות שלו. קיןן גם סבל מפציעה קשה ולמרות זאת הוא סיים כמלך השערים זאת השנה השנייה ברציפות. בנוסף, סגר עונה שלישית ברצף עם למעלה מ-20 שערים בליגה, כבעונה שעברה אף היה למלך השערים הראשון תוצרת אנגליה מאז ימיו של קווין פיליפס בשנת 1999/2000. את העונה הוא סיים עם 29 שערים, ארבעה יותר מהעונה שחלפה ולמרות ששיחק 815 דקות פחות.

מאוריסיו פוצ׳טיניו

ומעל כולם נמצא הבוס הגדול, מי שמסמל את המעבר וההתקדמות של טוטנהאם לצמרת. פפ, קלופ ומוריניו פיתחו שיטות משחק ופילוסופיות כדורגל משלהם, אתה פחות או יותר יודע מה תקבל מהם. מהראשון שליטה בכדור, מהשני משחק לחץ ומהשלישי תוצאת תיקו 1:1. מפוצ׳טינו אתה לא יודע מה תקבל. שיטת המשחק שלו מותאמת לשחקנים והוא פשוט מוציא מכל אחד את היכולת הכי טובה שלו. לא בכדי ניכר שיפור בכל החזיתות מאז שהגיע, ממקום חמישי לשלישי והעונה לשני.

רבו המובהק פוצ'טינו הוא ביילסה "המשוגע". אך בניגוד לביילסה, שרבות מקבוצותו היו מתפרקות לקראת סיום העונה עקב דרישות מופרזות ואובססיות, פוצ׳טיניו משתדל לשמור על גישה רגועה ויותר. שחקניו מעידים על קשר טוב עימו ועל יחסי אנוש מעולים.

העונה הבאה תהיה עונת מבחן לקבוצה הצעירה של טוטנהאם, שתצטרך לשמור על כוכביה הגדולים (בעיקר על דלה עלי והארי קיין) אם ברצונה להמשיך בקצב הטוב שלה. הגדולות ימשיכו להתחזק, במיוחד בגזרת המנצ׳סטריות, לכן טוטנהאם תצטרך לפגוע ברכש, מה שפחות הצליח להם השנה. יעידו על כך הפלופים המהדהדים וינסנט יאנסן ומוסא סיסוקו.

הארי קיין
הארי קיין.התרנגולים ירצו שהוא יחלק כיפים גם בעונה הבאה. קרדיט צילם: Tottennham Hotspur Facebook Page

עוד פרמטר משמעותי הוא העובדה שהאצטדיון וייט הארט ליין נהרס ויעבור עבודת שיפוצים מסיבית. הספרס ישחקו בעונה הקרובה באצטדיון הלאומי וומבלי, מה שיצריך שינוי סגנון, כיוון שוייט הארט ליין הוא אחד האצטדיונים היותר קטנים באנגליה, לעומת וומבלי שבין הגדולים. ראינו העונה איך הקבוצה התקשתה בוומבלי במסגרת ליגת האלופות.

חשוב לזכור שלקראת העונה הבאה הם יקבלו בחזרה את אריק לאמלה הנהדר, שחקן שהיה חשוב מאוד במערך לפני פציעתו ומסקרן לדעת אם יצליח להשתלב שוב כשיחזור מן הפציעה.

אם ימשיכו במגמת השיפור שלהם, אין ספק שנראה את התרנגולים מניפים בקרוב את גביע הפריימר ליג, coys!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח