ישראלים לא רואים קופה

אז נכון שרוב אוהבי הכדורגל בארץ חיכו שטורניר היורו יחל, כדי לקבל את מנת הכדורגל של הקיץ בצורת נבחרות מדינות אירופה. אך בשקט יחסי מתנהל לו בארה"ב כבר במשך כשבוע טורניר הקופה אמריקה סנטנריו וכשאני שואל את חברי חובבי הכדורגל אם הם מתעניינים בתוצאות ובטורניר הם בעיקר שואלים "כמה נגמר?" ומוסיפים "ישראלים לא רואים קופה". האמת שמצער אותי לשמוע כאלה דברים, (אולי בגלל שאני בן לעולים מקולומביה יש לי יותר עניין בקופה) ועדיין זה נשמע לי מוזר.

יש לא מעט סיפורים סביב הטורניר הזה. הוא מתקיים רק שנה אחת לאחר הטורניר המקורי, בו זכתה צ'ילה, ועצם קיומו הוא סוג של חטא שארגון הטורניר הנוכחי ועניין זכויות השידור שלו הביאו להפלת בכירי פיפ"א לפני כשנה (ספ בלאטר וחבורתו). הטורניר עצמו גם תקוע כמו עצם בגרון למועדוני הפאר של אירופה שרואים את הכוכבים הדרום אמריקאים שלהם לא זוכים למנוחה, כמו את השחקנים האירופאים הבכירים שלהם, ובכל זאת לקראת סיומו של שלב הבתים בטורניר אני אנסה לשכנע אתכם לראות את הטורניר הזה בכל זאת.

Credit to "Copa América Centenario 2016" Facebook page
Credit to "Copa América Centenario 2016" Facebook page

כמו שציינתי קודם, בקופה אמריקה הזה משחקים לא מעט מהכוכבים שאנחנו רגילים לראות בקבוצות הגדולות באירופה (למעט ניימאר שנשמר לאולימפיאדה) ונבחרות אלו לוקחות את הטורניר הזה ברצינות בעיקר בגלל הכבוד, שכמאמר הקלישאה הוא דבר גדול אצל אנשי אמריקה הלטינית. כמובן שכולנו נישא עיניים למסי ונראה אם סוף סוף יזכה במשהו עם נבחרתו ארגנטינה, סוארס ואורוגואי כבר בחוץ וזה ללא דקת משחק מצידו (פלא שהוא בעצבים), בברזיל ניתן לראות את דני אלבס כמבוגר האחראי ואת קוטיניו של ליברפול כבר גורם לקבוצות כמו פ.ס.ז' לשלם עליו לא מעט, בקולומביה משחקים טובים של חאמס רודריגז כבר גורמים לריאל מדריד לחשוב פעמיים אם לשחרר אותו למרות הספסול מצד זידאן במהלך העונה וכך כל נבחרת עם הכוכב / הכוכבים שלה.

בנוסף לכוכבים הגדולים, ניתן לראות לא מעט שחקנים לפני פריצה, צעירים מלאי פוטנציאל שיוכלו לצוד את עיניהם של הסקאוטים, ושמותיהם יקשטו לנו את מדורי הרכילות בנושאי העברות. למשל, בברזיל ניתן למצוא את גבריאל מסנטוס (יורשו של ניימאר, במילותיהם) שכבר הדליק לא מעט קבוצות גדולות. בנבחרת מקסיקו את ארווינג לוזאנו שבימים האחרונים שמו נקשר למנצ'סטר יונייטד ואם לרגע אסתכל על נבחרתי שלי, קולומביה, אני יכול לציין את אדווין קרדונה הקשר בן ה-23 שמשחק בליגה המקסיקנית ומככב בקופה ולדעתי הוא בעל פוטנציאל לכדורגל האירופאי.

הרבה יתרצו את אי הצפייה במשחקי הקופה אמריקה בשעות הלילה המאוחרות ובחוסר עניין במשחקים הראשונים של הטורניר, ודי בצדק, אבל בואו לא נשכח שגם ביורו לא באמת נראה את כל המשחקים כי מי יהיה מוכן לשבת ולראות משחק כמו אלבניה נגד שוויץ או אוקראינה נגד צפון אירלנד? לכן לקראת שלב הפלייאוף של הטורניר כדאי שתצטיידו בקפה חזק ואולי איזה שנ"צ טוב כי אני חוזה שהמשחקים הבאים עלינו לטובה יהיו כאלה ששווה להישאר עבורם ערים או לקום בשבילם ממש מוקדם.

Credit to "Copa América Centenario 2016" Facebook page
Credit to "Copa América Centenario 2016" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח