כיבוש ספרד (חלק ג׳) – בצ׳לסי

לחלקים א' וב'

לאחר החתמתו של אלברו מוראטה בצ׳לסי, המושבה הספרדית בבלוז מונה כעת שישה שחקנים – פדרו, פברגאס, אלונסו, אספיליקווטה ומוראטה, בנוסף לדייגו קוסטה, שנכון לעכשיו נשאר בלונדון גם בעונה הבאה. מהסתכלות בשחקנים הללו, שמהווים את השלד של אלופת הפרמייר-ליג בכל חלקי המגרש, ניתן ללמוד הרבה על שיטת המשחק שלה, וגם על התוכניות לעתיד והתרומה של כל אחד מהם.

ססק פברגס צלסי
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

כל אחד מהשחקנים האלה היה משמעותי מאוד באליפות בה זכתה הקבוצה אשתקד. נתחיל משחקני ההגנה, ובשחקן היחיד ששיחק את מלוא הדקות בליגה, סזאר אספיליקווטה, שהתרגל במהלך העונה בצורה מרשימה למערך החדש ולתפקיד הבלם שהיה זר לו. בפן ההתקפי, הוא הוסיף ארבעה בישולים ושער מעמדת הבלם. בנוסף לו, בצד שמאל שיחק מרקוס אלונסו שנרכש מפיורנטינה בתחילת העונה ונכנס מעולה לתפקיד שבחר לו קונטה, הוא סיכל את התקפות היריבה, ולכך הוסיף פעולות התקפיות שהתבטאו במספרים – כאשר הוא כבש שישה שערים להם הוסיף שלושה בישולים.

‎מיטב הביצועים של מרקוס אלונסו מהעונה החולפת

בקישור, אתייחס ראשית לעמדת הקישור המרכזי, אותה אייש בהצלחה ססק פברגאס. אמנם בעיקר כמחליף ובמקרים מיוחדים – אך הוא ניצל את ההזדמנויות להן זכה והיה למלך הבישולים של האלופה עם 12 כאלה, להם הוסיף חמישה שערים. בצד ימין של הקישור ההתקפי שיחק פדרו, שגבר על וויליאן בתחרות הפנימית וזכה למירב הדקות בליגה בעמדה זו, והוא גם הצדיק את התמיכה בו, עם תשעה שערים ותשעה בישולים לעומת הברזילאי שהיה מעורב בחצי מהכמות הזו בלבד. הספרדי גם שיחק בעמדות נוספות על המגרש כמו צד שמאל של ההתקפה, הקשר הקדמי ואף הקשר ההגנתי בימין והוכיח בכולם משמעת טקטית מרשימה שעזרה לקונטה בהחלפת מיקומים ובהטעיית היריבות.

 

הביצועים של פברגאס מהעונה החולפת

בחוד ההתקפה שיחק דייגו קוסטה, שהוא גם סימן השאלה היחיד מהשחקנים הללו לעונה הבאה. הספרדי החזק היה מלך השערים של האלופה עם 20 כאלה, ולמרבית הפלא, סיפק גם מספר לא מבוטל של בישולים, שבעה במספר. מי שצפוי להיכנס לנעליו, או לפחות לספק מספר שערים דומה, הוא הראשון שדיברנו עליו, הרכש החדש והנוצץ של הבלוז, אלברו מוראטה הצעיר והמוכשר, שזכה אף הוא באליפות הליגה בעונה החולפת יחד עם קבוצתו, ולמרות שהיה חלוץ מחליף לבנזמה הוא כבש חמישה עשר שערי ליגה והוסיף ארבעה בישולים.

בהסתכלות רחבה על השחקנים הללו והשפעתם, ניתן לראות מכנה משותף שתרם להצלחתה של הקבוצה – לחימה למען הקבוצה, מנטליות חזקה ויכולת גבוהה גם מהספסל או בתפקיד ומערך חדשים, עבודת צוות בין השחקנים שמתבטאת במסירות ובישולים רבים וכמובן, פוטנציאל נהדר שטופח כראוי בספרד בדרך לרמות הגבוהות ביותר בכדורגל העולמי.

‎המיטב של פדרו מהעונה החולפת

נוסף על כך, לאחר שחקרתי את הנבחרת הספרדית הצעירה, הצלחתי למצוא מספר גורמים משותפים בינה לבין הספרדים בצ׳לסי. בלה-רוחיטה, גם שחקני הגנה ואפילו השוער, השתתפו במשחק ההתקפה ורשמו מספרים, וגם בלונדון – אזפי ואלונסו רשמו יחד שבעה בישולים ושבעה שערים מהעמדה האחורית. יתרה מזאת, הסגל הספרדי לומד להתמודד עם רוטציות רחבות כבר מגיל צעיר, מה שעזר לפדרו ופברגאס לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר גם כשעלו מהספסל, וגם לאזפי להיות בכושר נהדר ולספק יכולת הגנתית טובה לכל אורך העונה. כמו כן, במהלך טורניר היורו לצעירות הבחנתי בהתעלויות של שחקנים כמו סאול ואסנסיו במשחקים בודדים שמשכו את הנבחרת קדימה, לכך אני מדמה את התצוגות של אלונסו מול לסטר, פדרו מול אברטון ופברגאס מול סוונסי – שאמנם היו משחקים מול קבוצות קטנות – אך בעונה שלמה וארוכה היו אלה שהכריעו את מאבק האליפות לטובת הבלוז.

מה שבטוח הוא שבעזרת הליגיון הספרדי, היכולת שלו להתמודד עם שינויים והכימיה הנהדרת שקונטה הצליח להשליט בקבוצה הלונדונית/ספרדית שלו, צ'לסי שוב פותחת עונה עם סיכויים טובים מאוד לסיים אותה כאלופה.

אלברו מוראטה
Credit to "Alvaro Morata" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח