טקטיקה שמקטיקה – על הצד הטקטי של הרמונטדה

מערך חדש

במשחק אתמול ראינו מערך מעט חדשני שלא שוחק הרבה בבארסה, 3-4-3 עם אומטיטי משמאל, מסצ׳ארנו מימין ופיקה באמצע. מערך זה בעצם מוותר על המגנים לטובת עוד בלם והוספת שחקן לקישור וריווחו. בבארסה של העונה המגנים לא מהווים פקטור רציני (אין מגן ימין אמיתי ואלבה הוא גם התקפי מדי לעתים, וגם נמוך באופן משמעותי, מה שיוצר נקודת תורפה רצינית מול קבוצות גדולות).

הגנה

המערך עבד נפלא בהתקפה עם ריווח נהדר של צדדי המגרש ואם בברצלונה רוצים להמשיך גם בשנים הבאות עם המערך, הרי שהם חייבים שחקנים מתאימים: רוברטו מתאים, ראפיניה ואינייסטה לא. אך מבחינה הגנתית הקישור הפקיר את הבלמים. אומטיטי (נהדר!) הסתדר ואף תמך התקפית מדי פעם, אך פיקה שתופקד במרכז (העמדה הכי קשה) ומסצ׳ה סבלו מכך. הארגנטינאי כבר מעבר לשיאו, וחבל מאוד שהקטלונים מכרו את ברטרה. פיקה נאלץ לחפות פעמים רבות על ההגנה, וגם ניסה לתמוך בהתקפה, ולכן, בגלל ריבוי המשימות, היה מבולבל מעט ולא ממוקד.

קישור

בוסי (בוסקטס) טוב שחזרת. היה כיף לראות את התמנון במיטבו. שליטה בקצב המשחק, הוא לא פחד מהלחץ הקשוח של פריז וגם כמה חטיפות נהדרות. ראקיטיץ', שפתח לא טוב את העונה, נמצא בכושר נהדר ונתן משחק משובח במיוחד במרכז הקישור. מסי סבל מלחץ מסיבי של שחקני פסז׳ ולכן הלך לנהל משחק יותר מאחור, וגם לקח איתו מספר שחקני יריבה בכל פעם ובכך פינה את השטח בעיקר לניימאר ששעט קדימה בכל הזדמנות, אבל עוד נדבר על הפנומן הברזילאי. אינייסטה קוסם, איזה טאץ׳ איזו איכות של שחקן. כמה אתגעגע אליו כשיפרוש.

מסי וסוארז
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

התקפה

סוארס היה במשחק חלש יחסית לרמתו, היה אמוציונלי מאוד וזה השפיע עליו, הוא היה עסוק בלריב עם השופט טיפה יותר מדי.  וניימאר, איזה גאון, הוא הוכיח שהוא שחקן פנומנלי. לקח על עצמו את האחריות, רצה, דחף וכיוון יותר מכל אחד על המגרש ועל כך מגיע לו התואר "שחקן המשחק".

Credit to "FC Barcelona" Facebook page
ניימאר. עושה כבוד למכבי…

ערב קסום

היינו שותפים אתמול לערב קסום. משחקים כאלו מעוררים השראה, גורמים לך לפקפק בכל מי שאמר לך אי פעם שאתה לא מסוגל, שתיכשל. וזו המהות של הכדורגל, לגרום לאנשים להאמין, בנסים, אך גם בעבודה קשה. בגאונות וכישרון עם ענווה והתמדה ובעיני אנדרס אינייסטה הוא הדוגמא המושלמת לכך. איזה קלאס של שחקן, איזו נחישות, מנהיגות וכישרון. אל תעזוב אותנו אנדרס הקדוש, לעולם.

אנריקה

לפני שהוא הולך, כמה מילים על המאמן לואיס אנריקה; לדעתי אנריקה לא היה מאמן גדול, אך עשה מספר דברים שהערכתי אצלו. האומץ – לקיחת האחריות על הכישלונות היה מרשים, לא פחד לצאת לתקשורת ולהודות שטעה ובמקרי קיצון גם ניסה דברים חדשים (כמו אתמול).

מומנטום

בואו נסתכל רגע על ריאל מדריד של העונה ושל 2015. בשני המקרים היא הייתה קבוצה מפחידה, נהדרת, ואמרו שאם יש קבוצה שמסוגלת לזכות בליגת האלופות שנתיים רצופות, זו היא. אבל בשתי הפעמים הם הגיעו לשיא מוקדם מדי, בעוד שבארסה מתחברת בדיוק בשלב הנכון כדי לרוץ קדימה בשלבים המכריעים ולקחת תארים (7/9 עד כה ללואיס אנריקה, לא רע בכלל) ולכן לדעתי, ריאל גם תיכשל בשמירה על תואר אלופת אירופה, וגם בליגה היא לא תלקק דבש, יהיה מעניין!

מה דעתכם?

ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח