זה לא פייר

בשישי בלילה הלכתי לראות את הסרט המצויין "ספוטלייט" שמספר על קבוצת עיתונאים שחשפה כיצד האליטה הלבנה והקתולית של בוסטון השתיקה התעללות מינית של עשרות כמרים באלפי ילדים לאורך שנים. כשירדנו במדרגות בסיום הסרט לכיוון היציאה כל האנשים מסביבנו דיברו על פיטוריו של דיוויד בלאט וניתחו את המשמעויות ואת תפקידו של לברון במהלך. לא יאומן איך הוא חדר לחיינו.

האם יש דימיון בין סיפורו של בלאט לסיפור הסרט?
האם גם כאן יש סיפור על גילדה סגורה ששומרת את סודותיה לעצמה ומתקשה לקבל מישהו מבחוץ?
אני מניח שזה חלק מהסיפור.

בינתיים כתבי החצר של לברון מסבירים לנו שכבר לפני חודש, אחרי ההפסד של קליבלנד לגולדן סטייט בחג המולד, התחילו בעיות של חוסר אמון בין בלאט לשחקנים ושבעצם לברון לא יזם מהלך של החלפת מאמנים, אם כי בהנהלה ידעו שהוא לא מרוצה מבלאט ומעדיף את עוזרו, טיירון לו. נו באמת.

מצד אחד, מדובר במהלך מפתיע, כי הרי קליבלנד מובילה בגדול את המזרח, למרות ששיחקה רוב העונה בלי קיירי אירווינג.
מצד שני, זה מה שמצפים מקבוצה עם לברון + כוכבים + המשכורות הכי גבוהות בליגה.

מצד אחד, הם מנצחים בקלות את כל המזרח.
מצד שני, מפסידים בקלות לאריות המערב.

לצערו של בלאט, הכתובת היתה על הקיר מהרגע שלברון הודיע שהוא חוזר לקליבלנד במסגרת מסע הגאולה שלו. בלאט לא הובא לקבוצה בכדי לאמן את לברון, לאב, סמית וכו'. הביאו אותו כדי לחנך ולגדל חבורת שחקנים צעירים בראשות קיירי אירווינג ואנדרו וויגינס. ההגעה של לברון שינתה לכולם את התכניות והדיבורים על כך שהוא לא מרוצה מבלאט ולא רוצה אותו התחילו מהר מאוד.

זו לא הפעם הראשונה שכוכבים פועלים להחליף את המאמן שלהם. מג'יק וג'ורדן הזיזו מאמנים שלא מצאו חן בעיניהם, אבל זה לא היה באמצע העונה אלא בסופה (אם כי אצל מג'יק זה היה אחרי אליפות… ).

הקבוצה לא שיחקה כדורסל גדול או מלהיב ואני נוטה לייחס את זה גם לכישלון מסויים של בלאט וגם לסגנון של לברון שמקשה על כדורסל שוטף וזורם. כנראה שההשוואות ליכולת המדהימה של הווריירס והספרס לא עשו טוב ללברון ולהנהלה והם החליטו להניף את הגרזן לפני שיהיה מאוחר מדי. לתחושתם לפחות.

לברון עבד בשנים האחרונות על תיקון המורשת שלו, אחרי המעבר האנוכי למיאמי. יש לי תחושה שהמהלך הזה לא יתן לו נקודות זכות.

דבר ראשון שעלה לי בראש כשקראתי על זה – זה לא פייר. זה לא פייר להיות מקום ראשון ולקבל בעיטה בתחת.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח