לקראת עונת הנ.ב.א: מי יזכה ב-MVP?

כמו כל שנה, אחרי קיץ שמתחיל בסערת החתמות וטריידים וממשיך בנימנום, ספטמבר הוא הזמן של אוהדי הנ.ב.א להתחיל להתעורר. מחנה אימונים בחצי השני של החודש, בתחילת אוקטובר מתחילים משחקי קדם-עונה ובלי שמרגישים, הליגה חוזרת. אחד הדברים שכיף לדון בהם לפני שהכול מתחיל הוא 'מי יזכה בתואר ה-MVP' בסיום עונת 2017-18. והתשובה? כנראה אחד משבעת השחקנים הבאים:

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר

ראסל ווסטברוק מטביע
Via Russell Westbrook Facebook page

עונה שעברה: ממוצעים של 31.6 נקודות, 10.7 ריבאונדים, 10.4 אסיסטים. ווסטברוק זכה ב-MVP והוביל את הליגה בנקודות.

והעונה: לווסטברוק יהיה יותר קשה העונה בגלל שיש לו את פול ג'ורג' לידו, וגם כי אין נוסחה אחת מנצחת לזכות בתואר האישי. לדעתי, מה שיותר ירשים את הבוחרים יהיה מיקום גבוה של הת'אנדר בסיום העונה הרגילה (47 ניצחונות עונה שעברה, הדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף) – משהו בטופ 3. כשעושים עוד פעם משהו שכבר ראינו, זה פתאום קצת פחות מרשים.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס

ג'יימס הארדן
Via NBA talk facebook page

עונה שעברה: 29.1 נקודות, 8.1 ריבאונדים, 11.2 אסיסטים. הארדן הוביל את הליגה באסיסטים, ושבר את השיא של עצמו באיבודי כדור עם 464 ב-81 משחקים.

והעונה: כמו ווסטברוק, חברו לקבוצה לשעבר באו.קיי.סי, הארדן קיבל שחקן מאוד טוב ומאוד דומיננטי בקיץ: כריס פול. CP3 הוא לא רק תוספת כוח משמעותית; הוא גם רכז, מה שאומר הרבה פחות נגיעות בכדור להארדן (אחוזי שימוש של 34.2% עונה שעברה, מקום רביעי בליגה). כמו המקרה של ווסטברוק, אם הארדן יוביל את יוסטון לעונה מרשימה (כלומר משהו בסביבות ה-60 ניצחונות), ירידה קלה במספרים לא תפגע בסיכויים שלו לזכות ב-MVP.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס 

לברון ג'יימס
Via LeBron James 23 facebook page

עונה שעברה: 26.4 נקודות, 7.6 ריבאונדים, 8.7 אסיסטים. אחרי שלוש עונות של פחות דקות וירידה במספרים, ג'יימס הוביל את הליגה בדקות פר משחק (37.8) וסיים עם ממוצעי הריבאונד ואסיסט הגבוהים בקריירה שלו.

והעונה: לברון ג'יימס לא זכה ב-MVP מאז 2013 (הרביעי שלו). כשנכנסים להגדרה של התואר – השחקן בעל הערך הרב ביותר, לא היה נעשה עוול לאף אם הוא היה זוכה לפחות עוד פעם-פעמיים בארבע העונות האחרונות. אבל יש דבר שנקרא "עייפות הצבעה", ולכן, אלא אם כן הוא יתן מספר נקודות כמו לפני הימים במיאמי ו/או יוביל את קליבלנד ל-60 ניצחונות או יותר, הוא כנראה רק יוזכר בתור אחד המועמדים ולא יותר.

קווין דוראנט + סטפן קארי, גולדן סטייט ווריורס

קארי ודוראנט
Via Stephen Curry facebook page

עונה שעברה: קארי עם 25.3 נקודות ו-6.6 אסיסטים למשחק, דוראנט עם 25.1 נקודות ו-8.3 ריבאונדים למשחק. גם אליפות. וגם MVP של סידרת הגמר לדוראנט. לא רע בסה"כ.

והעונה: שני שחקנים עם שלושה תארי MVP יחד באותה קבוצה? רעיון נהדר שעבד מצויין עונה שעברה, אבל זה כן פוגע בסיכויי ה-MVP של כל אחד מהם העונה. ועוד לא התחלנו לדבר על דריימונד גרין וקליי תומפסון, שנוגעים די הרבה בכדור. מצד שני, אליפות עם MVP של גמר זה פיצוי לא רע לויתור על סטטיסטיקה וזריקות.

יאניס אנטטוקונמפו, מילווקי באקס

יאניס
Via NBA facebook page

עונה שעברה: 22.9 נקודות, 8.8 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים. העלה את המספרים שלו באופן משמעותי בלי לעלות כמעט בזמן משחק. כן עלה בשימוש בהתקפה ב-26 אחוזים, מה שמסביר את הקפיצה במספרים.

והעונה: יאניס הולך לתת מספרים עוד יותר גדולים (כנראה), במיוחד אם הוא ישפר קצת את הקליעה מרחוק, מה שבאמת יהפוך אותו לכמעט בלתי ניתן לעצירה. אבל אחרי העונה שעברה, קשה לי לראות את הבוחרים נותנים את ה-MVP למישהו שמוביל קבוצה ל-42 ניצחונות בלבד. אם הבאקס ינצחו 50 משחקים, יאניס יהיה מועמד קצת יותר רציני.

קאווי לאונרד, סאן אנטוניו ספרס

קוואי
Via NBA 24/7 facebook page

עונה שעברה: 25.5 נקודות, 5.8 ריבאונדים למשחק. נפצע במשחק הראשון של סידרת גמר המערב מול הווריורס, ובלעדיו זה נגמר די מהר.

והעונה: לדעתי, לאונרד היה צריך לזכות ב-MVP עונה שעברה, אבל המספרים המנופחים של ווסטברוק והארדן סינוורו את מי שבחר. לאונרד לא זכה בשחקן ההגנה של השנה, אבל הוא כנראה הכי טוב גם בזה, לצד רודי גובר ודריימונד גרין. אם לאונרד יעלה את ממוצע הנקודות שלו עונה שישית ברציפות וישמור את הספרס בטופ 2 של המערב, יצטרכו לקחת את המועמדות שלו לפרס הרבה יותר ברצינות.

הימור: נלך על לאונרד. הוא סיים שלישי בהצבעה בעונה שעברה אחרי ווסטברוק והארדן. העונה, לשניהם יהיה יותר קשה לבלוט, ולאונרד, עושה רושם, רק הולך ומשתפר. העונה אני מקווה שזה יהיה בלתי אפשרי להתעלם מכמה הוא טוב.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח