ליגיונר החלומות – סיכום חודש אוקטובר

פגרת הנבחרות היא שוב זמן טוב לראות מה עשו הליגיונרים שלנו בחודש האחרון, למעשה מאז שהם לא עשו כלום במדי הנבחרת.

החודש האחרון לימד אותנו בעיקר את חשיבות המומנטום, כמה שחקנים שבלטו בחודשים הקודמים איבדו קצת גובה, בעוד שכמה שחיכו בסבלנות להזדמנות, לקחו אותה בשתי ידיים ועשו התקדמות מטאורית, וגם… כרגיל…החלוץ ההוא של גראסהופרס.

מקום שלישי – עומר דמארי, רד בול זלצבורג, 4 משחקים, שער ושני בישולים, 23 נקודות, 4.6 למשחק

הבטחתי בדירוג הקודם שדמארי ידבר חזק החודש, ואכן חלוץ הנבחרת המשיך בהתקדמות שלו לאחר פציעה. אמנם את השער והבישולים הוא רשם ב-0-8 המרשים מול אדמירה ואקר, אבל הוא חזר להיות בורג משמעותי בקבוצה. הוא לא הצליח למצוא את הרשת מאז וגם לא היה מדהים במשחק העונה מול אוסטריה וינה של רועי קהת (שבישל ב-1-1), אבל עם ישתפשף עוד קצת הוא יעזור לאלופת אוסטריה לחזור לפסגה.

מקום שני – מואנס דאבור, גראסהופאס – 4 משחקים, 3 שערים ובישול אחד, 26 נקודות, 6.5 למשחק

הליגיונר הבכיר ללא ספק ממשיך בעונה הפנומנלית שלו. החודש הוא הרשית שלוש פעמים כשכל שער יותר מדהים מהשני, כשהדובדבן היה שער הניצחון בבאזל, שאיבדה נקודות ראשונות העונה בליגה. זה לא ימנע ממנה אליפות, מפני שהפער בינה לחגבים עומד על 10 נקודות, אבל אף אחד לא יגרע את העונה החלומית של מלך השערים של הליגה (10, יחד עם יאנקו מבאזל) והבישולים 11 ומועמד ענקי לשחקן העונה. בקצב הזה ירגישו את עקיצות הדאבור בליגה אחרת החל מינואר.

הוא כמובן עדיין מוביל בגדול את הדירוג הכללי של הליגיונרים, וטכנית, הוא היה אמור להיות גם הפעם ליגיונר החודש. יש לי התלבטות לפי איזה קריטריון לדרג אותם – נקודות למשחק, או סה"כ נקודות, אז בעיקרון קבעתי שהקריטריון יהיה נקודות למשחק, ואצלנו רואי החשבון הסטטיסטיקה תמיד מנצחת, אבל רואי חשבון יכולים להפעיל מדי פעם שיקול דעת מקצועי ולכן החלטתי לבחור בליגיונר אחר כטוב ביותר החודש:

מקום ראשון – קני סייף, גנט – 7 משחקים, שער אחד, שלושה בישולים, 43.5 נקודות, 6.21 למשחק.

אז כן, לקשר המפתיע של גנט יש פחות נקודות בממוצע למשחק, אבל השיג משמעותית יותר נקודות, שותף ב-3 משחקים יותר וגם תפס מקום של קבע בהרכב של אלופת בלגיה, שגם מוליכה את הטבלה וגם מרשימה בליגת האלופות עם סייף בצד השמאלי של הקישור. על ההתקדמות המטאורית הזאת הוא זוכה בתואר – שותף רק בשני משחקי ליגה בעשרת המחזורים הראשונים, אבל מאז המחזור ה-11 הוא בהרכב. שלושה בישולים רצופים בליגה ולקינוח שער מול שרלרואה. היינו רגילים אשתקד לראות את רמי גרשון בהרכב, אבל גם ללא הבלם הפצוע, גנט היא עדיין קבוצה שמביאה כבוד לישראלים.

מבחן הזהבי

אז אומרים שהוא לא בכושר ולא משחק טוב, אבל בסיכומו של עניין, בחמישה משחקים החודש, EZ7 כבש 4 שערים, וזה היה מציב אותו במקום השלישי בדירוג, ממש צמוד לסייף ודאבור, והוא עדיין מוביל בדירוג הכללי על כולם. תבינו כמה העונה שלו מפלצתית – המשחק האחרון השגרתי בו שותף 90' דקות בליגה הישראלית וכבש שער הוא משחק מתחת לממוצע שלו, עם 18 שערים בכל המסגרות. באמת בתקופה חלשה.

עולים ויורדים

החודש האחרון הראה כמה חשוב להתמיד ולהיעזר בסבלנות בעונות ארוכות. אייל גולסה, למשל, למד את זה על בשרו כשמקצה הספסל, תפס מקום בהרכב של פאוק. וגם רועי קהת תפס מקום בהרכב של אוסטריה וינה ועזר לה לעלות למקום הראשון בליגה האוסטרית, סייניהו סולליך ומרואן קבהה ממשיכים לפתוח בהרכב מאריבור ולעשות דברים יפים. מנגד, מוחמד גאדיר שדורג גבוה בחודש הקודם, שיחק רק 22' דקות החודש במדי לוקרן שמסתבכת בתחתית. גם עידן ורד לא ראה דקה החודש, ואפילו שירן ייני מתקשה להשתלב, וכשהוא עולה כמחליף, הקבוצה שלו סופגת.

העשירייה המובילה במצטבר –

10. רועי קהת, אוסטריה וינה (חודש קודם לא בעשירייה) – יטפס עוד בחודש הבא.

9. מרואן קבהה, מאריבור (8 בחודש הקודם) – שומר על יציבות.

8. גל שיש, וולין (7) – השתלט על עמדת המגן השמאלי.

7. קני סייף, גנט (לא בעשירייה)

6. עומר דמארי, רד בול זלצבורג (10)

5. ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה (3) – ממשיך לרדת בדירוג, התחיל את החודש רע עם פציעת ראש, אבל גם כשחזר להרכב (פתח באולד טראפורד בליגת האלופות) הוא תמיד מוחלף ולא מצליח לייצר שערים או בישולים.

4. בירם כיאל, ברייטון (5) – העוגן של הקבוצה, הפסיד רק משחק ליגה אחד בגלל צהובים, אבל בינתיים היא ירדה למקום השני.

3. ניר ביטון, סלטיק (2) – ממשיך בעונה המצוינת שלו, גם מבחינת כיבושים ובישולים, כמו שעשה במשחק האחרון, אבל הקבוצה סופגת כמעט בכל משחק וגם עושה בושות באירופה. אולי אם היה לה קצת יותר מתח בליגה, הייתה שומרת על שער נקי וביטון היה מדורג גבוה יותר.

2. תומר חמד, ברייטון (4) – סובל מבצורת שערים קלה, אבל רשם בישול מול רדינג וממשיך לפתוח כל משחק בהרכב.

  1. דאבור – כל מילה נוספת מיותרת, אז בואו פשוט נראה את השער האחרון שלו:

מה היה הדירוג של חודש ספטמבר?

רוצים להיזכר מהם כללי הדירוג?

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח