טום, ילד שלי מוצלח

אנחנו, כהורים, מאחלים תמיד לילד שלנו את הכי טוב בעולם.

לדוגמא:
שיהיה עשיר, או
ספורטאי מצטיין, או
חכם, חריף ונחוש להצליח, או
נשוי לאישה יפיפייה ומצליחה.

ואם לילד שלכם יהיו את כל הדברים האלו ביחד? תגידו שהוא מושלם? שאין דברים כאלה?

אז זהו, יש אחד כזה, הוא משחק פוטבול וקוראים לו טום בריידי.

תום בריידי
Credit to Tom Brady Facebook page

מאחר ואני מניח שרוב הקוראים הם מהמין הגברי, אז נתחיל עם האישה. בריידי נשוי לאחת הדוגמניות המפורסמות בעולם, ג'יזל בונדשן הברזילאית, שחוץ מהיופי היא גם אשת עסקים מוצלחת המנהלת מותג אופנה עצמאי ומתחזקת אתר אינטרנט פעיל ומרהיב. ההכנסה שלה מוערכת בסכום הגבוה מארבעים מיליון דולר בשנה. הם נשואים מ-2009 ומגדלים שלושה ילדים משותפים.

בריידי, 39, שבר בשבוע שעבר את שיא הניצחונות בקריירה לקוורטרבק עם הניצחון ה-201 שלו. הוא משחק כל הקריירה בקבוצה אחת בלבד, ניו אינגלנד פטריוטס, איתה זכה ארבע פעמים בסופרבול, במשך חמש עשרה שנות משחק.

הוא נבחר מספר 199 בדראפט ונכנס להרכב הראשון ב-2001 רק בעקבות פציעה של כוכב הקבוצה דאז, דרו בלדסו. מהרגע שהוא נכנס להרכב הוא התחיל לנצח ואי אפשר היה להזיז אותו משם.

את כל הקריירה הוא בילה עם מאמן אחד בלבד, ביל בליצ'ק, והסינרגיה ביניהם מושלמת. שניהם בעלי מוטיבציה עצומה להצליח ולא בוחלים בשום טריק על מנת לנצח, עד כדי כך שבריידי הושעה מארבעה משחקים בתחילת העונה בגלל שהורשע בכך שידע כי אנשי המשק הפחיתו את לחץ האוויר מהכדורים בהם השתמשה הקבוצה, בזמן משחק פלייאוף, כדי לשפר את דיוק המסירות שלו. סיפור מטורף שהיה בחדשות כשנה וחצי, עורר ויכוחים עצומים בציבור האמריקאי, ואף זכה לכינוי מיוחד – דיפלייטגייט על משקל ווטרגייט.

בנוסף למחוייבות הגדולה לניצחון הוא ידוע כאיש עבודה, למרות מעמדו כסופרסטאר, ועל שתי הרגליים הללו ניצבת המנהיגות שלו בקבוצה. אף אחד בניו אינגלנד לא ירשה לעצמו לחפף באימונים או במשחקים כל עוד בריידי בקבוצה.

בארבע העונות הראשונות שלו הוא זכה בסופרבול שלוש פעמים ואחר כך חיכה עוד תשע שנים לזכייה הרביעית. בין לבין הוא הצעיד את הקבוצה לפלייאוף בכל השנים, למעט שנה אחת בה היה פצוע. הזכיה הרביעית הציבה אותו בראש טבלת הזכיות כקוורטרבק פותח, יחד עם ג'ו מונטנה וטרי ברדשאו.

בריידי ידוע בעיקר בקור הרוח המדהים המאפשר לו לקבל החלטות נכונות דווקא ברגעים המכריעים כשהלחץ גבוה. הוא יודע לקרוא נהדר את מהלכי ההגנה של היריב ולבחור את המהלך הנכון עבור ההתקפה. הוא מצטיין בניהול מהלכים בעיקר בדקות הסיום ומייצר לא מעט מהפכים.
לדוגמא, בשתי הזכיות הראשונות שלו בסופרבול הוא הוביל מהלכים בדקות הסיום שהניבו נצחונות, ובזכיה האחרונה הוביל מהפך ברבע האחרון והקבוצה ניצחה אחרי שכבר פיגרה בעשר נקודות.

תום בריידי 2
Credit to Tom Brady Facebook page

ב 2007 הקבוצה השלימה עונה מלאה ללא הפסד, בפעם השניה בלבד בתולדות הליגה. בסופרבול הם הפסידו לניו יורק ג'איינטס, כתוצאה ממהלך תפיסה מדהים ומהפך בסיום המשחק. דרך אגב, גם ההפסד השני של בריידי בגמר היה מול הג'איינטס ב 2011.

בריידי הופיע בהכי הרבה משחקי פלייאוף, 31, והכי הרבה סופרבולים, 6, ולכן מחזיק במספר רב של שיאי פלייאוף וסופרבול, ועוד ידו נטויה.

ומה בנוגע לכסף?
בריידי הרוויח במהלך הקריירה כ 196 מ' $ והוא חתום בקבוצה עד 2019 במשכורת שנתית של 15 מ' $. בעלי הקבוצה מעריכים אותו וסומכים עליו עד כדי כך שהשכר שלו בשנתיים האחרונות כלל מענק חתימה שנתי בסך 28 מ' $, ללא תלות בתוצאות או ביכולת שלו.

עד מתי הוא ימשיך?
לדעתי לפחות עד שיזכה בטבעת החמישית שתסגור, לפחות מבחינתו, את הדיון מיהו הקוורטרבק הטוב בכל הזמנים.
השנה הם זקוקים לניצחון אחד משלושת המשחקים שנותרו על מנת להבטיח את מקומם בפלייאוף. הסיכוי שלהם ללכת עד הסוף הצטמצם מאחר והתופס הטוב ביותר שלהם, רוב גרונקובסקי, נפצע וגמר את העונה, אבל אצל בריידי אף פעם אי אפשר לדעת, מה גם שהוא נמצא העונה בכושר שיא ומציג מספרים מעולים.

ודבר אחרון – הוא כמובן חתיך הורס…

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. אזכור מופיע גם ב BB יש רק אחד - הזווית

  2. אזכור מופיע גם ב התלבטויות של אוהד ספורט - הזווית

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח