ללא ניתוח מקצועי

/נכתב על ידי עמירם ישראל

הכתבות, הביקורת, ההתעסקות הבלתי פוסקת והפרסומים הרבים על המעבר של שגיב יחזקאל יחד עם שני שחקנים נוספים מהפועל תל אביב אל היריבה העירונית מהצד הצהוב של העיר, גרמו לי לקחת מקלדת ולהגיד כמה מילים.

קודם כל חשוב להבין שמכבי פשוט שינתה תפישה וניטרלה את כל הרגשות שאנחנו כאוהדים כל כך מחוברים אליהם.
שונאים את אלה, אוהבים את אלה, במכבי זה לא משחק תפקיד. הפועל, בית"ר, חיפה, באר שבע או סכנין כולן קבוצות בדיוק באותה המידה ואם יש שחקן שיקדם את מכבי מביאים אותו בלי שיקולים מאיפה הוא בא.

פרט למעברים המקצועיים בין קבוצות יריבות, גם בנושא הכסף מכבי מתנהלת בצורה מחושבת לחלוטין. אם אפשר להוציא מקבוצה מליון יורו על רייכרט (שהיה בסיטואציה פרובלמטית) או 2.5 מליון על חביב אוחיון (שחקן בית) אז זה מה שעושים וזה לא משנה אם הקונים הם הפועל או ווטפורד. כל נקודת המבט שלנו בכדורגל הישראלי סובבת תמיד על שקל לכאן או לכאן. כבר ראינו שגם קבוצות ששיחקו בליגת האלופות ועשו כמה מליונים טובים לא פתחו פער ארוך טווח על שאר קבוצות הליגה. לא בהיבט הכספי ובטח לא בהיבט המקצועי ו700 אלף פה או שם לא יסדרו את הפועל ובטח שלא ימוטטו אותה.

בהיבט המקצועי, לדעתי, קרוייף סימן את יחזקאל כמחליף לבן חיים. למי שלא שם לב, יש התעניינות רבה סביב החלוץ אשר לבטח תגבר אחרי ההופעות הצפויות בנבחרת ובליגה האירופית ואני מניח שמכבי מבינה שלא תוכל להחזיק אותו עוד הרבה זמן (כנראה עד ינואר או עם קצת יותר מזל עד סוף העונה) ולכן ג'ורדי מנסה לאתר את המחליף שלו – שחקן אגף, מהיר, טכני עם חוש לשערים, שיחד עם המערכת במכבי יכול להגיע למקומות הרבה יותר גבוהים מהיכולת שלו היום (ראו ערך עטר, טיבי ובן חיים וזה עוד לפני שהזכרנו את זהבי).

ללא ניתוח מקצועי
קרדיט לאתר הרישמי של מכבי תל אביב

גם בנושא ההעפלה למפעלים האירופאים כל מה שהתקשורת בארץ יודעת לסקר זה כמה כסף יכנס לקופת המועדון. אף אחד לא הזכיר אפילו בחצי מילה את הניקוד הרב שמכבי צברה באירופה והמשמעות האדירה של הניקוד שהיא עוד תצבור בשלב הבתים השנה. הניקוד הזה הוא שיקול מכריע בהצלחה של מועדון בזירה האירופית וקובע שהקבוצה תהיה מדורגת גם בשלבים מתקדמים של המפעלים האירופאים. מספיק לראות את ההגרלה של הליגה האירופית ולהבין את החשיבות. בעוד שמכבי דורגה בדרג שלישי וזכתה ליריבה אחת נוחה (לפחות על הנייר), באר שבע דורגה בדרג הרביעי וזכתה ליריבה בדמותה של פראג בדרג השלישי…

אבל כשעיתונות הספורט בארץ אינה מתרכזת בשיקולים מקצועיים ואנשים כמו שגיא כהן, נדב צנציפר, תומר לוי ומעל כולם פרימו הם כתבי הספורט המובילים שלנו (דרך אגב, אני קורא וממליץ לכולם על הטור של אורי קופר) אז כל מה שנשאר לדבר עליו הוא רכילות…
וברכילות כסף יותר מעניין מההיבט המקצועי.

ללא ניתוח מקצועי
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אזכור מופיע גם ב דרוש כוכב - הזווית

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח