חידה ושמה מאריבור

לקראת המשחק בטרנר (21:45) בו תארח הפועל ב״ש את האלופה הסלובנית מאריבור במסגרת פלייאוף העלייה לליגת האלופות, החלטתי לנסות וללמוד מעט אודות שחקני המפתח ושיטת המשחק של היריבה במטרה להבין מה צפוי לקבוצתו של ברק בכר ומהם יחסי הכוחות הצפויים בצמד המשחקים החשובים.

המפגש האחרון של מאריבור עם קבוצה ישראלית, תיקו 2 בקפריסין בדרך לשלב הבתים

שיטת המשחק

מאריבור, שפגשה בעברה הלא רחוק קבוצות ישראליות במוקדמות האלופות (הודחה ע״י מכבי חיפה והדיחה את מכבי ת״א) מתבססת על משמעת טקטית ויעילות ומכונה ״אתלטיקו מדריד הסלובנית״. המאמן הסלובני מילנצ׳יץ׳ בנה קבוצה מסודרת מאוד אשר מתמקדת בהגנה באמצעות שני קווים של ארבעה שחקנים במרכז המגרש. באר שבע תצטרך לנסות ולתקוף דרך האגפים ובעיקר מהאגף הימני, זה של וואקמה – שנחשב לחלש משמעותית בהגנת מאריבור. יחד עם זאת, למאריבור יש מספר שחקני התקפה מהירים וחזקים בעלי בעיטות נהדרות שבהחלט יכולים לעקוץ את ההגנה האדומה במתפרצות זריזות או במצבים נייחים.

מרקוס טבארס

השחקן החשוב והמשמעותי ביותר בקבוצה הינו החלוץ הברזילאי אשר משחק בקבוצה כבר תשע שנים, משמש כקפטן וגם הינו מלך ההופעות והשערים של הקבוצה בכל הזמנים. הוא אמנם שמנמן ובעל מוסר עבודה מעט בעייתי, אך יש לו בעיטות ומסירות מופלאות – מעין ערן לוי ברזילאי ומשודרג שהקבוצה מתבססת בעיקר על יכולתו. באחד הראיונות הוא מספר על כך שכשהיה בן 17 שיתף פעולה בקבוצת גרמיו עם אחד, רונאלדיניו, והושפע מאורח החיים הבעייתי שלו יותר מאשר מהכשרון המופלא שלו. הוא נכנס לנעליו של הלהטוטן כשזה עזב לפ.ס.ז׳. נוסף על כל זה, טבארס הינו תומך ישראל מובהק ומשתייך לאוונגליסטים, אבל הוא עשוי להיות דווקא זה שיפריד בין האלופה הישראלית לשלב הבתים באלופות.

מיטב הביצועים של ״המלך של מאריבור״

יסמין האנדנוביץ׳

אם השם מצלצל לכם מוכר, כנראה שנזכרתם בבן הדוד סמיר, שוער אינטר ונבחרת סלובניה. יסמין בן ה-39, שניחן באינסטינקטים נהדרים, משחק במאריבור זו העונה השישית ונחשב למעוז ההגנה כבר שנים. הוא כמעט ואינו מפסיד דקות משחק במאריבור, שומר על שער נקי בממוצע אחת ל-2.76 משחקים וסופג בממוצע שער בודד למשחק. לא יהיה פשוט כלל לוואקמה והחברים להכניע אותו.

לוקה זאחוביץ׳

ילד הפלא הסלובני שטרם מלאו לו 22, גדל במחלקת הנוער המפוארת של בנפיקה לפני שהגיע למאריבור, שהמנהל המקצועי שלה הוא אביו זלטקו, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים. לוקה כבש צמד בבכורה כשעלה כמחליף, ומעט לאחר מכן כבש גם באלופות – במה שהפך אותו ואת אביו לצמד השני שרושם הישג שכזה. אחרי עונת בכורה מוצלחת הוא עבר להיברניין ההולנדית, בה לא הצליח להתאקלם ושב הביתה למאריבור לאחר עונה אחת. בעונה האחרונה הוא השלים יחד עם טבארס חולייה התקפית אדירה, כבש 15 שערי ליגה והיה למלך שערי הקבוצה.

‎מיטב הביצועים של ילד הפלא הסלובני

ואחרון חביב, מרואן קבהא

הישראלי, שנחשב בעיני האוהדים לשחקן השלישי בחשיבותו בקבוצה לאחר טבארס והאנדנוביץ׳, הגיע לקבוצה לפני שנתיים ממכבי פ״ת, הפך במהירות רבה ל״באנקר״ בהרכב ולוקח חלק משמעותי מאוד במערך הטקטי הממושמע של הקבוצה במרכז המגרש. צפוי לו מאץ׳ אפ לא קל עם אוגו, ראדי ואייבינדר לאורך צמד המפגשים החשובים.

יחסי הכוחות הצפויים

עם כמה שזה נשמע קלישאתי, יחסי הכוחות בהתמודדות הם באמת 50:50. הסלובנים מגיעים עם ניסיון ומשמעת טקטית, אך באר שבע מגיעה נמרצת והתקפית הרבה יותר, עם לא מעט הברקות אפשריות של ברק בכר. ההתמודדות בין השתיים תהיה סופר-צמודה ולא אופתע אם תיגרר גם להארכה ולפנדלים.

בהצלחה הפועל באר שבע, אני מחזיק לך אצבעות.

מאריבור
Credit to "NK Maribor" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח