ינואר הגואל

חודש ינואר קרב ובא וכמו בשנים הקודמות, כבר מנובמבר נשמעים אותם הקולות במועדון הכדורגל של מכבי חיפה המאיימים על חיתוך מאסיבי של שחקנים שלא סיפקו את הסחורה. אז לחתוך את כולם יהיה קצת קשה, אבל בכל זאת ננסה לעשות קצת סדר ולראות ממי באמת כדאי להיפרד, על מנת להתחיל תהליך הבראה לקבוצה הכ"כ חולה הזאת, בתקווה לשנים עתידיות יפות יותר.

בשער: ה-מהלך של השנים האחרונות מבחינתי היה החתמתו של שוער הקבוצה, ולדימיר סטויקוביץ', על חוזה חדש שישאיר אותו עד 2019 במועדון. השוער הוא הטוב בארץ ללא עוררין ונדמה שבמועדון למדו את הלקח המר ממקרה ז'וטאוטאס ואחרים, כך שעדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ. סטויקו+לוויטה כשוער שני הם החוליה החזקה.

הגנה: דגני, זה לא אתה זה אנחנו. המגן\בלם לא הוכיח את עצמו בשום תקופה במכבי חיפה, כשלפחות ממשומר קיבלנו יציבות מסוימת בעמדת המגן הימני. לחתוך, ודחילאק, כבר הגיע הזמן להריץ את יוסיפוביץ' ברוטציה.

ואם פנינו לעתיד, אז רצוי בלם ברמה גבוהה שיחליף את דקל שהולך ונגמר, ומגן שמאלי שיחליף את טאלב שכנראה ישתחרר לאירופה. ביחד עם ואליינטה, מנחם וחבשי כבלם שלישי, זה עוד עלול להיראות בסדר.

קישור: וואו, מאיפה להתחיל? נאמר כך: גם מי שיישאר בעמדה הזו וישרוד את ינואר צריך ללכת בתחילת השנה הבאה (מלבד שחקני הבית הצעירים כמובן, וקריאף שמראה הרבה נשמה). ידין את דרינצ'יץ' זה כבר מזמן לא זה. ההתעקשות על האחרון לעומת היכולת שלו העונה, פשוט מביכה. קשר אחורי זר ברמה גבוהה יחד עם קריאף ועוד רכש ישראלי (אזולאי שנגמר בספסל של מכבי ת"א?) וגיבוי של עטאא יסגרו את העמדה הזו. בקישור ההתקפי, אורבניאק עדיין בגדר תעלומה. יכולת חלשה לצד הברקות, מצביעות על כך שנכון יהיה להשאיר אותו לפחות עד לסוף השנה לפני שמתקבלת החלטה בעניינו.

בצדדים, יוסי וריאן יישארו. האחד לסיים את העונה והשני על מנת לפרוץ. חוץ מהם, אפשר להתחיל לארוז את כולם. עזרא, שמאז שנחת פה נראה שעושה הכל בשביל לחרבש לעצמו את הקריירה, ושכטר, שלא מזכיר ולו במעט את השחקן שהוא היה בהפועל. את מי כן להביא? השוק הישראלי לא רווי בשחקנים ובשביל להביא שחקנים ברמה באמת גבוהה, שחר יצטרך לפתוח את הכיס. אז מי יכול לעזור פה? דור מיכה, עומר אצילי, וליאור רפאלוב. במגרש המשחקים של מיץ' גולדהאר, הגיע הזמן להסיר כפפות. לא יקרה? לא ישתנה כלום. המשוואה פשוטה.

הלאה להתקפה: עטר, הירש וגוזלן נשארים. השניים האחרונים רצוי שיזכו להרצה בזמן שנותר לעונה לראות אם ניתן לבנות לפחות על אחד מהם שיהיה פקטור משמעותי לשנה הבאה. מלבד אלו, פלט מראה לאחרונה סימנים של מספר 9 כמו בספר ובתוספת חלוץ נוסף ושחרור של תורג'מן גם החוליה הזו תכוסה.

לסיכום, גם אם יקרה נס וכל התרחיש הנ"ל יתממש, שום דבר לא יעבוד במכונה הזו כל עוד לא יהיה שינוי תפיסתי במועדון. הצורך במנהל מקצועי סטייל מכבי ת"א זועק לשמיים ומעידים על כך הכשלונות בהבאת שחקנים ראויים וקידום שחקני נוער בשנים האחרונות.

גם מרוני לוי הייתי נפרד. אפשר לשים את חולי הקבוצה על הרבה פרמטרים, אבל מה שאי אפשר לעשות זה לנקות אותו מאשמה. מאמן שלא הוכח בשום מקום (לא, האליפויות בחיפה לגמרי לא היו בזכותו), וגם מאז שנחת פה לא הראה שום יכולת מקצועית יוצאת דופן.

בתקווה לעתיד טוב יותר.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח