לאמיצים בלבד: רעיונות חדשים לכדורגל

באולימפיאדת מקסיקו סיטי 1968, במגרש האתלטיקה הישן, בענף הקפיצה לגובה, העולם הוכה בתדהמה לנוכח הסגנון היחודי שהמציא אז ​דיק פוסברי. השיטה הרגילה בענף הקפיצה לגובה הייתה בבעיטת מספרת, שכיום נראית משונה לעומת הסגנון החדש, ופתאום מגיע משום מקום ספורטאי שמחליט לסגנן לעצמו סגנון יחודי, שכלל ניטור עם הגב לרף הגובה, זריקת הרגליים ברגע האחרון ונחיתה על המיזרון עם הגב, מה שזיכה את פוסברי במדליית הזהב. עכשיו תחשבו רגע אם בכדורגל כיום יקום מאמן אמיץ במיוחד, שיחליט על סגנון חדש להבקעה או מניעת שער? איך יקבלו את זה בעולם הכדורגל שנחשב לדעתי למיושן יחסית בכל הקשור להמצאת סגנון חדיש למשחק הוותיק? האם אתם רואים את עצמכם בתור קהל שיושב בבית, או צופים באיצטדיון במשהו חדש שלא חשבתם שמישהו יכול לעשות?

קפיצה לגובה
Credit to Bundesarchiv Bild

כיום בכדורגל אנחנו מתלהבים ממספרת מרהיבה, מבעיטה ממרחק לכיוון השער, ומבעיטה חופשית מדויקת, ועוד כל מיני שערים עם העקב, אבל גבירותיי ורבותיי, ברצוני להציע לכם 2 תרגילים שיכולים להעיף לכם את הדימיון, תרגילים שאם תראו אותם על המגרש, אתם תזכו לשים את הידיים על הראש מרוב תדהמה שמישהו חשב להכניס את התרגילים הללו למשחק:

תרגיל מספר 1
למי שמכיר את משחק הרוגבי, ומכיר את זריקת החוץ המפורסמת שבה שתי הקבוצות עומדות אחת מול השניה והכדור נזרק לגובה, ושחקן אחד מורם למעלה על ידי שני שחקנים ביריונים בכדי לתפוס את הכדור. עכשיו דמיינו לכם כדור קרן בדקה ה90 (וסרחיו ראמוס לא נמצא בקבוצה שלכם), והקבוצה שלך בפיגור. שחקן מרים את הכדור מנקודת הקרן, וכשכל השחקנים מתגודדים ומנסים לנגוח את הכדור לכיוון השער או לכיוון השני, שני שחקנים מרימים שחקן גבוה מעל כולם והשחקן נוגח באין מפריע לכיוון השער (למעשה בגובה כזה הוא גם יוכל לבעוט) והכדור נוחת ברשת וכולם תופסים את הראש להבין מה קרה כאן. הקבוצה היריבה רצה לשופט שיבדוק בספר החוקים אם זה אפשרי, בנתיים בכל רשתות המדיה התרגיל הופך לויראלי וכל השאר היסטוריה. פשוט תדמיינו את הסיטואיציה ואין אחד שלא יעלה לו חיוך של הלם על הפנים.

רוגבי
Credit to Flickr

תרגיל מספר 2

דמיינו לעצמכם שנפסקה לחובתכם בעיטה חופשית על סף הרחבה, טיפה מצד ימין (חלומו של כל בועט). השוער מתחיל לסדר חומה עם 5-4 שחקנים, וכבר בראש הוא מדמיין איך הוא מוציא את הכדור מהרשת, אבל​ אם השוער יעמוד במקום חומה של שחקנים שרק מפריעה לו? תחשבו על זה שבכדור עונשין השוער עומד מרחק 11 מטר מהכדור, ובבעיטה חופשית רק 9 מטרים, השוער כבר עומד בתוך הרחבה כך שמותר לו להשתמש בידיים, והבועט חייב לבעוט בעיטה ישירה, וכמובן שיעמדו 3-2 שחקנים על קו השער.
תדמיינו את הפרצוף של הבועט ברגע שהוא רואה את הסיטואציה הזאת מול עיניו.

בעיטה חופשית
ואם לא תהיה חומה? Credit to Flickr

יש עוד המון רעיונות שיכולים להיכנס למשחק הכדורגל. השאלה היא האם יש לכם את האומץ לצאת מהקיבעון המחשבתי?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח